9

تذکر حجت نظری، درباره عدم صدور قبض جرائم پرونده‌های شهرسازی تعیین تکلیف شده / به نظر شهرداری می خواهد کسری بودجه خود را جبران کند

  • کد خبر : 282270
  • 01 تیر 1400 - 11:45
تذکر حجت نظری، درباره عدم صدور قبض جرائم پرونده‌های شهرسازی تعیین تکلیف شده / به نظر شهرداری می خواهد کسری بودجه خود را جبران کند
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که تاریخ صدور قبض جریمه در پرونده‌های شهرسازی براساس تاریخ نهایی تعیین تکلیف پرونده شهرسازی انجام شده و از دریافت هرگونه وجه اضافی از شهروندان خودداری کند. لازم است شورا و شهرداری درمورد پرونده‌هایی که پیش از یکم تیرماه تعیین تکلیف شده اما قبض صادر نشده، تصمیمی مجزا اتخاذ کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، حجت نظری در سیصد و چهارمین جلسه شورا گفت: ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام را به شیعیان در سراسر جهان و خصوصا مردم تهران تبریک عرض می‌کنم. همچنین با آغاز تابستان و اوجگیری گرما از مردم می‌خواهم که در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و البته از وزارت نیرو نیز می‌خواهم هدر رفت آب در چرخه توزیع را کنترل و اصلاح کند.

وی افزود: تذکر امروز بنده پیرامون موضوعی است که از طریق چندتن از شهروندان تهران متوجه آن شدم و در بررسی‌های بعدی بنده نیز مشخص شد که موارد زیادی از این اتفاق نامبارک رخ داده که لازم است شهرداری تهران و البته شورای شهر حتما به آن ورود کند.

نظری گفت: متاسفانه شهرداری تهران تاکنون قبض جریمه برخی از پرونده‌‍‌های شهرسازی را که در ماه‌های قبل تعیین تکلیف شده، صادر نکرده است. این اقدام برخلاف اخلاق و قانون بوده و به‌هیچ ‌وجه جای دفاع ندارد.

وی افزود: مدیران محترم شهرداری تهران قطعا در جریان هستند که این اقدام این شائبه را ایجاد می‌کند که خدای نکرده شهرداری تهران قصد دارد تا با این تاخیر در صدور قبوض، جرائم را با نرخ جدید که از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود محاسبه و دریافت کند. اقدامی که اخلاقی و قانونی نیست و حتما باید جلوی آن گرفته شود. چرا باید کسی که تکلیف پرونده‌اش پیش از این تاریخ روشن شده، کارش معطل گذاشته شود تا بعد از یکم تیرماه ۲۳ درصد مازاد جریمه بپردازد ؟ بنده حتی هفته گذشته پیرو درخواست یکی از شهروندان که به دفترم مراجعه کرده بود، با شهرداری منطقه یک نامه‌نگاری کردم اما متاسفانه شهردار منطقه بر تخلفش اصرار کرد. به‌نظر می‌رسد شهرداری با این کار خلاف قانون خواسته کسری بودجه خود را جبران کند که البته از آقای حناچی انتظار می‌رود به‌جای دست در جیب مردم کردن، از راه های مشروع به کسب درآمد اقدام کند.

نظری اظهار داشت: لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم که تاریخ صدور قبض جریمه در پرونده‌های شهرسازی براساس تاریخ نهایی تعیین تکلیف پرونده شهرسازی انجام شده و از دریافت هرگونه وجه اضافی از شهروندان خودداری کند . لازم است شورا و شهرداری درمورد پرونده‌هایی که پیش از یکم تیرماه تعیین تکلیف شده اما قبض صادر نشده، تصمیمی مجزا اتخاذ کند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .