6

تخریب محیط زیست سومین چالش تهران است

  • کد خبر : 298727
  • 18 مهر 1402 - 8:34
تخریب محیط زیست سومین چالش تهران است
رئیس ستاد سمن های شهر تهران در دومین نشست هم اندیشی تشکل های محیط زیستی شهر تهران که هم زمان با هفته تهران، برگزار شد؛ از تخریب محیط زیست به عنوان سومین چالش فرهنگی ابرشهر تهران یاد کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، همزمان با هفته تهران و در ادامه سلسله نشست های عصرانه تشکل های مردمی و مسئولان، نشست چالش های محیط زیستی شهر تهران و مشارکت تشکل های مردمی با حضور سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن های شهر تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، علیرضا رحمتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست شهر تهران و جمعی از معاونین فرمانداری تهران و با حضور بیش از ۴۰ مدیرعامل تشکل های مردمی حوزه محیط زیست برگزار شد.
سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سمن های شهر تهران در این نشست ضمن تبریک هفته تهران حضور سمن ها در کنار بدنه دولتی را خوش آمد و خیر مقدم گفت و در خصوص علت برگزاری این نشست و انتخاب موضوع محیط زیست گفت: مشکل اصلی در مسئله محیط زیست، فرهنگ می باشد و به علت تغییر ذائقه ای که در نسل ما به وجود آمده خیلی از مسائل را دغدغه خود نمی دانند و مطالبه را ما باید در کنار هم ایجاد کنیم.
علوی افزود: بخشی از مشکلات محیط زیستی به بدنه دولت مربوط می شود و مصوبات و پروژه هایی که اثر محیط زیستی دارد، در حوزه های مختلفی مثل باغات، توسعه، خدمات شهری، شهرسازی و… که علت و حل آنها به حکمرانی بر می گردد.
وی افزود: با وجود آنکه تخریب محیط زیست سومین چالش فرهنگی ابر شهر تهران است اما سند توسعه استان تهران که به تفکیک شهرهای تهران تنظیم شده بود منقضی شده است و سازمان های مردم نهاد و کمیته های فعال در ستاد سمن ها آمادگی کمک و همراهی جهت تهیه مجدد سند را دارند چرا که در حال حاضر ما در موضوع استان تهران سند بالادستی نداریم که بشود بر آن استناد کرد.
علوی با اشاره به ابتکار و میزبانی ستاد سمن های شورای اسلامی شهر تهران از چنین نشست هایی گفت: ستاد سمن های شهر تهران، خانه تشکل های مردمی است و این آمادگی را دارد که در کنار بدنه شهری به دولت و سازمان های مسئول شهر تهران برای حل مسائل شهر کمک کند.
علوی با اشاره به فرمایشات رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای اداره این کشور و برای آینده آن به حلقه های میانی نگاه می کنیم گفت: حلقه های میانی همین مجموعه هایی هستند که با فراز و فرود سیاسی و اداری خدمتشان تغییر نمی کند و اگر مجموعه ای درک درستی از کمک تشکل های مردمی، گروه های جهادی و خیریه ها نداشته باشد، متضرر خواهد شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .