5
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

بحران دو سال آینده تهران «فرونشست» است

  • کد خبر : 294371
  • 04 دی 1401 - 15:15
بحران دو سال آینده تهران «فرونشست» است
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بحران یک یا دو سال آینده تهران، فرونشست است.

به گزارش عصرشهروند، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به پرسش های اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره حضور مدیریت بحران در امداد کوهستان گفت: عمده بار امداد کوهستان بر عهده جمعیت هلال احمر است، بخشی از مسئولیت ها نیز بر عهده سازمان آتش نشانی است. ما سوله ای را در منطقه دربند در اختیار قرار داده ایم و البته باید حمایت بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به استان‌های معین تهران ادامه داد: هر نقطه شهر تهران یک معین از استان های کشور دارد. تهران پنج پهنه دارد و هر پهنه بر عهده یک استان است. نشست های استان های معین در حال برگزاری است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه وجود دستگاه های حاکمیتی در زمان بحران بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: حجم کار در سازمان سه برابر شده است اما بضاعتی در سازمان وجود دارد و اگر بودجه و ساختارها تقویت شود اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد. هیچ جای دنیا حاکمیت نمی تواند مسئولیت کامل را بر عهده بگیرد و باید ظرفیت مردمی را به کار بگیریم و زیرساخت های مدیریت بحران جامعه محور را توسعه دهیم.

نصیری گفت: در بخش اراضی ذخیره شهر، سیاست های شهرداری تهران با سیاست های این حوزه مطابقت دارد. ما ابزاری برای نظارت بر کمیسیون ماده پنج هستیم و عضو آن نیز نیستیم. بعضا مجوزی بدون رعایت دستورالعمل ها صادر شده و در حال حاضر برای صدور مجوزها فشارهایی وجود دارد. اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش هشدار سیل به صددرصد نزدیک شده ایم، تصریح کرد: در بخش هشدار آب ۱۵ درصد، گاز ۸۰ درصد و زلزله ۶۵ درصد رشد داشته ایم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه فروچاله ها به دلیل ساخت و سازها ایجاد می شود، گفت: جدیدا ردیف ۲۰ میلیارد تومانی از سوی شهردار برای دستگاهی در زمینه فروریزش ها اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: فرونشست ها به سرعت در حال نزدیک شدن به مرکز تهران بود چراکه آبفا ناچار شده چاه های آب را اضافه کند. بحران فرونشست در شیب جنوب غربی و شمال شرقی پیش می رود و بحران یک یا دو سال آینده تهران، فرونشست است و در سطح چند هکتار پیش می رود و می تواند شریان های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد و یک مساله جدی است.

وی با بیان اینکه در حوزه بین الملل با ژاپن، الجزایر و ترکیه، اقداماتی انجام داده ایم، گفت: در خصوص گودهای پرخطر، اقدامات با جدیت دنبال می شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .