19

بیوگرافی و سوابق « محمد رضا تابش » نماینده یزد در مجلس

  • کد خبر : 84367
  • 04 مرداد 1398 - 10:43
بیوگرافی و سوابق « محمد رضا تابش » نماینده یزد در مجلس

محمد رضا تابش ، متولد مهر ماه  سال ۱۳۳۷ در اردکان یزد، خواهر زاده سید محمد خاتمی و نماینده مردم شریف اردکان از دوره ششم تا دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ورزش و عضو شورای پول و اعتبار است.

محمد رضا تابش ، متولد مهر ماه  سال ۱۳۳۷ در اردکان یزد، خواهر زاده سید محمد خاتمی و نماینده مردم شریف اردکان از دوره ششم تا دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ورزش و عضو شورای پول و اعتبار است. وی سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند و ۲ نوه است. تحصیلات خود را در رشته مهندسی منابع طبیعی در دانشگاه تهران آغاز کرد و دکترای این رشته را از علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گرفت.

عضویت در هیات رئیسه مجلس ششم و ۲۰ سال حضور در کمیسیون بودجه مجلس و تاسیس فراکسیون محیط زیست، از جمله مسئولیت‌های آقای تابش است. شهروندی هم نام با دکتر محمد رضا تابش ، طبق اطلاعات مندرج در روزنامه رسمی قوه قضاییه، موسس و عضو هیات مدیره شرکت‌ ساختمانی « پارس بناور سازه » و « شرکت دارویی طاها طب تدبیر » است که برخی از نزدیکانش ( حنیف، حامد و هادی ) نیز در آن جا حضور دارند. طبق بیانیه آقای تابش در ۲۵ اردیبهشت ۹۸، این شرکت های  تولیدی و وارداتی در حوزه عمرانی و دارویی، هیچ ارتباطی با وی ندارند. محمد رضا تابش را باید یکی از منظم‌ترین نمایندگان ادوار پارلمان دانست.

محمد رضا تابش ، هم اکنون قائم مقام دکتر محمد رضا عارف در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در دوره دهم بوده و به نظر می رسد که می‌توان شاهد حضور وی در دوره یازدهم خانه ملت از حوزه اردکان باشیم. محمد رضا تابش ، در اینستاگرام و توییتر و فیس بوک، حضور ندارد. اما کانال در تلگرام دارد.

اگر شما هم درباره دکتر محمد رضا تابش و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ایشان، اطلاعات مستندی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت عصرشهروند با ما به اشتراک بگذارید. برای ارتباط با این نماینده شریف مجلس، از طریق سایت خانه ملت اقدام کنید.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: با دکتر محمد رضا عارف آشنا شویم

محمد رضا تابش، متولد مهر ماه سال ۱۳۳۷ در اردکان یزد

محمد رضا تابش کیست؟

محمد رضا تابش ، یکی از نمایندگان استاد یزد در مجلس شورای اسلامی  است که در از  دوره ششم تا دهم، نماینده مردم اردکان در پارلمان ملت است. او قبلا یک بار در دوره هفتم، ریاست فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و خواهر زاده سید محمد خاتمی، رئیس جمهور دوره اصلاحات نیز محسوب می شود.

حسن روحانی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور یازدهم، هفدهم  اسفند ماه سال نود و دو، ایشان را به  عنوان عضو شورای عالی محیط زیست منصوب کرد تا محمد رضا تابش ، علاوه بر نمایندگی مجلس، سابقه حضور در دولت تدبیر و امید را هم به کارنامه خود اضافه کند. محمد رضا تابش ، قائم مقام  محمد رضا عارف در فراکسیون امید به شمار می رود.

محمد رضا تابش کیست ؟

( محمد رضا تابش در مراسم ترحیم همسر محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد)

او پنجم مهر  ماه سال  سی و هفت در شهر  اردکان متولد شد. در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در رشته منابع طبیعی تحصیل کرد و دوره ابتدایی را در اردکان طی کرد  و سپس به  پایتخت  نقل و مکان نمود.

حتما ببینید: با سوابق دکتر علی لاریجانی آشنا شویم

سوابق شغلی محمد رضا تابش

پس از انتخاب سید محمد خاتمی با ۲۰  میلیون رای به عنوان رئیس جمهور ، ایشان، قائم مقام رئیس دفتر رئیس جمهور شد تا ارتباط با مقامات، او را وارد چرخه سیاسی کشور  کند تا ۲ دهه بعد، دوباره به نوعی وارد دولت شود.

محمد رضا تابش در جهاد سازندگی و وزارت  کشور نیز فعالیت داشته و عضو هیات مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز محسوب می شود. او را قبلا در کسوت رئیس فدراسیون سوارکاری دیده بودیم.

مشارکت در تاسیس صندوق های قرض الحسنه و هم چنین پروژه های جهاد سازندگی از جمله فعالیت های محمد رضا تابش ، پیش از ورود به خانه ملت است.

محمد رضا تابش که ۴ دوره سابقه وکالت مردم اردکان یکی از ثروتمند ترین نقاط ایران را دارد، در کمیسیون تلفیق بودجه و شورای اجرایی گروه بین المجالس اسلامی و کمیته حقوق بشر کمیسیون اصل ۹۰ نیز حضور داشت.

محمد رضا تابش، یکی از نمایندگان استاد یزد در مجلس شورای اسلامی

( محمد رضا تابش در روستای چاه افضل)

در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، محمد رضا تابش ، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وارد شد و پس از آن، سابقه عضویت در هیات رئیسه را پیدا نکرد. البته آن زمان، اکثریت مجلس در اختیار  اصلاح  طلبان دوم خردادی بود. او را باید از موسسان فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  دانست که بی  ارتباط با رشته تحصیلی ایشان نیست.

سوابق شغلی محمد رضا تابش

ایشان، ریاست  و نایب رئیس فراکسیون محیط زیست را از دوره ششم تا دهم بر عهده  داشت. یکی  از کمیسیون هایی که محمد رضا تابش ،  حضور فعالی در آن دارد، کمیسیون بودجه و تلفیق مجلس  شورای اسلامی  است  که از  ابتدای حضور در مسند نمایندگی مردم شریف  اردکان یزد، این سمت را بر عهده دارد.

دستخط محمد رضا تابش رئیس فراکسیون ورزش

(دستخط محمد رضا تابش رئیس فراکسیون ورزش به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی کسب پیروزی های چشمگیر تیم ملی والیبال کشورمان در خرداد ماه ۱۳۹۸)

ایشان، از رزمندگان دوران ۸ ساله دفاع مقدس است و مدیرعاملی شرکت های کشت و صنعت وابسته به بنیاد صدوق را پیش از حضور در بهارستان، بر عهده داشت. از سال ۱۳۹۳ با حکم وزیر علوم وقت، عضو هیات امنا دانشگاه علم و صنعت  شد و یکی از افرادی  بود که به  بررسی  علل نتایج ضعیف ورزشکاران ایرانی  اعزامی  به المیپک پکن، منصوب شد.

مصاحبه محمد رضا تابش با باشگاه خبرنگاران

(مصاحبه محمد رضا تابش با باشگاه خبرنگاران جوان در سال  ۱۳۹۶)

فعالیت های بین المللی محمد رضا تابش

محمد رضا تابش علاوه بر ۵ دوره  نمایندگی مجلس  شورای  اسلامی ، در اجلاسیه های جهانی نیز حضور جدی داشت. از  ان  جمله می  توان به اجلاس سران آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ و کامبوج ۲۰۰۹، اجلاس کپهنهاک دانمارک در سال  ۲۰۱۱ به  همراه رئیس جمهور وقت، رئیس هیات ایرانی اجلاس آسیا و اقیانوسیه در نپال ۲۰۱۳ و ۲ سال  حضور در اجلاس  مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی در شهر واشنگتن آمریکا اشاره کرد.

حتما ببینید: با همه اعضای شورای شهر دوره  پنجم تهران آشنا شویم

سایت شخصی محمد رضا تابش

اگر می خواهید رزومه آقای محمد رضا تابش را مشاهده کنید به  سایت اینترنتی  او در این لینک مراجعه فرمایید.

تحصیلات محمد رضا تابش

آقای  تابش طبق اطلاعاتی که در پرتال شخصی به اشتراک گذاشته  اند، از  دبیرستان ملی رسولیان شهر یزد، دیپلم گرفتند و سپس همان طور  که در بالا گفتیم، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی را در دانشگاه تهران گذرانده و مقطع دکترای مهندسی منابع طبیعی را از واحد  علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد. او، هم  اکنون استادیار دانشگاه آزاد اسلامی بوده و عضو هیات علمی محسوب می شود.

شرکت های فردی به نام محمد رضا تابش

فعالیت های بین المللی محمد رضا تابش

طبق اطلاعاتی که در سایت قوه قضاییه ثبت شده است، نام فردی به نام محمد رضا تابش به عنوان موسس شرکت پارس بناور سازه و طاها طب  تدبیر معرفی شده است. برای آگاهی افکار عمومی درباره اخباری که در این باره اخیرا منتشر شده است،  جزییاتی مستند از اطلاعات این ۲ شرکت را ارائه می کنیم.

، شرکت پارس بناور سازه (سهامی  خاص) به شماره  ثبت  ۲۲۴۱۴۴ است. این  شرکت در زمینه ساخت و ساز مهندسی عمران فعالیت داشته و طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۲۹۱ مورخ چهارم خرداد ماه سال نود، اعضای هیات مدیره را به ۵ نفر به شرح  زیر  ارتقا داد که عبارتند از:

  • محمد رضا تابش
  • مهدی صبور
  • حامد تابش
  • هادی تابش
  • مجید ثمری

آقای محمد رضا تابش بر  اساس این صورت جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، رئیس هیات  مدیره  شرکت  پارس بناور سازه می شود.

سایت شخصی محمد رضا تابش

همان طور که در آگهی رسمی بالا مشاهده می کنید، طبق روزنامه  رسمی به شماره  ۲۰۴۸۹ مورخ  بیستم و تیر ماه سال  نود و چهار، شرکت پارس بناور سازه،  پس  از  تصویب صورت های سود و زیان سال ۱۳۹۳، اشخاص  زیر را به هیات مدیره  اضافه کرد:

  • محمد رضا تابش
  • حامد تابش
  • مهدی صبور
  • هادی تابش
  • مجید ثمری

این افراد، ۲ سال بعد نیز به مدت ۲ سال، عضو هیات مدیره ابقا شدند.

حتما ببینید: لیست حقوق اعضای هیات مدیره  هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری

شرکت های فردی به نام محمد رضا تابش

ازدیگر  شرکت هایی که  فردی به نام محمد رضا تابش در آن  حضور  دارد، شرکت طاها طب  تدبیر (سهامی  خاص) به شماره  ثبت  ۴۶۳۱۱۲ است که سوم آذر ماه سال  نود و سه در  تهران تاسیس گردید. این  شرکت  طبق روزنامه ر سمی به شماره  ۲۰۳۰۸، در حوزه های زیر  فعالیت دارد که جالب توجه است:

  • کلیه فعالیت ها در حوزه تهیه و تولید و توزیع و نصب و راه اندازی پخش و بسته  بندی صادرات و واردات
  • خدمات پس از فروش کلیه  کالاهای  مجاز بازرگانی  اعم از  تجهیزات و لوازم پزشکی و بیمارستانی و آزمایشگاهی و کیت های آزمایشی
  • تجهیزات دندان پزشکی و دارویی و مواد اولیه دارویی و لوازم آرایشی  و بهداشتی
  • شرکت درکلیه نمایشگاه های  داخلی و خارجی
  • اخذ تسهیلات به صورت ارزی و ریالی
  • شرکت در کلیه پروژه های تولیدی و صنعتی و بازرگانی و مدیریت پروژه و پیمان و مشاوره مدیریت راهبردی و شرکت درکلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی

در واقع شرکتی همه فن حریف از تجهیزات پزشکی تا فعالیت  های تولید و بازرگانی. محل  ثبت شرکت آقای محمد رضا تابش ، خیابان شریعتی، بالای میرداماد ، بن بست شریفی شماره ۱۵ اعلام  می شود. سرمایه شرکت نیز ۵۰۰ میلیون ریال اعلام  می شود.

مدیران این شرکت به شرح  زیر می باشد:

  • نرگس کاشانی وحید (نایب رئیس هیات مدیره)
  • حنیف تابش (رئیس هیات مدیره)
  • محمد رضا تابش (مدیرعامل)

روزنامه رسمی موزخ ۲۱۵۳۷ مورخ  بیست و نهم بهمن ماه سال نود و هفت

طبق روزنامه رسمی موزخ ۲۱۵۳۷ مورخ  بیست و نهم بهمن ماه سال نود و هفت، شرکت طاها طب تدبیر (سهامی  خاص) افراد زیر رادر  بیست  و نهم  بهمن ماه  ۹۷ به عنوان هیات مدیره  معرفی کرد:

  • نرگس کاشانی وحید (نایب رئیس هیات مدیره)
  • محمد رضا تابش (مدیرعامل و عضو هیات مدیره)

حتما ببینید: پیش بینی قیمت سهام دارویی ۹۸

شرکت پارس بناور سازه

شرکت پارس بناور سازه، طبق روزنامه ر سمی به شماره ۱۷۲۸۰ مورخ  هشتم تیر  ماه سال هشتاد و سه، تاسیس می شود. این شرکت، در  حوزه های زیر  فعالیت  دارد:

فعالیت  های ساختمانی، راهسازی، تاسیساتی و انجام کلیه امور عمرانی و خدماتی و اجرایی و طراحی و مشاوره احرای کلیه  پروژه های ساختمانی ابنیه آبرسانی و تاسیساتی صنعتی کانال سازی شهرک سازی آپارتمان سازی انبوه  سازی و همه  نوع طرح  هایی که با موضوع مهندسی CIVIL (سیویل) شامل ساختمانی، راه،  تاسیسات مربوط باشد.

این  شرکت  عمرانی منتسب به فردی به نام محمد رضا تابش ، در حوزه تهیه  و توزیع مصالح ساختمانی  در داخل و خارج از کشور و اخذ تاسیسات نمایندگی از شرکت های داخلی و خارجی بازرگانی و اعطای نمایندگی به اشخاص حقیقی یا حقوقی مرتبط با موضوع شرکت  و انجام کلیه امور بازرگانی و واردات و صادرات کالاهای مجاز نیز فعالیت دارد.

مرکز اصلی این شرکت آقای  محمد رضا تابش ، در خیابان میرداماد، نرسیده به میدان مادر، دفتر قانونی خود را اعلام کرد و سرمایه شرکت  نیز ۵۰ میلیون ریال اعلام شد که بعد ها برای دریافت تسهیلات  و ضمانت نامه ها و شرکت در  مناقصات، مثل همه پیمانکاری های بخش  خصوصی، افزایش سرمایه دارد.

در این شرکت پارس بناور سازه، آقای محمد رضا تابش به عنوان رئیس هیات  مدیره حضور یافت و حامد تابش ، نایب رئیس هیات مدیره شد. سید حسین محمودیه و سید علی اصغر محمودیه و ثریا امکان کی نکایی نیز به عضویت در هیات مدیره درآمدند که در طی ۱۵ سال اخیر، بار ها تغییر کرده است.

تحصیلات محمد رضا تابش

توجه داشته باشید که پسران و نزدیکان آقای دکتر محمد رضا تابش طبق اطلاعات روزنامه رسمی قوه قضاییه، همکاری با الیاس قالیباف (فرزند شهردار سابق تهران) و سید محمد هادی رضوی (متهم بانک سرمایه) در موسسه فرهنگی شمس الشموس تا زمان تنظیم این گزارش در تیر ماه ۱۳۹۸، نداشتند.

نکته ای که باید توجه داشت آن است که شرکت ها و فعالیت های اقتصادی مسئولان و مدیران و کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی کشور که مجاز به فعالیت تجاری هستند، در سایت روزنامه رسمی منتشر و بر اساس کد ملی، شماره ثبت شرکت و شناسه ملی، قابل جستجو و ردیابی است. لذا تا زمانی که کد ملی شهروندی را به درستی نمی دانیم، تشابه اسمی، روشی برای شناسایی هویت و فعالیت کسب و کار افراد نیست.

با توجه به این که دسترسی به کد ملی آقای محمد رضا تابش نداریم، اطلاعات ارائه شده در این گفتار، مطلقا در بخش معرفی این ۲ شرکت، مرتبط با نماینده شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان گرامی سایت عصرشهروند، اطلاعات این ۲ شرکت خبر ساز، منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=84367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .