12

با تصویب اعضای شورای شهر: شهرداری تهران میزبان اجلاس سازمان جهانی گردشگری شد

  • کد خبر : 275903
  • 23 دی 1399 - 21:55
با تصویب اعضای شورای شهر: شهرداری تهران میزبان اجلاس سازمان جهانی گردشگری شد
طرح « الزام شهرداري تهران براي ميزباني دهمين اجلاس سازمان جهاني گردشگري در سال 2021الي 2022 ميلادي» با 18 رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش اخبار شورای شهر ،در دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورا، طرح « الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱الی ۲۰۲۲ میلادی» مورد بررسی اعضا قرار گرفت. این طرح پیش از این در دستور جلسه روز یکشنبه قرار داشت که فرصت بررسی آن فراهم نشد. از این روی حسن خلیل‎آبادی رئیس کمیته گردشگری در این جلسه درخواست کرد با توجه به تاخیر در بررسی دستور لایحه «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) در تهران»، بررسی این لایحه در دستور کار این جلسه قرار گیرد.

احمد مسجد جامعی نیز در خصوص اهمیت این طرح گفت: معرفی بین المللی چهارچوبی دارد و این مقدمات زمان زیادی میبرد درحالی که زمانش گذشته است. فکر میکنم با توجه به اینکه اجلاسی بین المللی است، باید سند آن در ایران قطعی شود. لذا درخواست می‎کنم آن را بیش از این به تاخیر نیندازید.

پیشنهاد طرح دستور به رای گذاشته شد و با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه محمدجواد حق شناس بعنوان نماینده کمیسیون مشترک در خصوص طرح اظهار داشت: موضوع این طرح مربوط به پیگیری‎های شرکت فرهنگی عباس‎آباد است که آقای خلیل آبادی در کمیته گردشگری جلساتی را برای هماهنگی های اولیه برگزار کردند و کمیسیون مشترک فرهنگی و اجتماعی_ برنامه و بودجه آن را طراحی کردند.

او ادامه داد: این طرح که همزمان با موضوع تهران ۱۴۰۰ است می‎تواند فرصتی را فراهم کند که نقطه تحول در رابطه با ارتقای جایگاه تهران در نظام گردشگری جهان باشد. این اتفاق با کمترین هزینه و بیشترین بهره میتواند تهران را بعنوان یک کانون مهم گردشگری مورد توجه قرار می‎دهد.

حق‎شناس افزود: دو نکته از جمله سازمان اصلی که وزارت گردشگری است دخیل شود و نیز موضوع هزینه‎‎های احتمالی ماجرا و تاکید بر جذب اسپانسر. در ماده واحده این طرح مورد تاکید است.

سید محمد حجازی مدیرعامل شرکت بازسازی عباس‎آباد به نمایندگی از شهرداری اظهار داشت: در این ماده واحده به شرکت عباس‎آباد و سازمان گردشگری اشاره نشده بود. درخواست دارم این دو نام در ماده واحده اضافه شوند.

سپس احمد مسجد جامعی پیشنهاد اصلاح عبارتی شامل دو مورد را به شرح ذیل مطرح کرد و گفت: دستگاه حاکمیتی مشخص وزارت گردشگری میراث است که باید وارد متن شود. همچنین برخی دستگاه‌ها را در متن ماده واحده قید کنیم، چراکه برای این کار مفید هستند.

ناهید خداکرمی نیز در تایید پیشنهاد مسجد جامعی گفت: می‎توانیم مشارکت سایر ارگان‎های ذی‎ربط را داخل پرانتز اضافه کنیم و هم اینکه حتما عبارت رویداد تهران ۱۴۰۰ را در ماده واحده ذکر کنیم.

در نهایت کلیات طرح بدون مخالف به رای گذاشته شد که با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

سپس حجت نظری پیشنهاد نمود که بجای عبارت «ستاد گردشگری» عبارت «سازمان گردشگری» افزوده شود.

این پیشنهاد نیز با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه احمد مسجد جامعی در پیشنهاد دیگری تبدیل عبارت «مجوز داده می‎شود» را به «الزام شهرداری» مطرح کرد که این پیشنهاد نیز به رای گذاشته شد و با ۱۳ موافق به تصویب رسید.  منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .