8

بازنشستگان کشوری چگونه می‌توانند سهام ETF خود را در بورس بفروشند؟

  • کد خبر : 258088
  • 01 تیر 1399 - 8:53
بازنشستگان کشوری چگونه می‌توانند سهام ETF خود را در بورس بفروشند؟
صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی مبنی بر نحوه فروش سهام ETF بازنشستگان در بورس را ارائه کرد.

عصرشهروند — در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان با استفاده از تسهیلات یک میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به خریداری سهام موجود در «صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم» معروف به سهام ETF اقدام کردند؛ اکنون اعلام شده است که این سهام از دوم تیرماه ۱۳۹۹ در بازار بورس قابل معامله است؛ از این‌رو، شمار زیادی از بازنشستگان پرسش‌هایی را درباره چگونگی فروش سهام ETF مطرح کرده‌اند.

در ادامه در توضیح به سوالات رایج در این خصوص بیان شده است:

۱- شما می‌توانید از دوم تیرماه ۱۳۹۹ سهام خود را از طریق بورس بفروشید.

۲- در صورتی که تا کنون کد بورسی دریافت نکرده‌اید، باید ابتدا نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) به نشانی Sejam.ir اقدام و کد رهگیری دریافت کنید.

پس از ثبت‌نام در سایت سجام، دو راه پیش رو دارید:

۳- اول این‌که با در دست داشتن مدارک شناسایی به منظور افتتاح حساب کارگزاری و اخذ کد بورسی به مدیریت‌های استانی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید و با تکمیل فرم‌های مربوطه در «کارگزاری صباجهاد» که وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است، ثبت‌نام کنید.

۴- دوم آن‌که به یکی کارگزاری‌های بورس در سراسر کشور مراجعه کنید. فهرست کارگزاری‌های بورس را می‌توانید این‌جا ببینید: https://b۲ir/۲۲۰۶۹۲

۵- در صورتی که قبلا کد بورسی و حساب کارگزاری دریافت کرده‌اید، با مراجعه به کارگزاری مربوطه، برای تعیین ناظر سهام خود درخواست دهید.

۶- یادآور می‌شود کسانی که از قبل دارای کد بورسی نزد سایر کارگزاری‌ها هستند، می‌توانند در «کارگزاری صباجهاد» نیز ثبت‌نام کنند.

۷-پس از طی این مراحل شما می توانید از طریق کارگزاری که انتخاب کردید، اقدام به فروش سهام خود کنید./منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=258088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .