0

بودجه مناطق شهرداری تهران در ۱۴۰۳ مشخص شد

  • کد خبر : 300150
  • 25 فروردین 1403 - 12:47
بودجه مناطق شهرداری تهران در ۱۴۰۳ مشخص شد
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: امسال بودجه مناطق به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به اینکه عموما بودجه سرمایه‌ای تحول‌آفرین است و مدنظر قرار دارد؛ ردیف بودجه مناطق رشد ۲ برابری را تجربه کرده است.

به گزارش عصرشهروند، امیر شهرابی؛ مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ، در خصوص مبنای بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ دارای ۲ مبنای اساسی است. یکی از آن‌ها مبنای کلان بوده که بحث برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران (از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۴) در آن مطرح می‌شود و سال ۱۴۰۳ نیز سال سوم اجرای برنامه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان‎بندی برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری تهران به دو صورت است، افزود: برنامه‌های بلندمدت در شهرداری تهران معمولا ۲۰ ساله و در جایگاه چشم‌انداز شهرداری تهران است. برنامه‌های میان‌مدت ۴ یا ۵ ساله هستند که برنامه‌های اول و دوم و سوم شهرداری تهران نیز ۵ ساله بودند. با تغییر رویکردی که وزارت کشور داشت به ۴ سال تغییر یافت و این، یعنی در یک دوره ۲۰ ساله باید ۵ برنامه ۴ساله نوشته شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری، با رفع فاصله و گپ موجود بین برنامه و بودجه، تلاش کردیم تطبیق برنامه و بودجه در شهرداری محقق شود و تنظیم بودجه سالیانه، مطابق با برنامه چهارساله تحول و پیشرفت شهر تهران باشد.

شهرابی با بیان اینکه مهم‌‎ترین بخش بودجه ۱۴۰۳ برش سال سوم برنامه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه لازم برای اجرای برنامه یک‌ساله و کوتاه مدت در شهرداری تهران تعیین و تصویب شده است؛ سهم اقداماتی که در یک سال باید انجام شود، برش وظایف و اقدامات آن سال است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره رویکرد جدید شهردار تهران در سال جدید، گفت: تحول در نگه‌داشت شهر یکی دیگر از موضوعاتی است که عدد قابل توجهی را در بودجه به خود اختصاص داده و ۴ برابر شده است. با این حساب، رشد خوبی در ردیف‌های سرمایه مستمر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در سال آینده در دستورکار قرار دارد؛ افزود: تکمیل پروژه‌هایی مانند بزرگراه‌های «یادگار امام (ره)، شهید بروجردی و شهید شوشتری» و… موضوعاتی بودند که در بودجه ۱۴۰۳ به آن‌ها توجه شده است.

شهرابی در رابطه با اینکه چه موضوعاتی در بودجه‌ریزی سال جدید مورد توجه قرار گرفته است، گفت: موضوعات بسیاری در بودجه‌ریزی در نظر گرفته می‌شود که حل معضلات ترافیکی و رفع کمبودهای حمل و نقل عمومی همواره در اولویت‌ و دستورکار قرار دارد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بودجه سال جدید سهمیه برخی مناطق افزایش داشته است، تصریح کرد: امسال بودجه مناطق به ۲۵ همت رسیده است و با توجه به اینکه عموما بودجه سرمایه‌ای تحول‌آفرین است و مدنظر قرار دارد؛ ردیف بودجه مناطق رشد ۲ برابری را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی سال جدید بحث توزیع عادلانه بودجه بین مناطق از سال گذشته دنبال می‌شود، گفت: عوامل متعددی در خصوص توزیع عادلانه بودجه بین مناطق مختلف در نظر گرفته می‌شود که پارامترهای وسعت و جمعیت هر منطقه از جمله این موارد هستند.

به گفته شهرابی، برای تعیین بودجه در سال ۱۴۰۳ شیوه‌نامه توزیع عادلانه بودجه مناطق تدوین شده که در آن برای توزیع عادلانه بودجه در منطقه‌های مختلف، شاخص تعیین شده است. برای مثال سطح معابری که در مناطق آسفالت نیاز دارد در نظر گرفته شده و سپس بودجه متناسب با آن در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .