10

جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی

  • کد خبر : 281058
  • 02 فروردین 1400 - 17:18
جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی
شهر زیبا و تاریخی کوش آداسی یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار در کشور ترکیه است که هر ساله و با شروع فصل گرما به مقصدی ایده ال برای داشتن تعطیلاتی رویایی تبدیل می شود . کوش آداسی عمده شهرت خود را در دهه های اخیر به دست آورده با وجود آبهای زلال و فیروزه ای ، سواحل شنی و آرام ، چشم اندازی شگفت انگیز و زیبا و همین طور جاذبه های تفریحی متنوع به شهرت جهانی رسیده است .

بهتر است بدانید شهری که به آن کوش آداسی گفته می شود در واقع یک جزیره در تور کوش آداسی است که در امتداد سواحل دریای اژه و در فاصله حدودا هفتاد کیلومتری از آیدین قرار گرفته دارد . این شهر از جنوب با جزیره دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و همچنین سلجوق همسایه است و توانسته به یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار در کشور ترکیه تبدیل شود . کوش آداسی به جزایر یونان بسیار نزدیک است و همین فاصله کوتاه تا اروپا این شهر را به مقصدی ایده آل برای گردشگران اروپایی تبدیل نموده است .

جزیره یونانی همجوار با کوش آداسی ، ساموس نام دارد و معمولا جشن ها و فستیوال های مختلفی را در فصول بهار و تابستان برگزار می کند. و بسیاری از گردشگران با کرایه کردن قایق های موتوری خود را به جزیره ساموس رسانده و معمولا یک روز را در آن سپری می کنند.

به گزارش سفر باتو ، شهر کوش آداسی که به وجود تاریخی غنی و هزار ساله تکیه دارد ، دارای آثار تاریخی و موزه های فراوانی بوده و پیشنهاد می کنیم بخشی از زمان خود را به بازدید از این موزه ها و آثار تاریخی شگفت انگیز این شهر اختصاص دهید . در ادامه بهتر است به تفریح و خوشگذرانی در مجموعه های تفریحی و پارک های آبی این شهر مشغول باشید . البته پیشنهاد می کنیم زمانی را به خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن این شهر اختصاص دهید تا در کنار بهره مندی از تنوع و کیفیت بالای کالاها ، با بخشی از فرهنگ بومیان نیز آشنا شوید .

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر کوش آداسی را به شما معرفی کنیم ، پس تا انتها با ما همراه شوید :

منطقه باستانی دیدیما  Didyma

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم ، شهر کوش آداسی دارای تاریخی بسیار غنی و هزاران ساله است و باستان شناسان شکل گیری آن را ، به حدود سه هزار سال پیش تخمین زده اند. و جالب تر اینکه این منطقه پیش از میلاد مسیح تحت تصرف ایرانیان قرار داشته است . پس از آن ، رومیان این منطقه را تصرف نموده و اختیار آن را به روم شرقی واگذار کردند .  شهر باستانی افه افسوس بازمانده همین امپراتوری است که اکنون به ویرانه تبدیل شده و به جای آن اسکالا تاسیس گردیده است .

و شهر باستانی دیدیما یکی از همین آثار باستانی هزاران ساله است که در نزدیکی کوش آداسی قرواقع شده و دارای آثار تاریخی بسیار شگفت انگیزی است . دیدایما که بازمانده تمدن هلینمی هاست منطقه پر رونق و پر نفوذی بوده و بنای باستانی آپولو یکی از مهم ترین جاذبه های آن بشمار می آید  .

تور مارماریس را از دست ندهید.

 بازدید از شبه جزیره دیلک  Dilek

دیلک در واقع یک شبه جزیره نه چندان بزرگ است که در نزدیکی شهر کوش آداسی قرار داشته و یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار این منطقه محسوب می گردد . شبه جزیره دیلک توسط آب های فیروزه ای و کوه های سرسبز احاطه شده و تنها بیست و شش کیلومتر با شهر کوش آداسی فاصله دارد . یکی از شگفتی های دیدنی در این منطقه ، غار زئوس نام دارد که بازدید از آن ، جالب و سرگرم کننده خواهد بود .

بازدید از روستای کیزارلی  kizarli village

در اطراف شهر کوش آداسی و تور بدروم روستاهای ییلاقی فراوانی وجود دارد که همگی دارای چشم اندازی زیبا بوده و بسیار خوش آب و هوا هستند و به خصوص برای گشت و گذار یکروزه بسیار ایده آل اند . یکی از این روستاهای معروف کیزالی نام دارد و مردمان آن از گذشته های دور به کشت انگور و تهیه شراب مشغول بوده اند . بازدید از بازار محلی کیزالی و تاکستان های آن تجربه ای جذاب و سرگرم کننده خواهد بود .

پارک آبی آدالند  Adaland

در شهر کوش آداسی جاذبه های تفریحی فراوانی به چشم می خورد که یکی از مشهور ترین آنها ، مجموعه تفریحی و پارک آبی بزرگ آدالند است . بهتر است بدانید پارک آبی آدالند مجهزترین و بزرگترین پارک آبی شهر کوش آداسی است و در فاصله شش کیلومتری این شهر قرار دارد . همچنین مجموعه تفریحی آدالند دارای دلفیناریوم نیز هست و می توانید علاوه بر بهره مندی از دهها بازی و سرگرمی  ، شاهد نمایش های مفرح دلفین های باهوش نیز باشید  .

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .