8
در صحن شورا صورت گرفت:

تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان ها

  • کد خبر : 281959
  • 23 خرداد 1400 - 14:48
تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان ها
اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان های فرامنطقه ای را به تصویب رساندند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان های فرامنطقه ای آرش میلانی گزارش را قرائت کرد. میلانی گفت:  در شهر تهران حرکت خوبی به سمت توسعه پارک ها داشتیم. به ویژه پارک های محله ای از طریق تملک باغات از محل عوارض قطع تهران توسعه یافت. پارک های بزرگی احداث شدند اما مشکل بزرگ این است گه پس از ۱۰ ، ۲۰ سال نظام قوی در بهره برداری از پارک ها نداریم و اداره پارک ها مورد غفلت واقع شده است. بنابرین پیشنهاد ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان های فرامنطقه ای با همکاری معاونت خدمات شهری ارتقا ارائه شد.

در ادامه مسجد جامعی درباره موضوع این یک فوریت گفت: این کار خوبی است اما آخر دوره قبل شورا شهر یعنی ۲۰ خرداد ۴ سال پیش مصوبه ای راجع همین مساله داشتیم و شهرداری ملزم به ارائه گزارش شد که هنوز این گزارش نیامده است.
میلانی در پاسخ به مسجد جامعی گفت: الزامی که در دوره چهارم بود به صورت لایحه به شورا آمد اما برگشت داده شد. گرایش آن لایحه بیشتر این بود که کاربری های داخل پارک را اقتصادی کنند که ضد الزامی بود که شورا ایجاد کرده بود.
در ادامه زهرا صدراعظم نوری در تذکری گفت: این طرح یکی از طرح های خوبی است که نظام فنی و اجرایی نگهداشت فضای سبز و بوستان های فرا منطقه ای ارتقا می دهد. ما در برنامه سوم ماده ۶۱  مصوبه ای داشتیم  و شهرداری را مکلف کردیم که در ظرف سال دوم طرح جامع فضای سبز فراهم کند که آن طرح می تواند این موضوع را پوشش دهد.انتظار ما این است که شهرداری  تا پایان تیر ماه لایحه خود را ارسال کند. با وجود این که در برنامه سوم این موضوع در حال بررسی است آیا نیازی به این طرح است؟

در ادامه سید حسن رسولی در مخالفت با این یک فوریت گفت: در کل کشور دو شورای عالی فنی وجود دارد. یک شورا در سازمان برنامه و بودجه برای کل دستگاه ها که ضوابط فنی و اجرایی فراهم می کند. شهرداری تهران به دلیل بزرگ مقیاس بودن به صورت یکه و تنها دارای شورای عالی مختص خودش است. دوسال قبل مصوبه ای مبتنی بر اصلاحاتی در ترکیب و راهبری این شورا داشتیم . یکی از مهمترین وظایف این شورا پاسخدهی به همین تقاضای درباره مدیریت یکپارچه یا ضوابط فنی اجرایی پارک ها منطقه یا فرامنطقه ای است بنابراین مرجع قانونی و رسمی برای این منظور به صورت قانونی در شهردرای وجود دارد.

رسولی ادامه داد: اگر دنبال اصلاح، تغییر و ایجاد ضوابط فنی اجرایی جدید هستید،همه اینها قابل ارائه به شورای فنی است و با همکاری سازمان بوستان و معاونت خدمانت شهری می توان موضوع این یک فوریت را پیگیری کرد.
میلانی در پاسخ به رسولی گفت: واقعیت مطلب این است که در حوزه خدمات شهری غفلت تاریخی داریم. در این شورا حوزه معاونت عمران و حمل و نقل  در اولویت قرار دارد. بنابراین این یک فوریت  نوعی اولویت دهی به موضوع و بالا بردن درجه حساسیت آن است.
در نهایت یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقا نظام فنی و اجرایی نگهداشت و بهره برداری از بوستان های فرامنطقه ای به رای گذاشته شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .