9

بحران فرونشست در اتوبان آزادگان

  • کد خبر : 297554
  • 01 مرداد 1402 - 18:22
بحران فرونشست در اتوبان آزادگان
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحران فرونشست در اتوبان آزادگان، خواستار تدبیر و تصمیم فوری مدیریت شهری شد.

به گزارش عصرشهروند، میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ششم، با اشاره به بازدید طرح رصد با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در منطقه ۱۹ گفت: طی بازدید از پروژه ها و چالش های مختلف منطقه با یک معضل و پدیده خاص مواجه شدیم که اگر امروز و بصورت فوری تصمیم و تدبیری مدیریت شهری نداشته باشد، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه و غیرقابل جبران وجود دارد.
وی تشریح کرد: در اتوبان آزادگان در بخش رفیوژ میانی، مسیر خط ۴ جمع آوری کننده آب های سطحی منطقه ۱۹ قرار گرفته و بخشی هم در منطقه ۱۸ در اتوبان آزادگان، همین لوله جمع آوری آب های سطحی واقع شده است، متاسفانه در برخی قسمتها در طول مسیر، لوله و تجهیزات شهری مربوطه مورد سرقت قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه این خط در رفیوژ میانی اتوبان قرار گرفته و روی آن درخت و فضای سبز تعبیه شده و درختان مورد آبیاری قرار می گیرند، خاک اشباع و سنگین شده و این امر نیز موجب نشست لوله و خاک بگونه ای شده که به وضوح اعوجاج زمین در طول گسترده ای با چشم مشاهده می شود و ممکن است لوله دچار شکستگی در چند نقطه شده باشد.

میثم مظفر افزود: دو ماه پیش دفعتاً بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست در ابعاد ۶ در۶ به عمق یک و نیم متر شد که منطقه بصورت موقت با ۱۲ میکسر بتن آن محل را پر کردند اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش رو است. بحرانی که ممکن است تلفات جانی و تخریب های زیرساختی تجهیزات شهری را بصورت قابل توجه داشته باشد.
نماینده شورا در شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: در این زمینه، سازمان مشاور طرحی را تایید کرده، ستاد مدیریت بحران جلساتی برگزار کرده و راهکار اصلی نیز این است که این خط جمع آوری آب های سطحی به طور کامل به ضلع جنوبی اتوبان آزادگان منتقل گردد، این موضوع ارتباطی باآب و فاضلاب ندارد و خط جمع آوری کننده آب های سطحی است و برای شروع حداقل ۴۰ میلیارد اعتبار و بودجه مورد نیاز است که بنظر می رسد شورا نیز می بایست پس از درخواست شهرداری در قالب مجوز موقت قانونی افزایش بودجه و اعتبارات، حمایت لازم را داشته باشد.
مظفر در پایان بر لزوم ورود شهردار محترم تهران در این امر و پیشگیری هرچه سریعتر قبل از وقوع یک بحران و یا فاجعه شهری، تاکید کرد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .