8

بازار تهران به مکان تاریخی و تفریحی تبدیل شود

  • کد خبر : 298160
  • 05 شهریور 1402 - 17:23
بازار تهران به مکان تاریخی و تفریحی تبدیل شود
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه بازار تهران با وضعیت ایمنی فعلی باید تعطیل و منتقل شود و انتقال آن هم امكانپذیر است گفت: بازار تهران باید به مكان تاریخی تفریحی تغییر كاربری داده و به مكانی برای فعالیت های خاص تبدیل شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مسئول کمیته هوشمندسازی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره ملک های مجهول المالک در بازار تهران اظهار کرد: بحث ایمنی بازار تهران سالهاست که مطرح است و مطالعات زیادی هم برای ایمن سازی بازار تهران انجام شده است.
وی افزود: ایمن سازی مجموعه های تجاری مستلزم نوسازی بافت های فرسوده است و نوسازی بافت های فرسوده هم نیازمند این است که مالک مراجعه کند و با ارائه سند، درخواست پروانه بهسازی ملک دهد اما مالکان بسیاری از املاکی که استفاده می شوند سند ندارند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کنار املاک مجهول المالک و دیگر مسائل و مشکلات، قسمتی از بازار تهران هم موقوفه است که این موقوفات در بحث نوسازی، امکان پروانه گرفتن ندارند چون مالک مراجعه نمی کند و متولی هم متولی خاص است.

صادقی با بیان اینکه مصوبات ما در شورای شهر مانع تغییر کاربری املاک بازار تهران به انبار و کارگاه و مشاغل خطرساز مانند انبار کیف و کفش و کاغذ و مواد اشتعال زا بود اظهار کرد: اصناف از سال ۱۳۹۷ به بعد به این قضیه توجه نکردند و متأسفانه تغییر کاربری دادند.
وی عنوان کرد: روز گذشته در صحن شورای شهر پیشنهاد شد که شهرداری لایحه ای را تنظیم و برای یک سری کسب و کارها در بازار تهران محدودیت هایی را ایجاد کند چون این محدودیت ها کمک می کند که قسمتی از اشتغالات ریسک پذیر را از بازار تهران خارج کنیم و اجازه فعالیت در سطح بازار تهران را ندهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر از همکاری و کمک های قوه قضائیه و دادگستری استقبال می کند گفت: قوه قضائیه و دادگستری در ایمن سازی مکان های پرخطر خیلی کمک کردند و امیدواریم بازار تهران را هم در دستور کار خودشان قرار دهند.
صادقی تصریح کرد: بازار تهران با وضعیت ایمنی فعلی باید تعطیل و منتقل شود و انتقال آن هم امکانپذیر است. بازار تهران باید به مکان تاریخی تفریحی تغییر کاربری داده و به مکانی برای فعالیت های خاصی تبدیل شود کمااینکه بازار قزوین نیز به یک مکان تاریخی و تفریحی تبدیل شده است.
وی افزود: املاک مجهول المالک املاکی است که مالک آگهی عمومی را برای ثبت انجام داده اما برای صدور سند پیگیری نکرده است و همین موضوع، نوسازی بازار تهران و انبارها را دچار مشکل کرده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .