7
چمران در جمع خبرنگاران:

چمران: به این زودی‌ها واگن متروی جدید نخواهیم داشت

  • کد خبر : 293376
  • 26 مهر 1401 - 10:57
چمران: به این زودی‌ها واگن متروی جدید نخواهیم داشت
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعداد اتوبوس های تهران نسبت به شاخص استفاده مطلوب نیست، گفت: متاسفانه بعد از تحویل شورای چهارم شهر به دلیل عدم مدیریت صحیح با رکود فعالیت اتوبوس در حمل و نقل عمومی مواجه شدیم و باید تلاش کنیم حداقل اتوبوس های تهران را به تعداد شورای چهارم که ۶هزار دستگاه بود برسانیم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ارتباط با حمل و نقل عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اتوبوس را تحویل دادند و ۵۵۰ نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد این ۲۸۰ وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل تهران بزرگ برگزار می‌شود تاکید کرد: در این جلسه بررسی می‌شود که کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می دهند وزارت کشور نزدیک به ۱۰ سال از اتوبوس خریداری نکرده و تحویل نداده و شهرداری ها نیز خریدی در این خصوص نداشتند بنابراین شرکت های تولید خود را به بخش‌های دیگر متمرکز کردند و بازیگرانی که خط تولید به سمت اتوبوس زمان‌بر است اما تلاش بر این است که تولید اتوبوس ها سریع تر انجام شود و از سوی دیگر وزارت کشور قرار داده دو هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات داخلی منعقد کرده است از این رو قرار شد هر یک از کارخانجات میزان ظرفیت تولید خود را تا پایان سال اعلام کنند.
چمران با بیان اینکه موضوع خرید واگن و ورود آن به خط مترو تهران به این زودی صورت نخواهد گرفت و فرآیند واردات زمان‌بر است یادآور شد:خرید واگن از چین و دیگر اقدامات جانبی آن تقریباً یک سال و نیم طول می کشد، بنابراین باید در خصوص حل مسائل حمل و نقل شهری توان خود را برای خرید اتوبوس به کارگیری و بتوانیم این خلاء را با افزایش تعداد اتوبوس‌های پایتخت پر کنیم و ما نیاز داریم تا با تلاش و ممارست حداقل اتوبوس ها را به پایان دوره چهارم شورای چهادم که ۶ هزار دستگاه بود برسانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال فکر هستیم که تاکسی های وارداتی نیز در کنار تاکسی های موجود استفاده شود خاطرنشان کرد: تعداد تاکسی های موجود در آستانه تغییر زیاد است و در مسیرهای همچون فرودگاه نیاز است که تاکسی های متفاوتی به کار گرفته شود، از این رو در گذشته بخش خصوصی این دستگاه ها را وارد کرد و هم اکنون نیز اگر بخش خصوصی اقدام کند میتوانیم تاکسی های وارداتی را در بدن حمل و نقل عمومی کشور داشته باشیم.
شهرداری ها در گسترش ورزش همگانی نقش موثری دارند
مهدی چمران در سخنان ابتدایی خود در صحن نود و هشتم شورای شهر تهران نیز ضمن بزرگداشت مقام شهدای انقلاب، امنیت و مدافع حرم به ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و ضمن این روز به تمامی ورزشکاران تبریک گفت: ورزش مقوله مهمی در سلامت شهر، خانواده و جامعه است ضمن آنکه ورزش همگانی در کشور ما یکی از پایه های سلامت بشمار میرود بنابر این با توجه به اهمیت این مقوله باید ورزش همگانی گسترش بیشتری یابد و شهرداری‌ها باید در این زمینه نقش خوب و موثری را بیش از پیش ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه ورزش برای هر فرد و انسانی از دوران کودکی تا کهولت نیازی ضروری است اعلام کرد: اگر شهرداری ها تلاش کنند تا در این حوزه اقدامات لازم را صورت دهند می‌توانیم شاهد رشد شاخص سلامت و پویایی جامعه باشیم.
چمران در ادامه به روز ۲۹ مهرماه که به عنوان روز ملی صادرات در تقویم ثبت شده اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات هر اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه امروز می‌بینیم که صادرات محصولات داخلی در حد تقریباً متعادلی قرار گرفته است و شاخص صادرات کشور در جایگاه خوبی قرار دارد اما باید ما در صادرات جایگاه بالاتری را کسب کنیم از این رو می توان با توجه ویژه به کشورهای همسایه شاخص صادرات را رشد دهند.
رییس شورای شهر با تاکید بر اینکه می توان رتبه صادرات کشور را با تبادل همکاری با کشورهای همسایه افزایش داد گفت: یکی از پتانسیل هایی که می توان به آن توجه ویژه کرد این است که با تقویت همکاری های همه جانبه اقتصادی با کشورهای همسایه و مشترک المنافع  دیگر نیاز به تبادلات ارزی و خروج ارز از کشور نیست و مبتوان در قالب تبادل و تهاتر با استفاده از منابع رسمی و پول ملی اقدامات اقتصادی انجام گیرد.
چمران در پایان تاکید کرد: ضروری است که مقوله صادرات بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری بیشتری در آن صورت گیرد ضمن اینکه مهمترین مقوله این مهم وجود کیفیت بالای کالاهاست که تقاضا داریم صادرکنندگان نسبت به کیفیت کالاهایشان تلاش بیشتری را صورت دهند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=293376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .