7

تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است

  • کد خبر : 294878
  • 18 بهمن 1401 - 12:50
تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است
حجت الاسلام آقامیری با رد ارتباط گسل های زلزله ترکیه با زلزله خوی نسبت به آمادگی تهران برای زلزله بالای 7 ریشتری هشدار داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، رئیس کمیته عمران شورا در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای ششم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: اگر امروز ما اعتقاد به شعار پیروزی خون بر شمشیر داریم به خاطر نقش موثر و محوری این بانوی بزرگوار و فداکار بود که با رشادتها و افشاگری، تبیین و فداکاری های خود جنگی را که در روز عاشورا به ظاهربه پایان رسیده بود را به نقطه عطفی در تاریخ تبدیل کرد و نشان داد که زن ها می توانند با وجود همه مباحثی که در حواشی آنها است می توانند مسیر تاریخ را عوض کنند؛ همچنان که خانم زینب (س) مسیر تاریخ را عوض کرد و نشان داد که می شود خون بر شمشیر پیروز باشد و ان شاالله ما توفیق داشته باشیم که در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنیم.
حجت الاسلام سید محمد آقامیری همچنین در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص ارتباط زلزله خوی با ترکیه آن را رد کرد و افزود: علت بروز زلزله در ترکیه و سوریه مربوط به برخورد گسل ورقه آناتولی شرقی با ورقه عربی است که فاصله آن تا خوی حدود هزار کیلومتر است و اینها هیچ ارتباطی با هم ندارند و زلزله ای که در خوی رخ داد مربوط به گسل سیه چشمه بوده است.
وی با طرح این سوال که اگر چنین زلزله ای در تهران پیش می آمد چه اتفاقی می افتاد، افزود: حدود ۳۰ سال از دوره بازگشت زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران می گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده است که تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است، در حال حاضر طراحی های سازه بر اساس مقاومت در برابر زلزله ۸ تا ۹ ریشتر است ولی آیا به درستی انجام می شود؟
آقامیری با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن هشدارها در خصوص زلزله تهران گفت: در زلزله ترکیه و سوریه شاهد فروریختن ساختمانی ها بتنی بودیم که اغلب بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده بودند و ضروری است گروهی به صورت تخصصی این مساله را بررسی کنند و ما این هشدار را برای خودمان داشته باشیم.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .