3

با پوشالهای مستعمل کولرآبی چه کار کنیم؟

  • کد خبر : 296169
  • 16 اردیبهشت 1402 - 16:53
با پوشالهای مستعمل کولرآبی چه کار کنیم؟
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شهروندان خواست تا برای حفظ محیط‌ زیست پوشال‌های مستعمل خود را کنار مخازن پسماند قرار دهند.

به گزارش عصرشهروند، رضا شرفی  در تشریح روند اجرای طرح جمع آوری پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی در سطح شهر تهران گفت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری تهران ملزم است تا حدامکان پسماند را به چرخه تولید بازگرداند و کاهش تولید پسماند را محقق کند تا به این ترتیب علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری شود.

وی افزود: در همین راستا، نخستین بار سال گذشته پیشنهاد اجرای طرح جمع‌آوری پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی مطرح شد و سایتی در منطقه ۱۸ ویژه پسماندهای حجیم ایجاد شده است که سرشاخه‌ها و ضایعات فضای سبز در فصل هرس به این سایت در آزادشهر منتقل می‌شود و در آنجا توسط دستگاهی به نام چیپراین ضایعات به چیپس چوب تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد شد پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی نیز در قالب همین ضایعات چوب جمع آوری و به سایت منطقه ۱۸ منتقل شوند.

به گفته شرفی؛ شهروندان قبلا این پوشال‌ها را به داخل مخازن می‌انداختند که با زباله‌های دیگر مخلوط و به آرادکوه منتقل می شد و در نهایت باتوجه به عدم امکان بازیافت آنها، دفن می‌شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته با شروع فصل گرما که شهروندان پوشال کولرها را تعویض می‌کنند مقرر شد پوشال‌های مستعمل را در کنار مخازن بگذارند تا در قالب سرشاخه‌ها و ضایعات فضای سبز توسط خاورهای خدمات شهری جمع آوری و به سایت منطقه ۱۸ منتقل و پس از آن توسط دستگاه چیپر به چیپس چوب برای بازیافت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار پوشال مستعمل جمع آوری شده است، افزود: این پوشال‌ها به سایت منطقه ۱۸ منتقل شد و در نهایت به چرخه تولید بازگشت. امسال هم در نظر داریم زودتر از سال گذشته این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: لذا شهروندان از هم اکنون می توانند در هر ساعتی پوشال مستعمل را در کنار مخازن قرار دهند و از مخلوط کردن با سایر زباله‌ها جلوگیری کنند تا در طول روز جمع آوری و به سایت ویژه برای برگرداندن به چرخه تولید منتقل شود.

وی تاکید کرد: محدودیت زمانی برای پذیرش پوشال‌های مستعمل نداریم و سایت منطقه ۱۸ نیز به صورت دائم مشغول به کار است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .