20

با بهترین فود کورت های تهران آشنا شویم : از « پالادیوم » تا « راه چوبی »

  • کد خبر : 52023
  • 09 اردیبهشت 1398 - 9:31
با بهترین فود کورت های تهران آشنا شویم : از « پالادیوم »  تا « راه چوبی »

فود کورت های تهران ، یکی از مقصد های شکم گردی برای همشهریان تهرانی به خصوص خوشمزه گردها است تا در طول هفته به خصوص آخر هفته ها، به جشنواره غذاهای رنگارنگ فرنگی و ایرانی رفته و طعم و مزه ای متفاوت را تجربه کنند.

فود کورت های تهران ، یکی از مقصد های شکم گردی برای همشهریان تهرانی به خصوص خوشمزه گردها است تا در طول هفته به خصوص آخر هفته ها، به جشنواره غذاهای رنگارنگ فرنگی و ایرانی رفته و طعم و مزه ای متفاوت را تجربه کنند. گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند در ادامه سلسله گزارش های معرفی مقصد های هیجان انگیز گردشگری پایتخت، شما را با مقصد های مدرن شکم گردی تهران آشنا می کند.

اگر شما هم تجربه استفاده از خدمات و امکانات فود کورت های تهران را دارید و از طعم غذاهای سنتی و فرنگی آن از کباب چوبی تا پاستا و سالاد و سیب زمینی تنوری، راضی بودید٬ مراتب را از طریق بخش کامنت٬ به صورت محترمانه و با ذکر جزییات، اطلاع دهید.

با فود کورت گردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید:

کثیف ترین رستوران های تهران

بهترین برگر فروشی های تهران

رستوران های گیاهی در تهران

فود کورت : غرب زدگی با طعم ترش و شیرین!

فود کورت مثل رستوران و اسپا و فشن سنتر، کلمه ای است غربی که به صورت فارگلیسی  (فارسی و انگلیسی) به ادبیات گفتاری و نوشتاری ایرانیان عصر مدرن٬ اضافه شده است. Food court در واقع فضایی است که در آن جا، انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی ها و نان ها٬ سرو می شود و حق انتخاب افراد برای خوردن و نوشیدن٬‌ مثل سلف سرویس ها (self-service) ها زیاد است.

فود کورت ٬ پاتوقی برای شکم گردها و عاشقان طعم و مزه متفاوت است. جایی که بعضا شما با ده ها برند غذایی که سنتی و فرنگی را سرو می کند آشنا می شوید و می توانید در آن واحد٬ هم سوشی ژاپنی تست کنید و هم پاستا ایتالیایی و هم میرزا قاسمی مازندرانی! هم سکنجبین خیار بخورید و هم موهیتو لیمویی!

فود کورت: غرب زدگی با طعم ترش و شیرین!

(فوت کورت گردی را فقط در این هشتگ دنبال کنید)

تهران٬‌ در روز های پایانی دهه دوم  قرن بیست و یکم میلادی٬ چهره یک شهر مدرن غربی را به خود گرفته است و این را از مال ها و پاساژ ها و سینما ها و ویترین فروشگاه های مد و لباس و اسباب بازی و ولنتاین تا کافه و قنادی ها٬‌ می توانید درک کنید. حتی کلمه تخفیف هم به صورت OFF یا SPECIAL  PROMOTION روی ویترین مغازه هایی  که در  طول سال٬ حتی ۱ خارجی هم  از آن خرید نمی کند٬ نصب می شود! یاد غربزدگی جلال آل احمد بخیر!

فود کورت های تهران مثل مال های تهران و آموزشگاه های زبان انگلیسی و فرانسوی و مثل کافی شاپ ها که شما را به جشن ردولوت و پای سیب و تارت خوشمزه و نوشیدنی های فرنگی می برد٬ روز به روز در حال گسترش است و هر  مرکز خرید مجللی که در شمال تا جنوب پایتخت افتتاح می شود٬ خواه زعفرانیه و اقدسیه باشد و خواه در اطراف دریاچه خلیج فارس (بام لند)٬ یک فود کورت دارد.

علاقه ایرانی ها به فود کورت گردی بسیار است و این را در دوبی و تفلیس و استانبول و کوالا و پاتایا و پوکت مشاهده می کنیم. تجربه متفاوت و جذاب برای کسانی که عاشق غذای بیرون هستند و دنبال پیشنهادهای هیجان انگیز فود بلاگر های ایرانی اینستاگرام.

گشتی در فود کورت ارگ تجریش

اگر در نوروز ۹۸ یا تابستان و در کل٬ در طول سال به دنبال یک مقصد گردشگری جذاب هستید٬‌ تجریش را فراموش نکنید. از امام زاده صالح تا دربند٬ از بازار تجریش تا ارگ٬ همه و همه فرصت های شکم گردی و طبیعت گردی و زیارت خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. تجریش٬‌ در طول ایام هفته شلوغ است. اگر به دنبال مقصد شکم گردی مدرن در شمال پایتخت هستید٬ ارگ تجریش را فراموش نکنید که چند سال پیش راه اندازی شد.

گشتی در فود کورت ارگ تجریش

فود کورت ارگ تجریش٬ محیطی بزرگ و دل انگیز دارد. ارگ تجریش٬ نزدیک ایستگاه تجریش در خط ۱ مترو تهران است. با اتوبوس های BRT سریع السیر ولیعصر هم می توانید هر جای خیابان ولیعصر (بزرگ ترین خیابان خاورمیانه) هستید٬ خود را به ارگ تجریش برسانید. اول خیابان سعدآباد٬ ارگ تجریش است. هر روز از ۱۰ تا ۲۳ آماده پذیرایی از هموطنان عزیز است.

مقصدهای نوستالژیک شکم گردی تهرانی ها

طبقه آخر ارگ تجریش٬‌ پاتوق محرمانه کافه گرد های لاکچری دوست تهرانی است. محفل خوش نشین های بالا شهر و پاتوق ایونت های اینترنیشن تهرانی ها (internations.org) که فضایی رو باز داشته و چشم انداز فوق العاده ای از تهران و کوه های البرز در اختیار شما قرار  می دهد. طبقه سوم ارگ تجریش٬ فود کورتی شیک و مدرن٬ میزبان شما است. گفته شده که مدیریت آن را برند فرانسوی L.AVENUE بر عهده  دارد که گویا علی دایی هم در تاسیس آن شریک است.

برند L’ AVENUE در شانزلیزه پاریس

(برند L’ AVENUE در شانزلیزه پاریس)

این برند فرانسوی٬ صاحب بزرگ  ترین رستوران در خیابان شانزلیزه پاریس است. ل اونیو فرانسوی ها٬ انتخاب خوش سلیقه علی دایی و شرکایش را به رخ رستوران دارهای تهرانی می کشد. ۷ بخش دارد که غذای ایرانی و فرهنگی با طرح و طعم و مزه  متفاوت را توسط سرآشپزهای حرفه ای طبخ می کند. قیمت هایش٬ از «مطعم زاهد العراقی» در بام لند٬ کم تر است.

 بزرگ ترین رستوران در خیابان شانزلیزه پاریس

گشتی در فود کورت سانا

گشتی در فود کورت سانا

برای اندرزگو گرد های رمانتیک لاکچری دوست قصه ما٬ فود کورت سانا٬ یک پاتوق تمام عیار است. بین خیابان علوی و کوچه شهید زمانی٬ مرکز خرید مجللی است که در طبقه چهارم آن٬ فود کورت سانا قرار دارد. هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۴ پذیرای همشهریان فود کورت دوست می باشد. منو های متنوع مغازه ها و فضای خوب و دل انگیز٬ این فود کورت محلی را محبوب بالاشهری ها کرد.

فود کورت سانا٬ یک پاتوق تمام عیار است

گشتی در راه چوبی

امکان ندارد شما به قصد پیاده روی و گردش آخر هفته٬ به سمت پل طبیعت (بزرگ ترین راه چوبی مرتفع پایتخت) بروید و رستوران های راه چوبی را مشاهده نکنید. محیطی مملو از غذا های خوشمزه و رنگارنگ فرنگی و ایرانی که فرصت خوشمزه گردی در پارک آب و آتش را در اختیار همشهری های تهرانی قرار می دهد.

رستوران های راه چوبی

یکی از فودت کورت های پر مشتری تهران٬ همینجاست. پارک آب و آتش٬ سال به سال در توسعه بوده و ظرفیت های شکم گردی و گردشگری زیادی با آلاچیق ها و فواره ها به آن اضافه می شود. اگر به سمت اتوبان حقانی بروید٬ انتهای بلوار شهیدی یا همان دیدار جنوبی٬ مجموعه رستوران های راه چوبی را خواهید دید. هر روز از ۹ صبح  تا ۲۴  شب٬ پاتوق فود کورت گرد های تهرانی است.  برای کسب اطلاعات تکمیلی به rahechoobi.ir مراجعه کنید.

 پاتوق فود کورت گرد های تهرانی

جالب است که بدانید هم راه چوبی و هم پل طبیعت٬ محبوب تهرانگردهای تریپ ادوایزر است. راه چوبی٬ مسیر چوبی و سرپوشیده دارد. پاتوق خوبی برای دورهمی خانوادگی و دوستانه و حتی تماشای مسابقات فوتبال. جشنواره ای از سالاد های  توت فرنگی و آناناس تا پاستا و پیتزا ها و همبرگر های جلز ولز شده پر ادویه در نان های چاو دار پر سبوس!

خلاصه٬ اگر به دنبال غذای ترکی و هندی و ایتالیایی هستید٬‌ راه چوبی با قیمت های مقرون به صرفه را فراموش نکنید.

خوشمزه گردی در غرب تهران

مجتمع تجاری لوکس کوروش در انتهای اتوبان ستاری٬ یکی از مقصد های شکم گردی پایتخت در غرب شهر تهران است. خیلی ها به دلیل این که شعبه ۲۸ تامین اجتماعی٬ مجاور این مرکز خرید بزرگ است٬ سری به آن می زنند. از شلوار تا دوچرخه٬ از پیتزا تا سینما٬ در دسترس شما است. شهربازی سرپوشیده آن نیز صبح تا شام٬ پاتوق کودکان است.

خوشمزه گردی در غرب تهران

اگر به بزرگراه ستاری شمال بروید٬ نبش خیابان پیامبر مرکزی٬ مجتمع کوروش را خواهید دید. در طبقه  دوم این مجتمع لوکس٬ مجتمع کوروش قرار دارد که بیش از هزار و ششصد متر مربع وسعت داشته  و مملو از فروشگاه های عرضه کننده غذای داغ و سرد مکزیکی و ایتالیایی و ایرانی و ترکی است.

فود کورت جام جام

فود کورت جام جم نخستین فود کورتی که در تهران تاسیس شد

نخستین فود کورتی که در تهران تاسیس شد٬ فود کورت جام جم٬ پایین تر از سازمان صدا و سیما است. نبش خیابان طاهری٬ خیلی ها خبر از پاساژ جام جم ندارند. باید تهرانی قدیمی باشید تا اینجا را بشناسید!  محیط خوبی دارد اما شهرت زیادی نداشته و در روزگار «پالادیوم» و «گالریا» و «بام لند»٬ مشتریان محلی و قدیمی دارد. کباب ها و پیتزا ها و لازانیا تا غذای ایرانی٬ همه در فود کورت جام جم پیدا می شود.

از سوشی تا بوفه  چینی و خانه کباب بین الملل٬ همه اینجاست. البته کمی بالا تر هم٬ ته دیگ قرار دارد که سبکی جدید در عرضه غذای ایرانی است. اگر مشتری غذاهای دریایی هستید٬ فود کورت جام جم را فراموش نکنید.

سینما گردی در چارسو

فود کورت چارسو از بزرگ ترین فود کورت های تهران

فود کورت چارسو از بزرگ ترین فود کورت های تهران است. پاتوق سینما گردهای تهرانی٬ مرکز سینمایی و تجاری چارسو در خیابان حافظ بوده که مشتریان زیادی در مرکز شهر دارد. سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر٬ از چارسو استفاده نکرد و فجر ۹۷ در چارسو٬ کم فروغ تر از فجر ۹۶ بود. فود کورت چارسو٬ جشنواره غذا های دریایی و فرنگی و ایرانی است. محیطی بزرگ و جذاب که از ۱۱ تا ۲۴ می توانید برای شکم گردی در مرکز شهر از آن استفاده کنید.

گشتی در فود کورت پالادیوم

پاتوق دائمی شکم گرد های لاکچری دوست بالا شهر تهران٬ پالادیوم است و البته گالریا ولنجک. پالادیوم٬ یکی از ۱۰ پاساژ لوکس تهران محسوب می شود. طبقه ۱۱ آن٬ تا نیمه اول سال ۹۷ ٬ مقصد شنگن دوست های ایرانی بود که برای دریافت ویزا شنگن از سفارت خانه های اروپایی تهران٬ بایستی به نمایندگی VFS GLOBAL در مرکز تجاری پالادیوم می رفتند و درخواست خود را تسلیم می کردند.

اگر چه این نمایندگی هندی واسپاری خدمات ویزا شنگن گردشگری٬ به طبقه دوم «هروی سنتر» تهران٬ نقل مکان کرد٬ اما هم چنان٬ پالادیوم٬ مقصد شکم گردی لاکچری گردهای مشکل پسند تهرانی است.

گشتی در فود کورت پالادیوم

جایی که در زمستان٬ گیلاس کیلویی ۱۲۰ هزار تومنی آن٬ مشتری داشته و فود کورت طبقه سوم آن٬ پر مشتری است. بوک لند پالادیوم هم معمولا مراسم رونمایی از کتاب های جدید تهران را برگزار می کند که نبش فود کورت است. فود کورت پالادیوم٬ برای همه نوع سلیقه ای٬‌ غذا های خوشمزه دارد. فود کورتی پر طرفدار که زیر آن٬ کافه هایی مثل ویونا مستقر است. از غذاهای دریایی تا ایتالیایی تا ایرانی تا سیب زمینی تنوری شکم پر٬ همه و همه در اختیار شما است.

فود کورت پالادیوم٬ برای همه نوع سلیقه

فود کورت آدرس فود هال

فود کورت آدرس فود هال

دیگر مقصد فود کورت گردی تهرانی ها٬ «آدرس فود هال» است. جایی در خیابان فرشته٬ گران ترین خیابان تهرانی ها و محفل پولدار های تهرانی. خیابان نیلوفر٬ نبش مریم غربی٬ جایی است که شما به ضیافت غذاهای خوش طعم و رنگ خواهید رفت.

این فود کورت ٬ آبان سال نود و شش افتتاح شد و جدید ترین فود کورت پایتخت محسوب می شود. مجموعه ROYAL ADDRSS FOOD HALL در واقع جشنواره ای از غذاخوری های ایرانی و فرنگی بوده که دکوراسیون زیبا و فرصت های شکم گردی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. رد پای آن را در لوکیشنش در اینستاگرام دنبال کنید تا از نظرات و تحلیل های شکم گردهای تهرانی آشنا شوید.

فود کورت پل طبیعت : شکم گردی روی اتوبان مدرس

اگر می خواهید چشم انداز کوهستان تهران و اتوبان مدرس را در زمان غذا خوردن داشته باشید٬ به فود کورت پل طبیعت بروید. مخصوصا در روز های بارانی و برفی تهران که چشم انداز فوق العاده ای برای سلفی باز های اینستاگرام دارد٬ این منطقه تهران٬ فضایی بی نظیر خواهد داشت. یکی از پاتوق های نایت لایف (NIGHT LIFE) گردی اهالی  تهران٬ پل طبیعت است که محیطی فرح بخش در تابستان و بهار و پاییز دارد.

فود کورت پل طبیعت: شکم گردی روی اتوبان مدرس

ده غرفه ارائه دهنده انواع نوشیدنی و خوردنی رنگارنگ٬ در اختیار شما است که حتی در روزهای گرم تابستان نیز مثل «کباب شمرون» تجریش٬ با آب افشان ها٬ فضایی مرطوب و خنک را برای شکم گرد های رمانتیک به ارمغان می آورد. از غذای لبنانی تا ساندویچ و نوشیدنی ایرانی و فرنگی٬ همه با قیمت های مناسب  تر از بام لند٬ در اختیار شما است.

فود کورت پل طبیعت چشم انداز فوق العاده ای برای سلفی باز های اینستاگرام

فود کورت نگین ظفر

فود کورت نگین ظفر

اگر در اطراف خیابان شریعتی شمالی به دنبال فود کورت هستید٬ نگین ظفر را در نظر داشته باشید. روبروی  خیابان ظفر یا همان دستگردی٬ نگین ظفر قرار دارد. از ۱۱ تا ۲۴ پذیرای  بازدید علاقمندان خواهد بود. ۱۰ مغازه دارد و غذاهایش به  تنوع پالادیوم و بام لند نیست. برند های معروف اینجا شعبه ندارد اما برای کسانی که برای کار اداری یا بانکی و خرید به این منطقه شهر می آیند٬ گزینه شایسته ای است. جایی خلوت و آرام.

فود کورت رویال تراس

فود کورت رویال تراس

«رویال تراس» در سعادت آباد٬ فود کورتی خوش view و خوش چشم انداز است. جایی در تقاطع بلوار دریا و خوردین در مجتمع تجاری ROYAL COMPLEX. همان طور که می دانید٬ روند نام گذاری  انگلیسی پاساژها وغذا خوری های تهران٬ شرق و غرب و شمال و جنوب ندارد.

رویال تراس هم محصول سال نود و هفت به کارگردانی سرمایه گذاران صنعت گردشگری پایتخت بوده که چشم  اندازی سیصد و شصت درجه را در سعادت آباد تهران در اختیار شما قرار می دهد. تراسی چوبی و خوش منظره که غرب تهران را زیر نظر شما می برد. ۱۰ برند دارد و تنوع غذایی هم٬ مطلوب تریپ ادوایزرها شده است. پاتوق خوبی برای ولنتاین و سالگرد ازدواج.

فود کورت توچال

فود کورت توچال

اگر به دنبال غذا خوری در مناطق مرتفع تهران هستید٬ به جای رویال تراس و ارگ و برج میلاد٬ به فود کورت بام تهران بروید. بام تهران٬ پاتوق اخر هفته های تهرانی های علاقمند به پیاده روی و طبیعت گردی بوده و در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. یکی از بهترین چشم اندازهای تهران را در اختیار شما قرار می دهد. جایی٬ دور از ماشین و دود و دم و صبحانه هایش هم٬ طرفداران بسیاری دارد. از غذای  ایتالیایی تا ایرانی٬ در دسترس است.

فود کورت آرتمیس

فود کورت آرتمیس

از جمله فود کورت های تازه تاسیس تهران٬ بایستی  به آرتمیس اشاره کرد. آرتمیس٬ نبش نارنجستان چهارم در خیابان فرمانیه است. طبقه سوم این برج مدرن و لوکس٬ جشنواره ای از غذاهای خوشمزه بوده و سه  سالن بزرگ با ظرفیت پانصد نفر دارد. صدها نوع غذا و نوشیدنی در فود کورت آرتمیس٬ پذیرای شکم گردهای لاکچری دوست تهرانی است تا به ضیافت خوردنی و نوشیدنی های ترش و شیرین و ملس بروند. برای  کسب اطلاعات تکمیلی  به سایت: FOODCOURT-AF.COM رجوع کنید.

پیاده روی با طعم ترش و شیرین

 شکم گردی در فود کورت کوچک باشگاه انقلاب

عاشقان پیاده روی در باشگاه انقلاب تهران (نبش اتویان نیایش)٬ می توانند از فرصت شکم گردی در فود کورت کوچک باشگاه انقلاب استفاده کنند. جاده تندرستی باشگاه انقلاب٬ پاتوق بالا شهری ها بوده و تنوع غذایی فودت کورت مجاور آن نیز٬ بد نیست. برای استفاده از مجموعه باشگاه انقلاب بایستی٬ ورودیه پرداخت کنید.

استفاده از مجموعه باشگاه انقلاب

فود کورت هایپر استار

فود کورت هایپر استار

اگر برای خرید به HYPERSTAR تهران در انتهای بزرگراه شهید باکری رفتید٬  فود کورت بزرگ آن را در نظر داشته باشید. برای خرید های نوروزی٬ هایپراستار٬ تخفیف های خوبی می دهد که برای رفع خستگی٬ فود کورت آن پیشنهاد می شود. تنوع خیلی زیادی نداشته اما یکی از انتخاب های موجود برای هایپراستار گردهای تهرانی است.

فود کورت پارک پلیس

فود کورت پارک پلیس

پارک پلیس تهران٬ فلکه چهارم تهرانپارس است. فود کورتی داخل این پارک است که تنوع غذای ایرانی خوب و به نسبت ارزانی داشته و فضای دل انگیزی را در اختیار گردشگران شرق تهران قرار می دهد. FOOD COURT PARK SIDE خیلی بزرگ نیست اما اگر مسیرتان به این نقطه تهران برای دید و بازدید اقوام و دوستان افتاد٬ برای عصر گردی و شب گردی٬ گزینه خوبی به نظر می رسد.

 صبحانه خوری ارزان در تهران

برای صبحانه خوری ارزان٬ جای خوبی به نظر می رسد.

فودت کورت برج میلاد تهران

(فودت کورت برج میلاد تهران)

حتما بخوانید :  بهرتین پاتوق های تهران

به  اندازه فود کورت برج میلاد٬ بزرگ و متنوع نیست. فودت کورت برج میلاد در طبقه ۴ برج قرار دارد و برای استفاده از آن٬ نیازی به ورودیه ندارید. برج میلاد٬ یکی از بهترین پاتوق های نوروز گردی هموطنان تهرانی در فروردین ۹۸ خواهد بود.

شما هم تجربه های شکم گردی هیجان انگیز  خود را در پایتخت٬ در اختیار سرویس گردشگری عصر شهروند قرار دهید. با ما٬ بهترین ها را تجربه  کنید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=52023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .