5

تصویب جزئیات لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران

  • کد خبر : 249098
  • 14 اردیبهشت 1399 - 15:52
تصویب جزئیات لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بررسی ۱۴ ماده از لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در پی شیوع کرونا و تصویب این مواد جزئیات این لایحه را به تصویب رساندند.

عصرشهروند – لایحه بسته محرک اقتصادی توسط شهرداری تهران با ۱۷ ماده به شورای شهر تهران در دویست و دهمین جلسه علنی تقدیم شد که پس از آن هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی این لایحه را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع کرد که در جلسه امروز (دویست و یازدهمین جلسه علنی شورا) پس از بررسی مشترک این لایحه در دو کمیسیون شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه گزارش آن در صحن علنی ارائه شد.

در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز میان شهردار تهران، معاونان شهرداری و اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه متن ۱۴ ماده‌ای برای این لایحه ارائه شد که مقرر شد در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد. بهاره آروین در اعتراض به تغییر متن این لایحه گفت: رویه طی شده را درست نمی‌دانم. قطعا رویه طی شده برای بررسی این لایحه مورد قبول نیست زیرا این لایحه در چندین جلسه مشترک مورد بررسی قرار گرفته و کمیسیون برنامه و بودجه نیز نظرات خود را ارائه کرده است. نمی‌شود چندین جلسه برگزار شود و توافقاتی صورت بگیرد و از متن اصلی مواردی اضافه یا کم شود. نمی‌شود به یکباره امروز و یک ساعت قبل از برگزاری جلسه رای گیری متن جدیدی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر آن جلسات ما مورد کفایت نبوده و بی دلیل بوده اعلام کنید اما اینکه یکباره یک ساعت قبل از بررسی لایحه متن لایحه عوض شود روال منطقی نیست و خلاف آئین‌نامه شورای شهر تهران است. اگر اینگونه باید باشد به عنوان یک عضو هیات رئیسه امکان حضور ندارم.

حسن رسولی در واکنش به صحبت‌های بهاره آروین گفت: ایراد شما از نظر شکلی صحیح است اما در جلسه امروز دیدگاه‌هایی از سوی اعضا مطرح شد. ظرف سه روز گذشته در تعاملی میان همه کمیسیون‌ها و معاونت‌های مربوطه در شهرداری تهران تصمیم‌گیری‌هایی شد و چهار نفر از اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

وی افزود: هنگام رسیدگی به هر کدام از موارد حق همه اعضای شورا برای اعلام نظرشان محفوظ است.

مرتضی الویری  – رئیس کمیسیون برنامه و بودجه – در ادامه این جلسه در تذکری به اعضای شورا گفت: باید این روال قهر کردن را همه دوستان کنار بگذارند. راه اعتراض مشخص است. اگر فردی لایحه را قبول ندارد در رای گیری شرکت نمی‌کند اما اینکه هر کس بخواهد قهر کند قطعا کار درستی نیست.

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از طرح پیشنهادات و نظرات خود برای ماده ۱ این لایحه نهایتا با ۹ رای موافق، ۷ رای مخالف از مجموع ۱۷ نفر از حاضرین با این ماده موافقت کردند. همچنین در ماده دوم لایحه بسته محرک اقتصادی بدون طرح پیشنهادی اعضا با ۱۷ رای موافق با آن موافقت کردند. مواد ۳ و ۴ نیز بدون طرح پیشنهادی هر یک با ۱۷ رای موافق از مجموع ۱۷ نفر حاضر در جلسه شورا به تصویب رسید.

در بررسی ماده پنجم این لایحه علی اعطا – سخنگوی شورای شهر تهران – با اشاره به ماده پنجم مبنی بر اینکه به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به توافق و تعیین تکلیف املاک دارای آرای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ که با ضوابط زیرپهنه مربوطه بر مبنای تصویب در کمیسیون ماده ۵ با شورای عالی شهرسازی و معماری منطبق بوده و نیز اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی را رعایت کرده باشد، با لحاظ رعایت حقوق مالکین مشاعی اقدام کند، گفت: منظور این ماده به روشنی مطرح نشده است. در این ماده باید در اجرای مواردی توافق شود که بر اساس روابط جدید طرح تفصیلی آن مورد تخلف محسوب نمی‌شود.

در نهایت به پیشنهاد اعطا به جای کلمه روابط زیرپهنه عبارت «ضوابط طرح تفصیلی و مصوبات کمیسیون ماده ۵» جایگزین شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رای موافق این ماده را به تصویب رساندند.

در ادامه بررسی مواد لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران پیشنهاد حذف ماده ششم این لایحه مطرح شد که با ۱۱ رای موافق از میان ۱۸ نفر حاضر در جلسه این پیشنهاد به تصویب نرسید. نهایتا اصل این ماده با ۱۲ رای موافق، ۲ مخالف از میان ۱۸ نفر از حاضرین به تصویب رسید. همچنین ماده هفتم لایحه با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضای شورا رسید.

در بررسی ماده هشتم پیشنهاد حذف این ماده مطرح شد که نهایتا با ۱۵ رای موافق و سه رای مخالف از میان ۱۸ نفر از حاضرین در جلسه به تصویب رسید و به این ترتیب این ماده حذف شد. همچنین ماده نهم با ۱۴ رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید. ماده دهم لایحه به همراه تبصره آن با ۱۶ رای موافق به تصویب اعضا رسید.

مواد یازدهم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم هر یک با ۱۶ رای موافق از میان ۱۶ نفر از حاضرین در جلسه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=249098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .