8
اجرای طرح ارتقای امنیت زنان در مناطق ۲۲گانه شهر تهران

تامین امنیت بوستان ها و فعالیت اتوبوس ها در ساعتی پایانی شب درصدر درخواست زنان است

  • کد خبر : 277623
  • 04 اسفند 1399 - 11:16
تامین امنیت بوستان ها و فعالیت اتوبوس ها در ساعتی پایانی شب درصدر درخواست زنان است
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که طرح افزایش احساس امنیت زنان در همه مناطق تهران در حال اجراست و زنان پایتخت می توانند با تماس با کد ۴ در سامانه ۱۳۷ مواردی را که باعث ناامنی آنها در شهر می شود اطلاع رسانی کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

به گزارش اخبار فرهنگ و هنر عصرشهروند، محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگویی درباره مناسب سازی شهر و طرح امنیت زنان در پایتخت گفت: طرح افزایش احساس امنیت زنان از طریق بهسازی فضاهای شهری در منطقه ۱۰ توسط فعالان خود منطقه انجام شده است و بخشنامه اجرای این طرح نیز به همه مناطق ابلاغ شده است.

او توضیح داد که در حال حاضر طرح امنیت زنان در همه مناطق شهرداری تهران در حال اجراست.

به گفته جوادی یگانه کد ۴ در سامانه ۱۳۷  پاسخگوی امنیت زنان است. هر جایی در سطح شهر زنان احساس عدم امنیت کنند از طریق ۱۳۷ می توانند به ما اعلام کنند تا این موضوع حل شود.

او با بیان اینکه تهران شهر بزرگی است، افزود: ممکن است در برخی نقاط احتیاج به نور باشد یا دیواری باعث ایجاد احساس نا امنی برای زنان شود. این موارد باید اطلاع رسانی شود .

معاون شهردار تهران گفت: در تحقیقی که در مورد امنیت زنان در شهر انجام شده است روشنایی پل ها جزو آخرین موارد مورد اعتراض بوده است. اغلب درخواست ها در این مورد بوده که  اتوبوس ها آخر شب ها فعال باشند و در پارک ها امنیت باشد .

او ادامه داد: بیشترین مساله مربوط به محصور شدن فضاهاست. در شهر فضاهای رها شده زیادی وجود دارد و محصور شدن این فضاها و فنس کشی به امنیت زنان کمک زیادی می کند .

طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری ابتدا به صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ شهرداری تهران اجرایی شد .

موضوع روشنایی معابر، گذرهای خلوت، فرم فضا، دسترسی به وسائل نقلیه عمومی و…از جمله شاخص های شناسایی شده در بحث نا امنی در مناطق است .

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیش از این در مورد اجرای طرح در منطقه ۱۰ گفته بود که با مشارکت بانوان منطقه ۱۰، نقاطی که حس ناامنی را تشدید می‌کرد شناسایی شده و نقشه جی ای اس آن تهیه شده است که بر این اساس با توجه به بررسی میدانی صورت گرفته در منطقه ۱۰، ۲۰۰ نقطه ناامن از دید زنان محلات شناسایی  شدند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .