19

طبیعت گردی بهاری در « بام تهران » بهمراه راهنمای کامل امکانات

  • کد خبر : 44298
  • 07 فروردین 1398 - 16:56
طبیعت گردی بهاری در « بام تهران » بهمراه راهنمای کامل امکانات

بام تهران ، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی، شکم گردی و آدرنالین گردی شمال پایتخت است که روزانه هزاران تن از همشهری ها را به ولنجک می کشاند. چشم انداز فوق العاده آن، محبوب شب گرد های بهاری و تابستان بوده و برای همه نوع سلیقه و علایق ورزشی و شکم گردی و […]

بام تهران ، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی، شکم گردی و آدرنالین گردی شمال پایتخت است که روزانه هزاران تن از همشهری ها را به ولنجک می کشاند. چشم انداز فوق العاده آن، محبوب شب گرد های بهاری و تابستان بوده و برای همه نوع سلیقه و علایق ورزشی و شکم گردی و تفریحی، امکانات هیجانی و خوشمزه، در دسترس است. سال به سال به امکانات این مجموعه اضافه می شود. از بگ جامپ و بانجی جامپینگ گرفته تا سورتمه و سینما پنج بعدی گه در کنار ده ها رستوران و کافه یک طبقه و دو طبقه، فضای دوست داشتنی را در اختیار سلفی باز های اینستاگرام قرار می دهد.

گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند، تلاش کرده تا همه اطلاعاتی که برای استفاده از امکانات گسترده  این مجموعه نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد و شما را با این مجموعه به روایت اینستاگرد های تهرانی، آشنا کند. اگر تجربه ای دارید، از طریق بخش کامنت، با ما به اشتراک بگذارید.

بام تهران، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی

حتما بخوانید: رمانتیک ترین کافه های تهران

با ما همراه باشید.

چرا بام تهران برویم؟

  • اگر به دنبال یک محیط بزرگ و خوش آب و هوا برای گردهمایی ها خانوادگی و دوستانه هستید.
  • اگر مهمان خارجی دارید و می خواهید او را به جشنواره غذا های ایرانی در لوکیشنی جذاب ببرید.
  • اگر به دنبال مکانی ارزان برای طبیعت گردی و تفریح هستید.
  • یکی از بهترین مقصد های نوروز گردی تهرانی ها، بام تهران است.
  • از بهترین نقاط تهران برای تماشای شهر ساکت و پاکیزه در ۲ هفته اول فروردین ۹۸.
  • مکانی خوش آب و هوا و ساکت برای پیاده روی صبح گاهی و عصر گاهی شهروندان پایتخت.
  • لوکیشینی عالی برای سلفی باز های اینستاگرام.
  • جایی برای تماشای سینما سه بعدی و
  • مکانی برای انجام ورزش های هیجان انگیز از سورتمه تا بگ جامپ و بانجی جامپینگ و سنگ نوردی.
  • مقصد شکم گردی سنتی و فرنگی برای مشتاقان تفریح در بالای شهر.
  • عزیمت به پیست توچال
  • نزدیکی به لوکس ترین مقصدهای خرید پایتخت (گالریا ولنجک و پالادیوم زعفرانیه)
  • فود کورت توچال را فراموش نکنید که محبوب شکم گردهای عاشق اسکی است.

چرا بام تهران برویم؟

حتما بخوانید: جذابترین باغ های تهران برای عکاسی

بام تهران کجاست؟

بام تهران ، در خیابان ولنجک قرار دارد. بایستی وارد بزرگراه شهید چمران شده و از آن جا پس از عبور از خیابان یمن، به انتهای ولنجک بروید. سربالایی تندی که روزانه هزاران خودرو از آنجا عبور می کنند تا به یکی از جذاب ترین مقصد های طبیعت گردی پایتخت بروند. هیچ ایستگاه مترویی، نزدیک بام تهران نیست و اگر خواهان عزیمت به این نقطه با مترو هستید، باید به خط ۱ متر رفته و در ایستگاه تجریش توقف کنید و از آنجا با تاکسی یا BRT ولیعصر جنوبی، به تقاطع پارک وی و خیابان ولیعصر رفته و از آنجا نیز خطی های بام تهران را سوار شوید.

فاصله بین تجریش تا بام تهران در زمانی که ترافیک نباشد، بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود.

بام تهران کجاست؟

امکانات بام تهران

مثل مسیر پیاده روی باشگاه انقلاب، بام تهران ، محل خوبی برای پیاده روی است. مثل بوستان نهج البلاغه و بوستان جوانمردان و حتی پل طبیعت، بام تهران ، امکانات خوبی برای پیاده روی و استراحت دارد. از آلاچیق گرفته  تا صندلی هایی که از ابتدا تا انتهای مسیر، در اختیار شما قرار دارد تا هم قدمی زده و هم استراحتی کرده و در یک چشم انداز عالی، از آسمان آبی تهران در نیمه اول سال بهره مند شوید.

امکانات بام تهران

فضای دلنشینی دارد. نه فقط به خاطر آب و هوا و سکوتی که حکم فرماست. بلکه بخاطر کافه و رستوران هایی چند طبقه با دکوراسیون جذاب که پاسخ گوی هر سلیقه ای برای گذران یک روز هیجان انگیز برای خوشمره گردهای بهاری است. در بام تهران٬ شاهد سینما پنج بعدی هستیم که محبوب کودکان و نوجوانان است. باشگاه تنیس، بگ جامپ، سورتمه سواری، تیراندازی و خیلی از ورزش های دیگر، در این مجموعه تفریحی و طبیعت گردی، در دسترس است.  روز های آخر هفته، به خصوص ۲ هفته اول فروردین، روزگار شلوغ بام تهران است. به خصوص برای کسانی که دو هفته اول فروردین، تهران هستند، یکی از گزینه های ارزشمند و ارزان برای گذران روزهای بلند بهاری، همین بام تهران است.

گردهمایی یوگا کاران تهرانی در بام

(گردهمایی یوگا کاران تهرانی در بام )

در مسیر تندرستی بام تهران ، باشگاه تیر اندازی، بیلیارد، پارک های کوچک و ZIP LINE و CUBE CLUB و آبشار وجود دارد تا طبیعت گردی شما را مصداق هم فال و هم تماشا کند. مدتی است که دیگر از اتوبوس های دود زا مسیر بام تهران خبری نیست و ماشین های برقی کوچک که ظرفیت ۱۵ سرنشین را دارد، جایگزین آن شده و شما را به بالای بام، می برد. بهای بلیط هم نفری ۱ تا ۲ هزار تومان است.

جذاب ترین کاری که می توان در بام تهران انجام داد،

جذاب ترین کاری که می توان در بام تهران انجام داد، تماشای زیبایی های خیره کننده کلانشهر پایتخت، است. به خصوص در غروب که انعکاس نور خورشید روی بام ها، فضای جذابی را خلق می کند. منظره بی نظیر شهر که از دشت های اطراف تا دامنه کوه البرز را در بر گرفته است، لوکیشن خوبی را برای سلفی بازها به ارمغان می آورد.

 هشتگ بام تهران در اینستاگرام

اگر به هشتگ بام تهران در اینستاگرام بروید، هزاران عکس از بام تهران گردها را مشاهده خواهید کرد که در سال های اخیر، تجارب خود را به اشتراک گذاشته و کتابچه مصور دیجیتالی عالی و رایگان برای شما، جهت یک سفر دوست داشتنی و دلچسب است.

برای آدرنالین گردها و عاشقان ورزش های هیجان انگیز، علاوه بر بانجی جامپینگ، می توان از BAG JUMP CLUB  استفاده کرد که صخره نوردی و ترامپولین را برای عاشقان این ورزش ها به ارمغان می آورد که نمونه اش را در تهران سراغ نداریم. اگر می شناسید، به عصر شهروند معرفی کنید.

آدرنالین گردها و عاشقان ورزش های هیجان انگیز

در این ورزش، شما از سکو های فلزی بالا رفته و از سکوی پرش، خود را روی یک تشک بزرگ پرت می کنید. چند ثانیه است اما خیلی هیجان انگیز و به  یاد ماندنی. این تشک، استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران را داشته و شما هیچ مشکی برای استفاده از آن ندارید و سلامتی شما، تضمین است. باشگاه بگ جامپ بام تهران ، نماینده انحصاری شرکت اتریشی در ایران محسوب می شود. گواهی استاندارد مجموعه را نیز می توانید از مسئول مربوطه درخواست کرده تا رویت کنید.

دومین مقصد آدرنالین گردی در شمال تهران

پرش از روی سکو اول، در ارتفاع شش متر است و برای رفتن به اتفاع بالای بیست متر، مربی مربوطه باید مجوز لازم را به شما بدهد. رده سنی مجاز، پنج تا شصت سال بوده و وزن مجاز نیز کم تر از ۱۲۰ کیلوگرم می باشد. اگر مشکل قلبی ندارید و دیسک کمر ندارید و فشار خون و بیماری دیگری ندارید، این ورزش، توصیه می شود. البته پرش از ارتفاع بالای دوازده متر، نیازمند آموزش است.

پکیج EXTRIME و SUPER EXTRIME باشگاه بگ جامپ، قیمت های متفاوتی دارد و به  شما، امکان پرش ها بیشتر می دهد.

بانجی جامپینگ بام تهران

دومین مقصد آدرنالین گردی در شمال تهران، همین بانجی جامپینگ بام تهران است. ورزشی هیجان انگیز که برای خیلی ها، حتی امکان دیدنش هم سخت است چه برسد به انجام دادنش! ورزشی پر هیجان که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. لذت پرش از ارتفاع با امکانات حفاظتی و تضمینی سلامتی، موضوعی است که به راحتی نباید از آن عبور کنید!

بانجی جامپینگ در بام تهران

بانجی جامپینگ، ورزشی به نسبت گران است. شما باید از یک دکل سی و دو متری به پایین سقوط کنید و وزن شما هم  باید زیر ۹۰ کیلوگرم باشد. اگر باردار هستید یا بیماری قلبی دارید یا فشار خون و دیسک کمر، این ورزش برای شما حتما ممنوع است. پرش بدون حضور مربی، ممنوع بوده و انجام حرکات آکروباتیک در پرش، مجاز نیست. اگر می  خواهید بین زمین و آسمان معلق شوید، این ورزش را توصیه می کنیم.

صخره نوردی و ترامپولین

استفاده از دیواره های مصنوعی با لوازم حفاظتی جهت صعود از صخره ها، دیگر ورزش هیجان انگیز این مجموعه شمال  تهران محسوب می شود. اگر به دنبال ورزشی چالش و متفکرانه هستید، صخره نوردی را توصیه می کنیم که البته نیازمند تجربه و آموزش و عضلات ورزیده است. ترامپولین هم از جمله ورزش های جدید این مجموعه بوده و ساعتی، شارژ می شوید.

گشتی در  طولانی ترین سورتمه تهران

گشتی در طولانی ترین سورتمه تهران

سورتمه توچال، قابل مقایسه با سورتمه شمال ایران نیست. طولانی ترین سورتمه ایران، همین جا است. هزار و چهارصد و بیست متر طول داشته و در سال نود و چهار افتتاح شد. همه استاندارد های بین المللی را پاس کرده و تحت نظر شرکت ویگاند آلمان کار می کند. گواهی TUV آلمان و مرکز استاندارد ایران را دارد. بلیط آن نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است. همه روزه از ۶ عصر تا ۲ صبح در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد. در روزهای تعطیل نیز از ۹ صبح، پذیرای سورتمه سوار ها می باشد.

سورتمه توچال، قابل مقایسه با سورتمه شمال ایران نیست

بام تهران و شکم گردی

در این منطقه، خوردن و نوشیدن، از ماهی دودی گرفته تا برگر زغالی و بستنی ماستی، همه جوره در اختیار گردشگران قرار دارد. فود کورت های مجهز با منو های وسوسه  انگیز رنگارنگ، حتی گزینه هایی برای وگان ها و گیاه خواران نیز ارائه می کنند و همه نیز  متصل به دستگاه کارتخوان هستند.

سینما ۵ بعدی

سینما پنج بعدی، محبوب کودکان و نوجوانان است. در واقع با افکت های چند گانه مثل آب و باد و نور و لرزش صندلی، فضایی  را خلق می کند تا شما را در لوکیشنی متفاوت، غرق در هیجان کرده و برای  ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، آینده صنعت سینما را احساس کنید. بلیت نیز در سال ۹۷، ده هزار تومان بود. از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ عصر، پذیرای بازدید علاقمندان به سینما پنج بعدی است. این مجموعه نیز، از ظرف شرکت ایتالیایی، اعتباردهی  شده  است.

چگونه به بام تهران برویم؟

در  ابتدای گفتار، عرض کردیم  که بام تهران کجاست و چگونه می توان به این نقطه رفت. اگر می خواهید با خودرو شخصی به این مجموعه شمال پایتخت بروید، به ولنجک رفته و خودرو را در پارکینگ، متوقف کنید. به محض ورود، از طریق یک دستگاه خودکار، کارتی به شما داده می شود که موقع خروج، بر اساس ساعت توقف شما در پارکینگ، شارژ می شوید. پیدا کردن جای پارک در این توقفگاه،  سخت نیست اما موقع خروج، معمولا باید مدتی منتظر بمانید.

البته کوچه های پایین ورودی پارکینگ نیز جای خوبی برای توقف خودرو است. ماشین های برقی برای عزیمت به بالای  این منطقه، توصیه می شود. به خصوص برای کسانی که مشکل مفصل زانو دارند. پارکنیگ بالایی بام، مخصوص افرادی است که قصد اسکی دارند و مجوز لازم را گرفته اند.

توجه کنید که خط اتوبوس میدان ولنجک (۲۲۱)، شما را به این منطقه  برده و می توانید در ایستگاه هفتم، توقف کنید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره درکه گردی

چگونه به بام تهران برویم؟

جهت اطلاع بام گرد ها

  • مراقب محصولاتی که دستفروش ها عرضه می کنند باشید.
  • نظارت خیلی خوبی روی فروشنده های محصولات غذایی و نوشیدنی غیر آماده، لحاظ نمی شود و همان مشکلاتی که در فرحزاد و درکه و دربند با آن از نظر بهداشت رستوران ها مواجه هستیم، در این جا نیز به نوعی مشاهده می شود.
  • با هر گران فروشی یا موضوعات مغایر با اصول بهداشتی مواجه شدید، مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان بازرسی کل کشور، اطلاع دهید.
  • شرکت توچال، در این نشانی در دسترس است و قیمت بلیط تله کابین و خدمات سال ۹۸ را اطلاع رسانی کرد.
  • اگر صبح ها قبل ساعت ۱۰ صبح به این منطفه بروید، فضای خلوتی را تجربه می کنید.
  • شب های این منطقه تا اول پاییز، بسیار شلوغ است و مقصدی جذاب برای نایت لایف گردهای تهرانی است. عین ۳۰ تیر (فود استریت تهران).
  • هشتگ این مجموعه در اینستاگرام را فراموش نکنید.
  • توقف خودرو در خارج از پارکینگ، اگر قصد توقف بیش از ۵ ساعت دارید، به صرفه تر است.
  • رستوران های معروف زیادی در این منطقه قرار دارد که باغ شاطر سر پارک وی، از آن جمله است.
  • اگر تصاویر خود را از این منطقه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتید، لوکیشن آن را تگ کنید.

حتما بخوانید: با همه نمایشگاه های تهران در سال ۹۸ آشنا شوید

همراهان گرامی

اگر شما هم تجربه عزیمت به این نقطه تهران داشته و تجربه و خاطره و دیدگاهی درباره خدمات و امکانات آن به خصوص تعرفه  استفاده از وسایل این مجموعه دارید، دیدگاه های خود را محترمانه و با رعایت حریم خصوصی، از طریق کامنت به سرویس گردشگری عصر شهروند اطلاع داده تا به منظور ارتقا دانش عمومی، به اشتراک گذاشته شود.

آخرین خبرها از گردشگری تهران و آشنایی با مقصدهای جذاب توریستی و شکم گردی شهر را با سرویس گردشگری عصر شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=44298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عالی و همه چی تموم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .