13

تلاش شورای شهر تهران برای رفع موانع قانونی فعالیت شورایاری ها

  • کد خبر : 284616
  • 17 شهریور 1400 - 9:55
تلاش شورای شهر تهران برای رفع موانع قانونی فعالیت شورایاری ها
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت شورایاری‌ها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما مایل هستیم که شورایاران به فعالیت خود ادامه دهند، اما این مسئله تنها به خواستن ما بستگی ندارد و باید موانع قانونی برداشته شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، علیرضا نادعلی در مورد وضعیت احیاء شورایاری‌ها و رفع موانع قانونی فعالیت آنها گفت: شورایاری یک ظرفیت محلی خوبی در تهران ایجاد کرده بودند که به عنوان کمک و حتی بازوی نظارتی به مجموعه شهری کمک می‌کردند اما با توجه به مشکلات قانونی، ادامه فعالیت این نهاد امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این نهاد دوباره احیاء شود، افزود: با اینکه مشارکت مردم و محله محوری یک اصل اساسی در اداره شهر است؛ اما ادامه فعالیت این ظرفیت نیازمند بحث‌های قانونی است و باید با دقت این مسائل را بررسی و گره‌ها را باز کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید براینکه بحث‌های قانونی فراتر از احیاء شورایاری‌ها است، ادامه داد: در شورای شهر تمام تلاش خود را برای رفع موانع قانونی بکار خواهیم گرفت و ممکن است موفق به حل مشکلات قانونی شورایاری‌ها شویم و یا در غیر اینصورت از این ظرفیت در قالب دیگری بهره خواهیم برد.

نادعلی افزود: ما مایل هستیم که شورایاران به فعالیت خود ادامه دهند اما این مسئله تنها به خواستن ما بستگی ندارد و باید موانع قانونی برداشته شود و اگر این مهم محقق نشد از این ظرفیت با سازوکار و طراحی جدید استفاده خواهیم کرد .

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای رفع موانع قانونی در رایزنی با دولت و مجلس انجام خواهیم داد اما سناریوهای دیگر را نیز همزمان بررسی خواهیم کرد تا اگر موانع قانونی همچنان بر سر راه شورایاری‌ها باقی ماند بتوانیم از ظرفیت شورایاران به شکل دیگری بهره ببریم .

به گزارش ایسنا، براساس حکم دیوان عدالت اداری فعالیت ستاد شورایاران متوقف شد و براین اساس تا زمانی که موانع قانونی فعالیت این ستاد رفع نشود، این نهاد غیرقانونی خواهد بود .منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .