1

تخفیف صدور پروانه‌ ساختمانی در بافت فرسوده تهران چقدر است؟

  • کد خبر : 300098
  • 15 فروردین 1403 - 21:47
تخفیف صدور پروانه‌ ساختمانی در بافت فرسوده تهران چقدر است؟
مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده تخفیف‌های ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش عصرشهروند، حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: مجموعه شهرداری‌ها و دولت در قالب بسته‌های تشویقی باید حمایت مؤثری از ساکنان محلات هدف بافت فرسوده داشته‌باشند. در قانون و در برنامه ششم این مسئله به وضوح آمده است، همچنین در قانون حمایت از احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور همچنین شهرداری‌ها در سطوح مختلف مجری بازآفرینی شهری هستند.

وی ادامه داد: در سطوح محلی شهرداری‌ها مسئول نوسازی بافت‌های فرسوده هستند و در قالب سه سطح ستاد بازآفرینی شهری ملی، استانی و شهرستانی با یکدیگر کار می‌کنیم.

جنتی اظهار کرد: در سطح ملی شخص رئیس‌جمهور رئیس ستاد ملی بازآفرینی بوده و وزیر راه و شهردار نایب رئیس آن هستند و سیاست‌گذار و دبیرخانه این ستاد به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده و در سطح استان، ریاست آن بر عهده استانداران و در سطح شهرستان بر عهده فرمانداران است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سه حوزه بسته نوزده بندی شهرسازانه تشویقی تعریف شده‌است، گفت: حوزه اول مربوط به تسهیلات اداری کاری و در رابطه با مجوز صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که می‌توانند ۱۰۰ درصد را هم تخفیف دهند و معادل آن جزو مطالبات شهرداری‌ها از دولت هست و دولت پرداخت خواهد کرد.

اوگفت: زمان صدور پروانه ساختمانی به‌طور متوسط بیش از ۶ ماه طول می‌کشد که طبق مصوبه شورای‌عالی اداری، شهرداری‌ها باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری پروانه ساخت صادر کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .