6

با وام مسکن ۹۶۰میلیون تومانی کجای تهران می توان خانه خرید؟

  • کد خبر : 297164
  • 03 تیر 1402 - 8:36
با وام مسکن ۹۶۰میلیون تومانی کجای تهران می توان خانه خرید؟
به نظر می‌رسد دولت مردمی هیچ شناختی از مردم و مشکلات اقتصادی که گریبان مردم را گرفته ندارد، بطوریکه برای خانه دار شدن قشری که حقوق ٨.۵ میلیون تومانی برای آنها تعیین کرده ، قسط ١٩ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، وام خرید مسکن به همراه اوراق به ٩۶٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، هر چند در نگاه اول افزایش سقف تسهیلات به این رقم خبر امیدوار کننده‌ای به نظر می‌رسد اما با یک حساب و کتاب به سرعت، امید از دست‌ می‌رود و مردم از خانه‌دار شدن دلسرد می‌شوند.

در حالی که طبق گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی، ٢٠ میلیون نفر از جمعیت کشور مستاجر هستند و تقاضا در بازار مسکن در نبود عرضه هر روز بیشتر و بر روی هم انباشت می‌شود، یکی از راهکارها تقویت طرف تقاضا آن هم از طریق تسهیلات است و دولت هم وام خرید را تا ٩۶٠ میلیون تومان افزایش داده اما آنچه اثر این وام را خنثی می‌کند، اقساط آن است که در ماه به بیش از ١٩ میلیون تومان می‌رسد که به جز دهک‌های پر درآمد قشر دیگر توان پرداخت آن را ندارند و اساسا این دهک‌ها هم مخاطب هدف طرح‌های حمایتی محسوب نمی‌شوند چراکه اساسا نیازی به آن ندارند و خانه‌دار هستند.

به نظر می‌رسد دولت مردمی هیچ شناختی از مردم و مشکلات اقتصادی که گریبان مردم را گرفته ندارد، بطوریکه برای خانه دار شدن قشری که حقوق ٨.۵ میلیون تومانی برای آنها تعیین کرده ، قسط ١٩ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

اما باید دید با همین وام ٩۶٠ میلیون تومانی که قسط آن ١٩ میلیون تومان است افراد در تهران دسترسی به که خانه‌هایی دارند که در جدول زیر آمده‌است:

متراژ محدوده قیمت(تومان)
۴۴ متر-بدون آسانسور شهرزیبا ۹۰۰ میلیون
۵۶ متر-۱۰ ساله-بدون انباری حسن آباد – مسکن مهر ۸۵۰ میلیون
۶۰ متر چیتگر ۸۰۰ میلیون
 ۵۱ متر -۱۴ ساله-بدون امکانات شریف آباد ۱ میلیارد
۲۸متر-بدون امکانات-ط۴ گلاب دره ۹۱۵ میلیون
۵۸متر-فقط آسانسور عبدل آباد ۹۰۰ میلیون
۳۸ متر-زیرهمکف-فقط انباری تهرانپارس شرقی ۱ میلیارد
۴۰ متر-فقط انباری-زیرهمکف یافت آباد ۹۵۰ میلیون
۳۰ متر-بدون امکانات خاک سفید ۱ میلیارد

منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .