4

با حکم دادستان ، تعیین حریم تهران و اسلامشهر متوقف شد

  • کد خبر : 298979
  • 11 آبان 1402 - 11:22
با حکم دادستان ، تعیین حریم تهران و اسلامشهر متوقف شد
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با دادستان در خصوص صدور حکم تعیین حریم اسلامشهر و تهران صحبت کردیم؛ گفت: دادستانی نیز نامه‌ای در این خصوص ارسال کرد تا حکم متوقف شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع شدن کل این ماجرا هستیم اما بر اساس پیگیری‌هایی که انجام دادیم، این حکم فعلاً متوقف شده است.
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفتگو با شهر، در این خصوص گفت: رئیس شورا نامه‌ای را به دستگاه قضایی ارسال کرد و موضوع را متذکر شد؛ چراکه مسئله حریم تهران و اسلامشهر تخصصی و فنی است و سالهاست که مجلس و دولت بر آن تمرکز کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای اطراف به تدریج به وجود آمدند عملاً در دایره حریم تهران شکل گرفته‌اند؛ این شهرها نیز حقوق حریم را دارند و برخی معتقدند باید حریم مشترک ایجاد کرد اما امروز نمی‌شود این اقدام را انجام داد چراکه هنوز تعریف روشنی از حریم مشترک نداریم و ابهامات و شبهاتی در رابطه با آن وجود دارد.
سروری با تأکید بر اینکه آنچه روشن است، این است که نمی‌توان با یک حکم قضایی این موضوع را تعین تکلیف کرد، یادآور شد: با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر، حریم آن است، وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد و ما باید در این شرایط چه کار کنیم؟ آیا در این شرایط باید اسلامشهر در تهران ساخت و ساز انجام دهد؟ و یا اینکه چه اتفاقی برای حریم تهران خواهد افتاد؟
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مشکلات وجود داشته که تاکنون مسئله حریم در پایتخت به نتیجه نرسیده است و امروز هم با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه حریم تهران معضل اساسی دارد، خاطرنشان کرد: کلانشهرهای دیگر نیز با موضوع حریم درگیر هستند و باید در یک فرایند تخصصی و فنی مورد کارشناسی قرار بگیرد و نمی‌توان با یک حکم قضایی، مسئله را رفع کرد بلکه این نوع از اقدامات، موضوع را پیچیده‌تر می‌کند. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .