7

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان  تفلیس

  • کد خبر : 276493
  • 06 بهمن 1399 - 13:07
جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان  تفلیس
کلیسا ها و صومعه های تاریخی شهر تفلیس بقدری پر تعداد هستند که بازدید از همه آنها به زمان زیادی نیاز دارد  .

کلیسای جامع تثلیث

کلیسا ها و صومعه های تاریخی شهر تفلیس بقدری پر تعداد هستند که بازدید از همه آنها به زمان زیادی نیاز دارد . اما کلیسای تثلیث یا سامه با یکی از مشهورترین و البته بزرگترین کلیساهای کشور گرجستان است. ساختمان تثلیث همچنین بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان و سومین کلیسای مرتفع ارتدکس در جهان محسوب می گردد . ارتفاع آن حدود نود و هفت متر است و معماری آن تلفیقی از سبک های مختلف معماری است . جالب است بدانید این کلیسا از مجموع نه کلیسای کوچک ساخته شده و پنج کلیسای نیز در طبقات زیرین ساختمان آن قرار دارد .

آتشگاه تفلیس

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان و تفلیس در محله تاریخی شهر قرار دارد و گویا به دوران حکمرانی امپراتوری ایران باز می گردد . در آن زمان بیشتر جمعیت این امپراتوری را زرتشتیان تشکیل می دادند ، و این مکان آتشگاه و یکی از پرستشگاه های آنان بود . قدمت این بنا به قرن پنجم تا هفتم میلادی باز می‌ گردد و همانطور که گفتیم در آن زمان حکمرانی ایرانیان تا این منطقه گسترده شده بود . در نگاه اول این مکان یک اتاق محقر و ساده است و با عبور از پله‌های سمت راست می‌توانید به داخل آتشگاه رفته و با عظمت این مکان آشنا شوید .

حمام‌های باستانی تفلیس

شهر تفلیس بواسه وجود چشمه های آبگرم فراوان که از دل زمین می جوشد به شهرت رسیده و شهر پیرامون همین چشمه های آب گرم شکل گرفته است که تعداد آنها در گذشته بیش از شصت عدد بوده و امروزه کمتر از پنج تا از آنها به حیات خود ادامه داده اند و مابقی به مرور زمان خشک شده اند . حمام ‌های تفلیس در بافت تاریخی شهر و در محله‌ آبانتوبانی قرار دارد و در طول تاریخ چهره های سیاسی مختلفی از آن استفاده کرده اند .

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا از دیگر آثار بر جا مانده از امپراتوری ایران است که روزگاری بر این منطقه حاکم بودند . این قلعه در قرن چهارم میلادی توسط سلسله ساسانیان ساخته شد معماری آن سبک معماری ایرانیان  را به نمایش گذارده و به سازه ارگ‌های باستانی ایران شبیه است .

قلعه ناریکالا در دامنه کوه متاتسمیندا قرار دارد و دسترسی به ان کمی دشوار است .

تور گرجستان پیشنهادی سفر باتو را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

پارک های آبی شهر تفلیس

اگر در شهر تفلیس به دنبال تفریح و سرگرمی های مهیج هستید ، به پارک های آبی شهر تفلیس بروید . در این شهر سه پارک آبی مجهز و پیشرفته وجود دارد که در ادامه به توصیف آنها می پردازیم .

پارک آبی جینو پارادایس : این مجموعه دارای بخش‌های متنوعی است و برای تفریح تمام سنین مناسب است . جینو پارادایس در پنج کیلومتری از شهر تفلیس قرار دارد . و دارای امکاناتی نظیر سالن ها اسپا و ماساژ ، باشگاه ورزشی ، فودکورت بخش ساحلی و… است .

پارک آبی آکوا پارک : این مجموعه از پرطرفدارترین هاست که در خارج از شهر قرار دارد اما دسترسی به آن آسان بوده و حتی میتوان با مترو به آن رسید . این مجموعه ما بین ایستگاه مترو Gotsiridze و  Didube  قرار دارد و از بخش های متنوعی همچون استخرهای مختلف ، جکوزی ، خدمات ماساژ و اسپا ، رودخانه و موج های مصنوعی ، سالن های رستوران و کافه تشکیل شده است .

پارک آبی متاسمیندا : این مجموعه دارای انواع بازی‌ های مهیج و متنوع است و تفریحات مناسب کودکان را دارد . این مجموعه نیز از امکانات متنوع بهره مند است و برای تمام سنین بازی های مخصوصی را در نظر گرفته است .

شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا دارای بازهای متنوع و مهیج است و چرخ و فلک موجود در آن ، پنجمین چرخ و فلک مرتفع در دنیاست و یک دور کامل آن حدود پانزده دقیقه زمان می‌برد . این مجموعه دارای بازهای مهیجی است و  قطار های مارپیچی آن شصت متر ارتفاع دارد و در کنار آن شصت وسیله بازی  دیگر شما را برای ساعت ها سرگرم خواهد نمود .

شهر سنگی اوپلیستسیخه

شهر سنگی اوپلیستسیخه بازمانده تاریخ هزاران ساله این سرزمین است که از جمله اولین سکونت گاههای دائمی انسان هاست . این شهر باستانی در فاله هشتاد کیلومتری از شهر تفلیس قرار دارد  و نکته جالب آن این است که در آن زمان دارای معماری پیچیده و شگفت انگیزی بوده و در آن آثار از نانوایی و بیمارستان و … به چشم می خورد . باستان‌شناسان اوپلیستسیخه را یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای سنگی جهان می ‌نامند و در  سال ۲۰۰۷ میلادی نیز این مکان در فهرست جهانی یونسکو ثبت گردید .

این منطقه باستانی هشت هکتار وسعت دارد و برای بازدید از آن می بایست یک روز کامل را در نظر بگیرید .

موزه ملی گرجستان

این موزه یکی از مشهورترین موزه های کشور گرجستان است و در میدان آزادی قرار گرفته است . این موزه از ادغام ده گالری ساخته شده و در آن برخی از ارزشمند ترین آثار باستانی ، طلا و جواهرات و حتی آثار دوران هخامنشی به نمایش گذارده شده است .

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=276493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .