14

تصویب یک‌فوریت الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی

  • کد خبر : 277413
  • 28 بهمن 1399 - 14:40
تصویب یک‌فوریت الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی
اعضای شورا در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورا به بررسی یک‌فوریت طرح «الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیرسطحی با رویکرد مشارکتی» پرداخته و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش اخبار شورای شهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری درباره یک‌فوریت طرح « الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیرسطحی با رویکرد مشارکتی » ،گفت : این طرح مشترک دو کمیسیون شهرسازی و برنامه‌وبودجه است .
او ادامه داد: نگرانی برای پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های تهران یکی از چالش‌های شهروندان است. در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی خودرو در سطح شهر وجود دارد و بسیاری از کوچه‎های فرعی هم تبدیل به توقفگاه شده‎اند.

وی بابیان اینکه امروز پارکینگ سازی توجیه اقتصادی دارد و اعداد و ارقام قابل‌توجهی برای خرید فروش آن مطرح می‌شود، گفت : اکنون هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پارکینگ سازی انگیزه اقتصادی دارند و هم شهرداری مجموعه‌ای از ظرفیت‌های مغفول مانده از جمله فضاهای زیرسطحی را دارد که می‌تواند آن‌ها را بالفعل کند. کشورهای توسعه‌یافته از فضاهای زیرسطحی برای تأمین سرانه‌های خدماتی و پارکینگ استفاده می‌کنند .

سالاری با اشاره به این طرح، افزود: این طرح شهرداری را مجاز می‌کند، مبتنی بر سازوکارهای قیدشده در طرح که بر مبنای کار کارشناسی تهیه‌شده است، زمینه را برای نهضت پارکینگ سازی در پایتخت فراهم کند و این رویکرد و الگو می‌تواند به سایر شهرهای کشور تعمیم پیدا کند و به‌عنوان یکی از پارادایم‌های شیفت‌های حوزه شهرسازی و معماری در این دوره محسوب شود. اجرای این طرح هیچ بار مالی برای شهرداری ندارد بلکه ارزش‌افزوده و درآمد نیز دارد، هرچند هدف اصلی ما از ارائه این طرح ساماندهی وضعیت نابسامان پارک خودرو در کوچه‌ها و خیابان‌ها  با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از فضاهای زیرسطحی شهر است .

حجت نظری در بررسی این طرح گفت: یک مصوبه با این شرایط در سال ۸۳ به تصویب رسیده که محتوای آن شبیه طرح کنونی است. آیا مصوبه پیشین شورا با این طرح نقض خواهد شد و اینکه چرا بر مصوبه قبلی اصلاحیه نداشته باشیم؟
محمد علیخانی نیز در مخالفت با این طرح، اظهارکرد: کمیسیون شهرسازی هنوز به پرسش‎های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل پاسخ نداده است از این رو با طرح مذکور مخالف هستیم .
سید محمود میر لوحی ضمن موافقت با این طرح، گفت: ۲۰درصد شهر را معابر تشکیل می‌دهند. تهران ۶ میلیون اتومبیل دارد و اطراف آن‌هم بسته است، لذا این طرح بسیار مفید است .
احمد مسجد جامعی در پرسشی مطرح کرد: باوجود مصوبه مشابه قدیمی‌تر چرا باید یک مصوبه جدید ارائه کنیم؟ بهتر است مصوبه مشابه قبلی را اصلاح و نقصایص آن را برطرف کنیم‌ .
سالاری در پاسخ به سوالات مطرح شده، اظهار کرد: مصوبه قبلی نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جلب نکرد اما مصوبه جدید ابعاد بزرگ‌تری دارد.
در نهایت یک‌فوریت این طرح با ۱۲ موافق به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .