18

تهرانگردی در بهار ۱۴۰۰ شمسی

  • کد خبر : 280665
  • 28 فروردین 1400 - 6:24
تهرانگردی در بهار ۱۴۰۰ شمسی
دیدنی ترین مقصدهای گردشگری و شکم گردی محبوب رمانتیک گردهای پایتخت در بهار 1400 شمسی را در ادامه می خوانید .

دیدنی ترین مقصدهای گردشگری و شکم گردی محبوب رمانتیک گردهای پایتخت در بهار ۱۴۰۰ شمسی از شمال تا مرکز شهر را در این گفتار لیست کردیم تا شما را با نقاطی کمتر شناخته شده در شهر که محبوب سلفی بازهای اینستاگرامی است، آشنا کند. تجربه ای متفاوت که شما را به ضیافت نور و هیجان و نوستالژی در جای جای کلانشهر زیبا در سال ۱۴۰۰ می برد.

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره این مقصدهای توریستی پایتخت دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: تقویم و تعطیلات سال ۱۴۰۰

عکس سمت راست، کافه صورتی تهران و عکس سمت چپ، دختر آلمانی تهرانگرد در بوتیک هتل پهلوان رزاز

(عکس سمت راست، کافه صورتی تهران و عکس سمت چپ، دختر آلمانی تهرانگرد در بوتیک هتل پهلوان رزاز )

تهرانگردی ، لاکچری گردی ، رمانتیک گردی

اگر قصد پیدا کردن فرصت های توریستی خاص در نقاط مختلف این کلانشهر دارید، از هشتگ : TEHRAN یا VISITTEHRAN نیز استفاده کنید.

یکی از مقصدهای گردشگری تهران، کافه ها و رستوران های شهر

یکی از مقصدهای گردشگری تهران، کافه ها و رستوران های شهر محسوب می شود که در روزگار کرونا پایتخت با پروتکل های بهداشتی همراه شده و خیلی نیز خلوت به نظر  نمی رسد. مقصد لاکچری گردهای شمال پایتخت، کافه های لوکس و معروف پاساژ ها و خیابان های مطرح در محدوده شهرداری مناطق ۱ تا ۳ است. یکی از مقصدهای شکم گردی لاکچری دوستان تهرانی، کافه ماندلا در جردن است.

عکس بالا مربوط به معماری منظر و طراحی المان های شهری در خیابان لبخند در انتهای بلوار دادمان شهرک غرب تهران

عکس بالا مربوط به معماری منظر و طراحی المان های شهری در خیابان لبخند در انتهای بلوار دادمان شهرک غرب تهران است. اگر به خیابان ایران زمین بروید، حوالی ایستگاه مترو صنعت، یکی از جذاب ترین خیابان های تهران در بهار ۱۴۰۰ شمسی را مشاهده خواهید کرد که محبوب سلفی بازها و استوری گردهای اینستاگرام است.

ایموجی و گوریل انگوری از شخصیت های کارتونی دهه شصت

ایموجی و گوریل انگوری از شخصیت های کارتونی دهه شصت، از المان هایی است که در خیابان لبخند شهرک غرب توسط شهرداری منطقه نصب شده و ردپای آن را در هشتگ های نوروز ۱۴۰۰ همشهری های تهرانی در اینستاگرام  می توان مشاهده کرد.

بازارچه خود اشتغالی مستقر در پارک لاله در خیابان کارگر شمالی

عکس بالا، بازارچه خود اشتغالی مستقر در پارک لاله در خیابان کارگر شمالی است. خیابان کارگر شمالی به دلیل قرارگیری موزه هنرهای معاصر، که یکی از برترین موزهای هنر های معاصر در جهان است، اعتبار جهانی دارد. افرادی که سرپرست خانوار هستند از نوروز ۱۴۰۰ شمسی ، محصولات خود را در بازارچه خوداشتغالی به نمایش و فروش گذاشته اند. برای خرید خوردنی های خوشمزه و صنایع دستی، تهرانگرد های بهاری، این منطقه پایتخت را در نظر داشته باشند.

بوستان جوانمردان ایران

روزهای بارانی نیمه نخست فروردین ۱۴۰۰ پایتخت را در بوستان جوانمردان ایران مشاهده می کنید. پایتخت دودآلود نیمه دوم هر سال، هوای پاکی معمولا در نیمه نخست سال دارد. قدم زدن زیر باران های پایتخت در بهار ۱۴۰۰ شمسی یکی از لذت بخش ترین فعالیت های گردشگری شهری رمانتیک های لاکچری دوست تهران محسوب می شود.

حتما بخوانید : تقویم نمایشگاهی کشور در سال ۱۴۰۰ شمسی

بوستان جوانمردان ایران، مثل بوستان نهج البلاغه، معماری دوست داشتنی داشته و فضای بزرگی برای دوچرخه سواری و قدم زدن دارد. در اتوبان حکیم غرب (بلوار دهکده المپیک) واقع شده و ضلع شرقی میدان قرار دارد. این از بزرگ ترین بوستان های تهران بوده و از انرژی خورشیدی برای تامین آب گرم مغازه ها و روشنایی آن استفاده می شود. امیدواریم نقش انرژی های تجدید پذیر در مدیریت روشنایی شهر در  ایران عصر ۱۴۰۰ بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

بوستان گردی در سال ۱۴۰۰ را در نظر گرفته و ماسک زدن را فراموش نکنیم.

بازار تجریش، بخش فراموش نشدنی از خاطرات نوستالژیک گرد های پایتخت

بازار تجریش، بخش فراموش نشدنی از خاطرات نوستالژیک گرد های پایتخت است. پس از نوروز ۱۴۰۰، یکی از نقاطی که می توان میوه های خوشمزه و نوبرانه خرید و از خشکبار و صنایع دستی و طلا و جواهرات و پوشاک برندهای مختلف مطلع شد، بازار تجریش است که نزدیک مترو تجریش در خط ۱ مترو، واقع شده است. امام زاده صالح و پاساژ تندیس و ارگ تجریش، از مقصدهای کافه و خرید لاکچری گردهای شهر محسوب می شود.

رویا پارک

عکس بالا، شما را به تماشای «رویا پارک» می برد. جایی کم تر شناخته شده حتی برای تهرانگرد های حرفه ای. رویا پارک، پارک خطای دید است. شما را به ونیز ایتالیا و همراهی با گوریل های عظیم الجثه می برد! رویا پارک در خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه داخل موزه حیات وحش دارآباد قرار دارد.

بلیط موزه در سال ۱۴۰۰ شمسی حدود ۴۵ هزار تومان است و همه روزه از ساعت  ۱۰ صبح تا ۷ عصر پذیرای بازدید کنندگان می باشد.

گوریل های عظیم الجثه رویا پارک

۱۰۰ اثر اعجاب انگیز در پارک قرار دارد.

یکی دیگر از مقصد های گردشگری بهاری پایتخت بوستان آب و آتش است. هم پل طبیعت دارد با رستوران و کافه هایی با نوشیدنی ها و غذا های خوشمزه ، هم پل چوبی که محبوب سنتی خور ها  و فرنگی باز ها بوده و فضایی دلچسب برای گردشگری در محیطی دوست داشتنی و بزرگ دارد.

از مقصد های گردشگری بهاری پایتخت بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش، در اتوبان حقانی، خیابان شهیدی روبروی کوی ناوک قرار داشته و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن ایستگاه مترو حقانی در خط ۱ می باشد. در نیمه نخست سال، محبوب همه قشرها از سراسر ۲۲ منطقه پایتخت است. گذر گردشگری آب و آتش در نوروز ۱۴۰۰، مکانی زیبا برای خرید سوغات و صنایع دستی استان ها شده بود.

گذر گردشگری آب و آتش در نوروز 1400، مکانی زیبا برای خرید سوغات و صنایع دستی استان ها

از دیگر مقصدهای گردشگری پایتخت در بهار ۱۴۰۰ شمسی می توان به سفر به دریاچه سد لتیان اشاره کرد. محیط مفرحی برای سلفی بازهای اینستاگرام بوده و باید از شنا در این مجموعه خودداری کرد.

از اتوبان شهید بابایی باید به سمت گردنه قوچک رفته و مسیر لواسان بلوار امام خمینی تا میدان بسیج را طی کرد. مراقب باشید مسیر افجه را دنبال نکنید. البته افجه در اواخر فروردین، هوای خنکی دارد. سد لتیان بر روی رودخانه جاجرود بوده و ۱۰ کیلومتری شمالی شرقی پایتخت و در جنوب لواسان (بورلی هیلز ایران ) قرار گرفته است.

سفر به دریاچه سد لتیان

حتما ببینید: گشتی در کاخ گلستان ، نگین کاخ های ایران

اگر به دنبال مقصدهای برای شکم گردی در فضایی رمانتیک و کم تر دیده شده هستید و از ویکولو کافه گردی ها خسته شدید، عمارتی بر بام پارک ساعی در خیابان ولیعصر را پیشنهاد می کنیم. ایستگاه BRT آبشار نزدیک ترین ایستگاه به این کافه رستوران است. در این کافه می توان صنایع دستی برخی مناطق کشور را نیز خریداری کرد. عکس زیر تصویری نوروزی از این مقصد کافه گردی رمانتیک جدید پایتخت است.

گردشگری تهران و معرفی مقصدهای توریستی ان در اینستاگرام

با گسترش ظرفیت های گردشگری تهران و معرفی مقصدهای توریستی ان در اینستاگرام، شاهد افزایش علاقه پایتخت نشین ها و حتی گردشگران خارجی برای استفاده از هاستل ها و بوتیک هتل های شهر هستیم.

بوتیک هتل در واقع اقامتگاهی است که شما را به یک خانه تاریخی با اصالت می برد و فرصت شکم گردی و استراحت در فضایی رمانتیک مملو از کاشی کاری ها ، ارسی ها و گچ کاری های باشکوه را فراهم می کند که نمونه اش را در معماری بوتیک هتل پهلوان رزاز در عکس زیر مشاهده می کنید. جاهایی که شاهد رونق آن در عصرپساکرونا خواهیم بود.

نزدیک ترین  ایستگاه مترو به بوتیک هتل پهلوان رزاز نیز ایستگاه مترو ملت

حتما یکی از  مقصد های جدید رمانتیک گردها برای عکاسی است. در خیابان امیرکبیر، خیابان جاودی شماره سی و هشتم واقع شده و نزدیک ترین  ایستگاه مترو به بوتیک هتل پهلوان رزاز نیز ایستگاه مترو ملت است. مکانی ارزشمند برای سلفی ها و استوری های پر لایک و کامنت اینستاگرامی در بهار ۱۴۰۰٫

بوتیک هتل پهلوان رزار که شکوه لباس های خوش دوخت و فاخر اقوام ایرانی

(از فوتوشوت های گرفته شده بهاری در بوتیک هتل پهلوان رزار که شکوه لباس های خوش دوخت و فاخر اقوام ایرانی را در یک عمارت تاریخی پایتخت در کنار یک حوض زیبا با شربت های خوشمزه بهاری، روایت می کند)

لوکیشنی برای فوتوشوت های پر لایک با مانتوهای بهاری

(اگر به دنبال لوکیشنی برای فوتوشوت های پر لایک بامانتوهای بهاری هستید، بوتیک هتل پهلوان رزاز یک انتخاب هوشمندانه به شمار می رود)

حتما بخوانید: گشتی در رستوران های گیاهی پایتخت

از دیگر مقصد های رمانتیک گردی  محبوب لاکچری گرد های پایتخت که در این سرویس گردشگری عصرشهروند معرفی می کنیم، کافه صورتی است. کافه صورتی در خیابان جردن، بلوار گلستان، بلوار گیتی واقع شده و روزهای اول هفته نیز برای خانم های لاکچری گرد پایتخت، منو ویژه ای ترتیب داده است. از چیزکیک تا تارت توت فرنگی و اسپرسوهای خوش طعم سرو می کند.

کافه صورتی در خیابان جردن، بلوار گلستان، بلوار گیتی

محیط صورتی و رمانتیک کافه صورتی که با نور پردازی و دکوارسیون داخلی خلاقانه همراه شده، فضای دوست داشتنی فانتزی را برای عاشقان استوری و پست های داغ و پر لایک اینستاگرامی فراهم می کند.

محیط صورتی و رمانتیک کافه صورتی که با نور پردازی و دکوارسیون داخلی خلاقانه

(صورتی رنگ عشاق و حس انرژی مثبت است. گزینه ای عالی برای طراحی دکوارسیون باشکوه یک کافه و رستوران که مخاطبان بسیاری را با خود همراه میکند)

کافه رستوران عربی خاقان نیز محیطی دلپذیر برای رمانتیک گردهای بهاری پایتخت خلق کرده است که در این گفتار به عنوان یکی دیگر از مقصدهای لاکچری گرد های پایتخت در سال ۱۴۰۰ شمسی معرفی می کنیم.

این رستوران در جردن، بلوار گلستان انتهای بلوار گیتی واقع شده و فضای دکوارسیون داخلی نوآورانه و شیک با نورپردازی حرفه ای دارد تا استوری های جذابی را برای دوستان خود در سال ۱۴۰۰ شمسی به ارمغان آورید.

این رستوران در جردن، بلوار گلستان انتهای بلوار گیتی

کافه گردهای حرفه ای رمانتیک دوست، کافه بام دربند هم در نظر داشته باشند. در میدان سربند، آسانسوری شما را به بالا هدایت می کند. محبوب صبحانه خوری های رمانتیک با سلفی های به یاد ماندنی در روزهای زیبا بهار ۱۴۰۰ تهران است.

کافه گردهای حرفه ای رمانتیک دوست، کافه بام دربند

اگر به دنبال کوهنوردی بهاری بودید، منطقه دربند ، گزینه خوبی برای تصاویر پر لایک اینستاگرامی است.

کوهنوردی بهاری

اگر کافه گرد هستید و به دنبال جایی کم تر دیده شده هستید، کافه اکول را توصیه می کنیم. در خیابان شریعتی پایین تر از پل صدر، روبروی مدرسه فرانسوی تهران، این کافه است که طراحی دکوراسیون ان یادآور کافه های خیابان های میلان و پاریس است. مترو صدر نزدیک ترین مترو به CAFÉ ECOLE محسوب می شود.

عکس مربوط به روزهای بدون کرونا است

(عکس مربوط به روزهای بدون کرونا است)

از دیگر مقصدهای رمانتیک گردی محبوب شکم گردهای لاکچری دوست تهرانی، رستوران روف گاردن روبل در مرکز خرید گالریا است. مرکز خرید گالریا به دلیل قرارگیری نمایندگی رسمی سفارت ایتالیا ، مخاطبان زیادی پیدا کرده است. از رستوران های لوکس شمال  پایتخت بوده و با موسیقی زنده و فضای دلپذیر و مدرن خود، شما را با نوشیدنی ها و غذاهای فرنگی خوشمزه، مهمان می کند. اگر چه گران است و برای سلفی بازها، گزینه خوبی محسوب می شود.

میگو سوخاری با سس دینامیت از پیش غذاهای رستوران روبل مرکز خرید گالریا در ولنجک

(میگو سوخاری با سس دینامیت از پیش غذاهای رستوران روبل مرکز خرید گالریا در ولنجک)

آخرین مقصدی که برای رمانتیک گردها و هیجان گردهای تهرانی پیشنهاد میکنیم، کوچه رنگی است. ادرسش در اتوبان یادگار امام جنوب، ورودی خیابان نوری نیارکی، کوی قدیانی است که در منطقه ۹ شهرداری واقع شده است. رنگ آمیزی شادی دارد که در عکس زیر مشاهده می کنید.

کوچه رنگی است. ادرسش در اتوبان یادگار امام جنوب، ورودی خیابان نوری نیارکی، کوی قدیانی

امیدواریم بسیاری از کوچه های مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰ شمسی شاهد رنگ و طراحی های جذاب باشد تا معماری منظر و جذابیت بصری پایتخت در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی و روزگار پسا کرونا، دوست داشتنی تر از قبل شود.

حتما بخوانید: پاتوق های خوب تهران

مخاطب گرامی

اگر شما نیز تاکنون تجربه سفر به مقصدهای معرفی شده در این گفتار عصرشهروند دارید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره تجارب سفرگردی و تهرانگردی و گالری گردی خود با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود
    خیلی جاهای خوبی را معرفی کرده بودین. لذت بردم. بیشتر بزنید. کاش کرونا نبود اینجاها میرفتیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .