1

تردد معلولان در شهر با مصیبت های زیادی مواجه است

  • کد خبر : 300174
  • 26 فروردین 1403 - 14:02
تردد معلولان در شهر با مصیبت های زیادی مواجه است
ئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور، به مشکلات متعدد معلولان برای تردد در شهر اشاره کرد و گفت: تردد معلولان در شهر با مصیبت های زیادی مواجه است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی در جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان ارائه گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور و با اشاره به مشکلات معلولان گفت: به دلیل عدم مناسب سازی کامل، تردد در شهر چه سواره و چه پیاده با مصیبت های زیادی مواجه است.
وی ضمن اشاره به تأمین ناوگان برای معلولان گفت: درست است اقداماتی برای حمل و نقل ویژه معلولان فراهم شده است اما این اقدامات کافی نیستند مطابق با قانون حمایت از معلولان تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف تعیین و تعریف شده است و در ماده ۲ این قانون مناسب سازی و امکان تردد و تحرک راحت به عنوان یک وظیفه ذکر شده است.
تشکری هاشمی ادامه داد: همچنین در ماده ۳ قانون از ایجاد ستادی برای پیگیری مناسب صحبت شده است و باید گفته شود تاکنون چه اقداماتی توسط سازمان بهزیستی و شهرداری برای دسترس پذیری معلولان عزیز ایجاد شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق ماده ۷ قانون حمایت از معلولان نیز گفته شده باید برای افراد دارای معلولیت شدید حق پرستاری پرداخت شود اظهار کرد: مطابق با قوانین باید حق پرستاری به معلولان پرداخت شود اما تا جایی که معلولان گفته‌اند این پول به آنها پرداخت نشده است و شاید پیشنهادی نیز به دولت نشده است باید اعلام شود برای حق پرستاری چه کار شده است؟ منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .