12

بهاره آروین: برای تغییر رای دوره‌های قبلی درخصوص باغات شورای شهر باید دلیل محکمی داشته باشد

  • کد خبر : 275257
  • 09 دی 1399 - 15:52
بهاره آروین: برای تغییر رای دوره‌های قبلی درخصوص باغات شورای شهر باید دلیل محکمی داشته باشد
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تغییر رای شورای شهر درخصوص باغات گفت: چنانچه به‌رغم تشخیص پلاک‌های ثبتی مادر به عنوان باغ، به سندهای تفکیک‌شده رای غیرباغ دهیم، درواقع به مردم می‌گوییم زمین‌ها را تکه تکه کنید تا تعداد درختان کاهش یابد و آنگاه ما به آن‌ها رای غیرباغ می‌دهیم.

به گزارش اخبار شورای شهر ، بهاره آروین در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی پلاک ثبتی هزار و ۳۰۰ متری در خیابان دولت واقع در منطقه ۳ اظهار کرد: ما باید ببینیم دیوان عدالت اداری به چه علت رای شورا را نقض کرده است؟ آیا دیوان به نامناسب بودن حدنصاب درختان پلاک یا ایرادی در سند اشاره کرده و نظریه کارشناسی را رد کرده است؟ یا صرفا به این استناد کرده که قبلا کمیسیون باغات مستقر در شورا رای می‌داده و اکنون باید خود شورا رای دهد؟

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: دیوان نگفته که این پلاک باغ نیست. بلکه گفته است شورای شهر باید رای را تنفیذ کند.

وی افزود: ما سال ۸۴ و ۸۵ در مورد این پلاک ثبتی دو رای باغ داشته‌ایم که یکی رای بدوی کمیسیون باغات مستقر در شورا بوده و بعدی تایید رای بدوی از سوی شورای شهر بوده است. پلاک ثبتی مادر این ۱۳۷۰  متر مربع زمین در منطقه ۳ براساس حدنصاب درختان باغ بوده است. در حالی که این پلاک چهار بار رای باغ گرفته است، اکنون یک قسمت آن را تفکیک کرده و می‌گوییم این پلاک نسبت به حدنصاب درختان باغات ۲۰ درخت کم دارد و پس باغ نیست .

آروین خاطرنشان کرد: ما با دادن رای غیرباغ به این پلاک ثبتی، درواقع به مردم می‌گوییم زمین‌ها را تکه تکه کنید تا تعداد درختان کاهش یابد و آنگاه ما به آن‌ها رای غیرباغ می‌دهیم .

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما برای تغییر رای شوراهای قبلی باید دلیل بسیار محکمی داشته باشیم، تصریح کرد: از دوستان تقاضا می‌کنم به رویکردی که این سه سال و اندی داشته‌ایم پایبند باشیم .

گفتنی است پلاک ثبتی مادر این پلاک ثبتی در سال ۱۳۸۰ با داشتن ۱۳۸ اصله درخت به تشخیص کمیسیون ماده ۷ باغ اعلام شده است. در سال ۱۳۸۴ نیز کمیسیون ماده ۷ پلاک ثبتی هزار و ۳۷۰ متری را با داشتن ۴۴ اصله درخت باغ اعلام کرده است. شورای شهر نیز در سال ۱۳۸۵ رای بدوی سال ۸۴ را تنفیذ کرده است. اما دیوان عدالت اداری با شکایت شاکی رای شورا را ابطال کرده است. کمیسیون ماده ۷ در سال ۹۹ مجددا اعلام کرده است پلاک ثبتی ۱۳۷۰ متری با داشتن ۴۲ اصله درخت شرایط احراز باغ را دارد. کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با توجه به اینکه حد نصاب درختان باید ۶۷ اصله درخت باشد، به این پلاک ثبتی رای غیرباغ داده است.

درنهایت نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر غیرباغ بودن پلاک ثبتی یادشده، با ۸ رای موافق به تصویب نرسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .