12
الهام فخاری در نشست هم‌اندیشی نخبگان اجتماعی درگیر با مسئله کار کودک؛

بی‌سرپناهی، محور فعالیت‌ اجتماعی شهرداری تهران است

  • کد خبر : 256726
  • 21 خرداد 1399 - 15:45
بی‌سرپناهی، محور فعالیت‌ اجتماعی شهرداری تهران است
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مددسراها و گرمخانه‌ها اتاق‌های مادر و کودک و پدر و کودک پیش‌بینی شد تا اگر والدین و کودکان دچار بی‌سرپناهی شدند در فضای مناسبی قرار گیرند. مسئله کودک کار فراتر از شهر تهران، استان تهران را درگیر خود کرده است.

عصرشهروند — الهام فخاری در نشست هم‌اندیشی نخبگان اجتماعی درگیر با مسئله کودک کار گفت: کمیته اجتماعی شورای شهر به دنبال بزرگنمایی جنجالی مسائل و آسیب‌های اجتماعی نبوده و نیست. مسائلی مانند مسئله کودک کار جهانی است و مختص تهران و حتی ایران نیست. زمانی که مسائل ابر شهری جهان را دنبال می‌کنیم کودک کار در شکل‌های بسیار متنوعی در سراسر جهان‌دیده می‌شود. ازاین‌رو همواره با رویکرد واقع‌بینانه و در چارچوب وظایف و اختیارات شهری برای حرکت در مسیر کاهش مسئله کار کودک تلاش کرده‌ایم.

او افزود: آسیب اجتماعی یک واقعیت است و با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی باید با این واقعیت روبرو شد. سرمایه‌های موجود در این رابطه نیز فرهنگی، ایرانی، اسلامی و بومی است. ایرانیان در محیطی رشد کرده‌اند که ساختارهای محلی به رفع مشکلات و آسیب‌ها توجه می‌کرده و افراد نابرخوردار را تحت پوشش قرار می‌دهد. ازاین‌رو تلاش شده با این سرمایه‌ها ارتباط مناسبی برقرار و همکاری جایگزین مداخله شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مورد کودکان کار توان‌افزایی و آموزش اجتماعی بر اساس اسناد بالادستی وظیفه شهرداری تعریف شده و با افزایش نقش نظارتی مستقیم و غیرمستقیم در جهت کاهش آسیب‌ها از طریق مؤسسه‌های تخصصی زیر نظر سازمان بهزیستی تلاش کرده‌ایم.

او اضافه کرد: آمار دقیقی از کودکان کار به علت ابعاد پنهان این مسئله وجود ندارد. البته برخی از کودکان با پیگیری‌ها به مسیر زندگی سالم‌تر بازگشته‌اند و نقش نهادها و سازمان‌های مدنی، در این زمینه ستودنی است.

فخاری گفت: رسیدگی به وضعیت کودکان، در قالب بهبود کیفیت زندگی مادر و کودک در دستور کار بوده و در این دوره بی‌سرپناهی را به‌عنوان وظیفه شهرداری محور فعالیت‌ها قرار دادیم. در این زمینه بهبود خدمات و افزایش گرمخانه‌ها و مددسراها انجام شده همچنین در مددسراها و گرمخانه‌ها اتاق‌های مادر و کودک و پدر و کودک پیش‌بینی شد تا اگر والدین و کودکان دچار بی‌سرپناهی شدند در فضای مناسبی قرار گیرند. مسئله کودک کار فراتر از شهر تهران، استان تهران را درگیر خود کرده لذا باید به نگاهی جامع به مساله پرداخت./منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=256726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .