11
یک فوق تخصص قلب و عروق در گفت‌گو با خبرنگار عصر شهروند تشریح کرد؛

تاثیر آلودگی هوا در مرگ و میر افراد/کرونا باعث بی توجهی به بیماران خاص شده است

  • کد خبر : 276355
  • 05 بهمن 1399 - 7:38
تاثیر آلودگی هوا در مرگ و میر افراد/کرونا باعث بی توجهی به بیماران خاص شده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تاثیر آلودگی هوا در مرگ و میر افراد بخصوص افراد دارای بیماری قلبی و عروقی، گفت: کرونا باعث بی توجهی مسئولین به بیماران خاص شده است.

یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به تأثیر آلودگی هوا بر مرگ و میر افراد اظهار داشت: آلودگی هوا در مرگ و میر افراد تأثیر دارد و آمارهایی که در خصوص مرگ و میر افراد ناشی از آلودگی هوا گفته می شود نیز درست است.

وی با بیان اینکه ‌بیماری‌های قلبی و عروقی زمینه ژنتیکی دارند، تصریح کرد: عوامل محیطی مثل کشیدن سیگار، آلودگی‌ هوا، بیماری قند و یا چاقی افراد در این بیماری‌ها مؤثرند و عمدتاً افراد را به سمت بیماری‌های قلبی هدایت می‌کنند.

این فوق تخصص قلب و عروق افزود: تشدید آلودگی هوا بر روی بیماری‌های قلبی و عروقی اثر تقویت‌کننده دارد و یکی از عوامل خطرناک مرگ و میر است

ابراهیمی گفت: کسی که زمینه ژنتیکی داشته باشد آلودگی هوا بیماریش را تشدید می کند و باعث بدتر شدن وضعیت جسمی وی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمارهایی که در خصوص مرگ و میر افراد ناشی از آلودگی هوا می‌دهند درست است، گفت: در جامعه ایرانی یکی از علل فوت افراد بی‌تحرکی، فشار خون، بیماری قند، سیگار و آلودگی هوا است و مسئولین باید برای این عوامل بیماری فکری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تأثیر کرونا در این شرایط گفت: کرونا نیز باعث شده خیلی از افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مورد کم توجهی قرار بگیرند. مثلاً‌ فردی که بیماری قلبی دارد اگر بیماری وی درست بررسی و کنترل باشد، در برابر کرونا مقاومت بیشتری خواهد کرد و اگر بیماری وی کنترل نشود کرونا بر تسریع در فوت وی تأثیرگذار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=276355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .