17

با ۱۸ رای اعضای شورای شهر ؛ علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

  • کد خبر : 283398
  • 17 مرداد 1400 - 14:01
با ۱۸ رای اعضای شورای شهر ؛ علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد
انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت در جلسه امروز شورای شهر تهران به رای گذاشته شد و در نهایت وی با کسب ۱۸ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، در پایان جلسه شورای شهر تهران مصوبه رای گیری برای انتخاب شهردار تهران به بحث گذاشته شد .

در ابتدا ناصر امانی گفت: برابر مصوبه هیات وزیران شورا موظف است یک ماه پس از رسمیت یافتن شهردار خود را انتخاب کند و کسانی با شرایط خاص ازجمله ۹ سال سابقه مدیریت ارشد و مدرک رشته تحصیلی مرتبط می‌توانند انتخاب شوند.

وی افزود: رشته تحصیلی آقای زاکانی پزشکی است و ارتباطی با حوزه شهری ندارد. لذا شورا موظف به بررسی احراز شرایط است.

امانی خاطرنشان کرد: بیایم در اولین مصوبه خودمان قانون را اجرا کنیم و هیچ مصوبه‌ای خلاف قانون تصویب نکنیم. در هفته های گذشته وزیر کشور به دلیل تخلف در انتخاب شهردار حائز شرایط از مجلس کارت زرد گرفت .

عضو شورای شهر تصریح کرد: لذا اجازه بدهیم مجلس نیز این امر را تایید کند و در صورت تایید شرایط تحصیلی آقای زاکانی ایشان را در روز سه شنبه انتخاب کنیم .

سپس پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر گفت: ما دیروز صحبت کردیم و همه صحبت ها شد. اینکه روز گذشته هم پیمان شویم اما روز بعد سخنان دیگری بزنیم درست نیست .

وی تاکید کرد: به نظر بنده ما باید روال را انجام دهیم لذا ما رای خود را می‌دهیم و سپس اگر وزارت کشور تایید نکرد کار دیگری را انجام خواهیم داد .

در ادامه هاشمی تشکری گفت: نکته آقای امانی یک مسئله قانونی بود و اگر قرار است در اولین تصمیم گیری شورا قانون شکنی کنیم ظلم به مردم است .

وی افزود: ما نمی‌خواهیم بگوییم که به آقای زاکانی رای نمی‌دهیم بلکه می‌خواهیم قانون مداری خود را محک بزنیم. لذا برای حفظ قانون باید کمی صبر کنیم چراکه اگر در اولین جلسه قانون شکنی کنیم، این نشان تا پایان دوره بر پیشانی ما خواهد بود.

در ادامه علیرضا نادعلی عضو شورای شهر گفت: در جلسات گذشته به اندازه کافی درباره رای به انتخاب شهردار تهران صحبت شد و جلسات فوق العاده برگزار کردیم لذا درخواست بنده انجام رای گیری است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت : پیشنهاد بنده عدم رای گیری در امروز است و بگذاریم پس از اصلاح مصوبه هیات دولت رای گیری را انجام دهیم.

در ادامه پیشنهاد تعویق رای گیری انتخاب شهردار به رای گذاشته شد که با ۵ رای موافق تعویق رای گیری تصویب نشد.

سپس انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت به رای گذاشته شد و در نهایت وی با کسب ۱۸ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=283398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .