9

تفاهمنامه همکاری مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد/ ساخت ۲۶مرکز آموزشی جدید و بازسازی ۲۲ مدرسه

  • کد خبر : 281599
  • 08 خرداد 1400 - 10:24
تفاهمنامه همکاری مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد/ ساخت ۲۶مرکز آموزشی جدید و بازسازی ۲۲ مدرسه
براساس برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، بازسازی مدارس فرسوده و ناایمن پایتخت، باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار می‌گرفت و در همین راستا توافق میان وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران به امضا رسید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، از مهم‌ترین اهداف سند تنظیم شده طبق این توافقنامه می‌توان به فعال شدن ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان در تامین و ساخت فضاهای آموزشی پایتخت با اولویت مناطق دارای سرانه پایین فضاهای آموزشی، همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه شهری تهران و جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و… اشاره کرد.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران و رئیس میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران درباره جزئیات این توافق گفت: «در گام اول قرار شد، شهرداری تهران برای واگذاری ۶قطعه زمین به آموزش و پرورش شهر تهران اقدام کند تا در یک همکاری مشترک با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ جبران شود. در گام بعدی شهرداری تهران ۲۰قطعه زمین را به آموزش و پرورش برای جبران کمبود سرانه‌های آموزشی در دیگر نقاط پایتخت واگذار خواهد کرد.» به‌گفته او اعضای میز خیرین هفته آینده با حضور در منطقه۲۲، کلنگ ساخت حداقل ۲مدرسه را در این منطقه به زمین می‌زنند.

از سوی دیگر بخشی از پروژه‌های توسعه محله‌ای سال۱۴۰۰ شهرداری به بازسازی مدارس فرسوده محله‌ها و مرمت مدارس ارزشمند شهر تهران اختصاص پیدا کرده است. به همین‌خاطر امسال ۲۲مدرسه فرسوده در ۲۲منطقه تهران تحت عنوان «مدرسه شهرداری» نوسازی و مرمت می‌شوند.

میز خیرین براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شده است. براساس ماده هشت توافقنامه میز خیرین شهر تهران موظف است، گزارش اقدامات و میزان تحقق توافقنامه را به‌صورت ۶ماهه ارائه کند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .