8

جاذبه های گردشگری در گرجستان – شهر باتومی

  • کد خبر : 281045
  • 08 فروردین 1400 - 12:18
جاذبه های گردشگری در گرجستان – شهر باتومی
شهر ساحلی و بسیار زیبای باتومی از جمله شهرهای توریستی کشور گرجستان است که به خصوص در طول فصل تابستان مملو از گردشگر می شود .

این شهر دارای وسعت کمی است ، اما از آنجائیکه در امتداد دریای سیاه واقع شده از طبیعت سرسبز ، آب و هوایی مطبوع برخوردار است .امکانات رفاهی و تفریحی باتومی از دیگر دلایل جذب گردشگران بوده و سالانه هزاران گردشگر  جذب این شهر شگفت انگیز می شوند . و پیش بینی می شود در دهه های آینده باتومی به یکی از قطب های برتر گردشگری و دیدنی ترین شهر منطقه قفقاز تبدیل شود .

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از جاذبه های گردشگری باتومی آشنا نماییم . پس با ما همراه باشید :

۱ – باغ گیاه شناسی باتومی Batumi Botanical Garden

قصد داریم بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های این شهر توریستی را به ترتیب الویت در تور گرجستان معرفی کنیم که با این وجود باغ گیاه شناسی باتومی در ابتدای این فهرست قرار می گیرد . این باغ بسیار زیبا بیش از یکصد و ده هکتار وسعت دارد و گونه های کمیاب گیاهان سراسر دنیا در خود جای داده است .

جالب است بدانید تعداد این گونه ها به دو هزار مورد می رسد از این میان صد مورد آن متعلق به منطقه قفقاز بوده و مابقی از گوشه و کنار دنیا جمع آوری شده اند . در این مجموعه با گونه های منحصر بفردی همچون ساکورا ژاپنی ، نخل های جزایر قناری ، بامبو ، درختان نخل ، گونه های ماگنولیا و ارکیده  روبرو می شوید که همه این ها تنها مواردی جزئی از جاذبه های این باغ هستند .

بلیت ورودی به این مجموعه برای بزرگسالان حدود دوازده دلار و برای کودکان زیر دوازده سال رایگان می است .

۲ – تله کابین آرگو در شهر باتومی    Argo Cable Car

تله کابین آرگو از جمله جاذبه های پرطرفدار در شهر باتومی است که اگر شرایط اب و هوایی مساعد باشد تفریحی لذت بخش و بی تکرار خواهد بود .  این مجموعه در نزدیکی بندر باتومی قرار دارد و یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های تفریحی این شهر محسوب می گردد .

روزانه صدها گردشگر سوار بر این تله کابین شده و به ارتفاعات اطراف شهر می روند و از چشم انداز رویایی اطراف دیدن می کنند . تله کابین آرگو در ارتفاع دویست و پنجاه متری از سطح زمین قرار دارد و با سوار شدن بر آن از میان ابرها عبور می کنید و تمام شهر را زیر پای خود می بینید .

۳- دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی یکی از مجموعه های دیدنی پرطرفدار در این شهر است که البته مشابه آن را در جزیره کیش و برج میلاد تهران نیز داریم . با بازدید از این مجموعه شاهد اجرای شاد و مفرح دلفین ها باهوش خواهید بود که به خصوص برای کودکان بسیار جالب و سرگرم کننده است .

در این مجموعه این پستانداران بزرگ و دوست داشتنی با حرکات موزون ، توپ بازی و نقاشی کشیدن شما را سرگرم می کنند .

تور آنتالیا  را از دست ندهید.

۴-  دریاچه نوریگلی  Nurigeli lake

دریاچه نوریگلی یکی از تفرجگاههای شهر باتومی است که دارای طبیعتی شگفت انگیز و زیباست و تنها صد و سی متر از دریای سیاه فاصل دارد . این دریاچه پنج و نیم هکتار وسعت دارد و دور تا دور آن را  پارکی زیبا با سیزده هکتار وسعت در برگرفته و مکان ایده الی برای گذران یک روز زیبا در دامان طبیعت است  . عمق این دریاچه هشت متر است و در اطراف آن مجموعه های تفریحی و امکانات رفاهی مختلفی وجود دارد .

۵ – میدان اروپا  Europe Square

در هر شهر توریستی خیابان یا میدانی زیبا وجود دارد که در اطراف آن جاذبه های دیدنی شهر پراکنده شده اند . در شهر باتومی نیز میدانی پر جاذبه به چشم می خورد که بخشی از جاذبه های دیدنی و تاریخ شهر را در خود جای داده است . این میدان از زمانی که کشور گرجستان به اتحادیه اروپا پیوست میدان اروپا نام گرفت و در وسط  آن تندیسی زیبا به نام مدئا ساخته شد . این تندیس نماد روابط دوستانه اینکشور با اتحادیه اروپاست و در سال ۲۰۰۷ میلادی در وسط این میدان نصب شد .

میدان اروپا در طول سال میزبان های کنسرت های موسیقی و برخی فعالیت های فرهنگی است و همچنین هر ساله جشن سال نوی میلادی نیز در همین مکان برگزار می گردد .با تور ازمیر به ترکیه بروید.

۶-  موزه هنرهای زیبای آجار ا  Adjara Arts Museum   

موزه هنرهای زیبای آجارا از جمله دیدنی ترین موزه های کشور گرجستان است که بسیار پر طرفدار بوده  و در آن آثار برجسته ای از نقاشی های روسی و اروپایی به نمایش گذارده شده است . قدمت برخی از این آثار به سده های نوزدهم تا بیستم میلادی باز می گردد .

۷-  آبشار ماخونتستی Makhuntseti Waterfall

آبشار زیبا و خروشان ماخونتستی از دیگر تفرجگاههای شهر باتومی است که دارای طبیعتی شگفت انگیز و سرسبز است . این آبشار در نزدیکی بندر باتومی قرار دارد و ارتفاع آن به حدود پنجاه متر می رسد . آبشار ماخونتستی تا مرکز شهر باتومی حدود چهل کیلومتر فاصله دارد اما طبیعت زیبای آن به طی کردن این مسافت می ارزد .

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .