8

۱۰ مقصد گردشگری منحصر به فرد تهران را بشناسید

  • کد خبر : 11211
  • 13 مرداد 1398 - 14:57
۱۰ مقصد گردشگری منحصر به فرد تهران را بشناسید

جاهای دیدنی تهران کجاست ؟

معرفی جاهای دیدنی تهران

تهران، کلانشهر پهناور ایران که بیش از ۲۳۰ سال پش توسط آغا محمد خان قاجار به عنوان پایتختی ایران انتخاب شد، امروزه یکی از مهم ترین پایتخت های سیاسی، اقتصادی و گردشگری خاورمیانه بوده که سالانه میلیون ها گردشگری از ایران و سایر کشورهای دنیا به منظور تماشای  این شهر  و نقاط  اطراف، به آن وارد می شوند.

مهم  ترین اتفاقات سیاسی معاصر ایران نیز در تهران رخ داده و این شهر ، مملو از نقاط و لوکیشن های نوستالژیک است که در یک قرن اخیر، مسیر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران را شکل داده است. از مجلس مشروطه  گرفته تا کاخ نیاوران و فرودگاه مهر آباد و خیابان آزادی و میدان انقلاب.

در تهران، بر خلاف تصور شمار زیادی  از شهروندان تهرانی  و هموطنان، مقصدهای گردشگری  خاصی وجود دارد که بازدید از آن حداقل برای یک بار خالی از لطف نیست. برخی از این مقصدهای گردشگری نه تنها در ایران و آسیا، بلکه در دنیا کم نظیر است. نمونه بارز ان را می توان به موزه جواهرات سلطنتی اشاره کرد که در  فهرست برترین موزه های  جواهرات سلطنتی فاخر و گران قیمت جهان قرار دارد.

حتما بخوانید : معرفی همه پاتوق های خوب تهران

مقصدهای گردشگری تهران

اگر اهل گالری گردی (خانه هنرمندان تهران) باشید، اگر اهل تئاتر گردی (تئاتر  شهر) باشید، اگر اهل تماشای موزه باشید، اگر اهل گردشگری لاکچری باشید، تهران حتی برای هنرمندان و لاکچری گردها و طبیعت دوستان و پاساژ نوردها، مقصدهای تفریحی جذاب و نوستالژیکی دارد که می تواند هفته  ها، آن ها را سرگرم کند. به همین خاطر، اقتصادگردشگری تهران را میتوان در عصر ۱۴۰۰ بسیار  بیش  از آن چه تصور می شود تقویت کرد و شهر هوشمند تهران، این ظرفیت  ها را در قالب فناوری اطلاعات، می  تواند به خوبی در اختیار گردشگران داخلی و بین المللی قرار دهد.

در گزارش امروز، شما را با ۱۰ مقصد گردشگری منحصر به فرد تهران آشنا می کنیم. اگر گذر شما به این کلانشهر دود آلود (در نیمه دوم سال) افتاد، توصیه می کنیم  حتما از این مناطق دیدنی  شهر بازدید کنید. مکان هایی  که نمونه اش در نقاط  دیگر ایران یافت نمی شود.

با تهران گردی امروز ما همراه باشید و اگر شما هم مقصدهای گردشگری  فوق العاده ای را به جز این موارد می شناسید، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در اختیار ما قرار دهید.

کاخ گلستان: نگین جهانی کاخ های ایران در تهران

مقصد شماره یک گردشگری و از جاهای دیدنی تهران، کاخ گلستان است. مقر سلطان صاحب قران، ناصر  الدین شاه قاجار که بیش از نیم قرن سلطنت کرد و دوران زعمات او یکی از سیاه ترین  نقاط زمامداری پادشاهان در ایران است. چرا که بخش های زیادی از کشور طی قرارداد نگین ترکمانچاری و گلستان، از کشور جدا شد.

نگین جهانی کاخ های ایران در تهران

کاخ گلستان، شکوه معماری و فرهنگ و هنر ایران را به رخ می کشد و تنها اثر ثبت شده تهرانی ها در میراث یونسکو به شمار می رود. جایی قرار دارد که مرکز گردشگری پایتخت بوده و شما قدم زنان می توانید به سمت موزه ملی ایران، موزه آبگینه  و موزه ملی  ملک و میدان مشق بروید و در خیابان ۳۰ تیر  نیز، شب ها شکم گردی کنید. همه این ها در اطراف کاخ گلستان است که با شمس العماره و تابلوهای نفیس و تالار سلام، یکی از فاخر ترین عمارت های سلطنتی ایران محسوب  می شود.

خرید بلیط این کاخ به  صورت اینترنتی امکان ندارد که امیدواریم شورای شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهران برای فروش اینترنتی بلیط این مقصدهای گردشگری هم فکری کند. اگر به تهران سفر  کردید، حتما چند ساعتی مهمان کاخ گلستان باشید.

حتما بخوانید : ایران مال و انتقاد هایی که به جایی نمی رسد / نمایش یک غرور دکوری

ایران مال پرتخلف :  لاکچری ترین بازار ایران در تهران

ایران مال، منحصر به فرد ترین بازار تجاری، اداری، فرهنگی و گردشگری نه تنها ایران بلکه خاورمیانه بوده که نمونه  مشابهی ندارد. بزرگ ترین پاساژ لوکس خاورمیانه، در غرب تهران و بالای دریاچه خلیج فارس  واقع شده و جشنواره ای از معماری سنتی و مدرن در زمینی  به مساحت ۱ میلیون متر مربع است.

حتما بخوانید : صاحب ایران مال کیست ؟

لاکچری ترین بازار ایران در تهران

فاز نخست این پروژه لوکس و عظیم، سال  ۹۷ افتتاح شد  و تلاش دارد تا یکی از بی نظیر ترین مقصدهای گردشگری لوکس و عمومی را در  اختیار شهروندان تهرانی و البرزی قرار دهد. اگر به تهران در روزهای آینده  آمدید  یا در تهران ساکن هستید، با خواندن این گفتار، حتما برنامه  دیدار از ایران مال را در برنامه تهرانگردی خود قرار دهید. ایران مال، الگوهایی  عالی برای دانشجویان هنر،‌ معماری، طراحی و مهندسی عمران و مکانیک است.

حتما بخوانید: آنچه درباره ایران مال و تخلفاتش باید بدانید

دریاچه خلیج فارس: بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه

یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری بزرگ و مدرن و جدید تهرانی ها که نه  تنها در ایران بلکه در خاورمیانه کم نظیر است، دریاچه شهدای خلیج فارس که در نزدیکی چیتگر واقع شده و در غرب  تهران، بستر اکو سیستم  گردشگری آن را متحول کرده  است. لوکس ترین بازارها و برج های تهران جدید را می توان در اطراف این دریاچه شاهد بود که این روزها، منطقه ۲۲ شهرداری  تهران را آماده سکونت بیش از ۱ میلیون ساکن جدید کرده است.

دریاچه خلیج فارس، سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و امروزه ده ها مرکز خدماتی و پذیرایی لوکس و معمولی تا مراکز تفریحی کودکان و نوجوانان در کنار فرصت های قایق گردی، در کنارش افتتاح شده است. اگر قصد گردشگری شبانه  یا عصرگاهی در تهران دارید، گشتی در اطراف  دریاچه مصنوعی خلیج فارس که این روزها با رها سازی ماهیان و حضور پرندگان مهاجر، فضای  خوبی  را برای توریست ها خلق کرده است را فراموش  نکنید.

یکی از انتقادات  بزرگ به ساخت دریاچه مصنوعی خلیج فارس، استفاده از آب های زیر زمینی در شهری است که با بحران آب دست و پنجه نرم می کند. از مترو چیتگر می توانید با خطی و اتوبوس خود را به این منطقه  تهران برسانید. بام لند، مجتمع لوکس اطراف این دریاچه است که پاتوق شکم گردها و لاکچری گردهای تهرانی است.

بام لند تهران

( بام لند )

موزه هنرهای معاصر: موزه ۲.۵ میلیارد دلاری تهرانی ها

از دیگر مقصد های گردشگری فوق العاده و منحصر به فرد تهران، می توان به موزه هنر های معاصر اشاره کرد. موزه هنر های معاصر تهران که در خیابان کارگر شمالی واقع شده است، به همت فرح پهلوی بنا شد و تابلو های نفیسی از نقاشان مطرح معاصر جهان، خریداری و در آن به  نمایش عمومی گذاشته شد. موزه هنرهای معاصر  تهران، شما را به تماشای گنجینه ای می برد که در دنیا بی نظیر است.

موزه هنر های معاصر تهران

موزهٔ هنرهای معاصر تهران شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن در خارج از اروپا و آمریکای شمالی و مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعهٔ مهم هنر نوگرا در دنیاست. موزه هنرهای معاصر، دارای کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان ‌نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینی‌مالیسم، مفهومی، و فوتورئالیسم است.

در گنجینهٔ دائمی موزه، صدها اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها، دارای ارزش استثنایی هستند. از جمله آثار مهم موزه، می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، و جاکومتی اشاره کرد.

موزه هنر های معاصر تهران همچنین مالک مجموعهٔ بسیار مهم و جامعی از هنر نوگرا و معاصر ایران است. گنجینهٔ موزه هنر های معاصر تهران از اموال عمومی ایران محسوب شده و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اداره می شود.

ساختمان موزه و طراحی فضاهای بسته و باز، قطعا نظر شما را به خود جلب می کنند. مخصوصا اگر در زمینه هنر و معماری تحصیل و مطالعه کرده باشید. دیوارهای ساحتمان موزه، بسته و کم روزنه هستند و شکلی دژ مانند از حجم های توپر و سنگین را تشکیل داده اند. طراحی فضاهای بسته به گونه‌ای است که گالری شمارهٔ یک یا همان سرسرای اصلی، نقطهٔ آغاز و پایان بازدیدکننده خواهد بود. این سرسرا، قاعده‌ای از هشت‌ضلعی نیمه‌منظم و طاقی بلند دارد که در بالایش نورگیر سقفی بزرگی با چهار باد گیر قرار دارد.

موزه ایران باستان: برترین موزه خاورمیانه

اگر می خواهید ظرف چند دقیقه، گوشه های از تاریخ  باستان سرزمین ایران را مشاهده کنید، موزه  ملی ایران، شما را به تماشای  تاریخ از ۲ میلیون سال تا چند هزار سال پیش می برد. جایی که در  دنیا کم نظیر و یادآور تالار ایران در موزه لوور پاریس است.

این موزه تا کنون با برخی از موزه های دنیا، برگزاری آثار تاریخی مشترک را انجام داده است و معمولا در طول هفته، مملو از گردشگران داخلی و بین المللی است.

موزه ایران باستان مملو از گردشگران داخلی و بین المللی

از دوره‌های پارینه سنگی میانی و دوران نوسنگی تا چند هزار سال پیش، آثار جالب توجه‌ای در سالن موزه به چشم می‌خورد که بین دویست هزار تا حدود دوازده هزار سال قدمت دارند. از دوره پارینه سنگی میانه که همزمان با حضور انسان نئاندرتال در ایران است ابزارهای ساخته شده از سنگ آتش زنه و بقایای سنگوارهٔ جانوران مربوط به غارهای منطقه زاگرس و فلات مرکزی ایران از جمله غارهای بیستون و خرم‌آباد به نمایش در آمده است.

چگونه برویم؟ هر جای تهران هستید، خود را به ایستگاه امام خمینی یا ۱۵ خرداد برسانید و از انجا با پای پیاده در مسیر خیابان امام خمینی، به موزه ایران باستان می رسید که سر در بزرگ و جذابش، به شما خوش آمد می گوید

موزه ملی ملک: بزرگ ترین مجموعه وقفی فاخر  ایران

بزرگ ترین مجموعه وقفی در ایران، موزه و کتابخانه ملی ملک است که کلکسیونی از کتاب های تاریخی نفیس و خطی و همچنین سکه هایی با قدمت چند هزار سال را شامل می شود. این موزه در ۱۹۴۰ تاسیس شد. کتابخانه ملی ملک با داشتن ۱۹ هزار عنوان نسخه خطی نادر و نفیس، یکی از شش گنجینه بزرگ نسخ خطی ایران است. پنج کتابخانه دیگر عبارت اند از کتابخانه ملی، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران.

بزرگ ترین مجموعه وقفی فاخر ایران

در این میان، امتیاز کتابخانه ملک به نفیس بودن و ارزش هنری آثار است. همچنین این کتابخانه دارای حدود ۷۰ هزار کتاب چاپی، ۳۴۰۰ کتاب چاپ سنگی و ۵۴۸ عنوان نشریه ادواری در ۴۰۰۰ مجلد است. بخش قابل توجهی از کتاب‌های چاپی متعلق به پیش از سال ۱۹۲۰ هستند و در زمره نخستین کتاب‌های چاپی ایران قرار می‌گیرند. کتابخانه ملک پیوسته با خرید کتاب ‌های خطی و چاپی از محل عواید موقوفات ملک غنی تر می‌شود.

کلکسیونی از کتاب های تاریخی نفیس

این موزه شامل ۳ هزار قطعه سکه و مدال ایرانی از سده ششم پیش از میلاد تا دوران پهلوی و نیز سکه هایی از یونان، جانشینان اسکندر مقدونی، امپراطوری بیزانس و خلفای اسلامی است.

چگونه برویم؟ رسیدن به ایستگاه مترو امام خمینی و طی مسیری حدود صد متر برای رسیدن به موزه ملک،

برج میلاد : بلند ترین برج ایران

در دوبی که پایتخت برج های لوکس خاورمیانه و مقصد لاکچری گرد های امارات است، برج خلیفه، بلند ترین برج جهان است و برج میلاد تهران،  اکنون در فهرست  ۱۰ برج  بلند قرار دارد. برج میلاد، بزرگ ترین رستوران گردان جهان را در ارتفاع ۳۰۳ متری در اختیار شکم گردها و لاکچری دوستان قرار می دهد و جایی است که میتوان زیبایی های پایتخت را از گنبد آسمان به نظاره نشست. برج میلاد، جایی خوب برای تفریح عصرانه و شبانگاهی است و امکانات خدماتی و پذیرایی خوبی دارد.

بلند ترین برج ایران

برای رفتن به برج میلاد، اتوبوس یا حتی ایستگاه مترو وجود ندارد. از هر جای تهران هستید خود را به اتوبان همت برسانید. یکی از ورودی های برج، اتوبان همت است. سفر با خودرو شخصی یا تاکسی یا اسنپ توصیه میشود.

بازدید از چند طبقه اول برج، رایگان است. اما برای ورود به سازه اصلی برج و رفتن به طبقات بالا تر، می بایست بلیط تهیه کنید که هم اینترنتی میتوانید و هم حضوری. موزه و گالری عکس، در بخش آسمان نمای برج (سکوی دید باز) میلاد تهران در دسترس است. اگر قصد دارید شب های تهران را مشاهده کنید، غروب به برج میلاد بروید. برخی از کنسرت های موسیقی تهران در سالن همایش های بزرگ برج میلاد برگزار می شود.

موزه جواهرات ملی: استثنایی ترین موزه جواهران سلطنتی جهان

یکی از جاهایی که برخی از گردشگران تهرانی و بین المللی از آن بی خبر هستند، همین موزه جواهرات سلطنتی تهران است که یکی از برترین موزه های جواهرات دنیا از نظر تنوع و ارزش محسوب می شود. جایی که شما را به دنیای جذاب و دیدنی الماس ها و یاقوت ها و شمشیر ها و تاج های مرصع زرین می برد و بخشی از تاریخ معاصر ایران را برای شما بازگو می کند. موزه جواهرات ملی برای علاقمندان به دنیای طلا و جواهرات و ایده یاب ها و مشتاقان هنر و تاریخ، یک فرصت گردشگری جذاب ۱ ساعته در مرکز تهران است. یکی از جاهایی در تهران که برای اجناسش، دنیا نتوانسته قیمت مشخصی تعیین کند!

کافی است در ایستگاه متر فردوسی تهران توقف کرده و پیاده به سمت موزه جواهرات ملی بروید.

استثنایی ترین موزه جواهران سلطنتی جهان

از شنبه تا ۳ شنبه، (۱۴ تا ۱۶) امکان بازدید از موزه وجود دارد که تحت شدید ترین تدابیر امنیتی محافظت می شود. برای ورود باید بلیط تهیه کنید و از ورود رایانه و موبایل به داخل مجموعه جلوگیری می شود. راهنمای دو زبانه موزه، به راحتی شما را با قیمتی ترین طلا و جواهراتی که در عمر خود دیده اید، آشنا می کند. از جواهرات معروف این موزه به نام ها: دریای نور، تاج پهلوی، جقه نادری، تاج کیانی، کره جواهر نشان و تخت طاووس حتما دیدن کنید.

حتما بخوانید : موزه جواهرات سلطنتی تهران و تماشای تاج کیانی و شمشیر ناصری

 خانه مقدم :  گرانترین خانه ایران

در تهران، مثل یزد و اصفهان و شیراز، خانه های قدیمی زیادی وجود ندارد. خانه مقدم که در مرکز تهران واقع شده است را می توان یکی از جذاب ترین خانه های ایران دانست که عنوان گران قیمت ترین خانه جهان را از آن خود کرده است. معماری ایرانی با رعایت اصول ساخت باغ ایرانی در این خانه به خوبی به چشم می‌آید. این خانه محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب ‌منصبان مشهور دربار قاجار بوده است. سپس این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، استاد باستان ‌شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما، قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید : گرانترین خانه های جهان

گرانترین خانه ایران

به دلیل اشیا گران قیمتی که در این خانه قرار دارد و ارزش تاریخی و جهانی دارد، خانه دکتر مقدم، اکنون یکی از موزه های جذاب تهران و عنوان یکی از گران قیمت ترین خانه های جهان را (البته به صورت غیر رسمی) در اختیار دارد. در بازدید از این خانه، مفهوم باغ ایرانی، طراحی خانه های سنتی ایرانیان و سبک زندگی ایرانیان اوایل قرن بیستم را در طراحی و ساخت بنا و استفاده از اتاق ها مشاهده خواهید کرد.

معماری جالب خانه مقدم

موزه دارای معماری جذاب بر گرفته از طرح ها و نقوش ایرانی دوران صفوی و قاجار است و می توان ادعا کرد که یکنواختی خاصی بین معماری داخلی و هم چنین آثار تاریخی موجود در آن وجود دارد و هر بیننده ای می تواند چنین هم گونی جذابی را مشاهده کند. موزه در فضایی با مساحت ۲ هزار متر مربع بنا شده و شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری است. این خانه را بسیاری از شهروندان تهرانی هم تا کنون بازدید نکرده اند و مثل باغ گل ده ونک (بوستان علی محمد مختاری)، ناشناخته است.

باغ گیاه شناسی ملی ایران ؛ ازجمله جاهای دیدنی تهران

آخرین مقصد گردشگری جذاب و از جاهای دیدنی تهران که در  این گفتار معرفی می کنیم، مقصد خوبی برای عاشقان طبیعت است.

یکی از جاهای خیلی خاص در نزدیکی تهران است که برای علاقمندان به طبیعت ایران و جهان، می تواند گزینه خوبی برای سفر نیم روزی باشد. باغ گیاه شناسی ایران، یکی از ظرفیت های کم تر شناخته شده گردشگری پایتخت بوده که در آنجا می توانید کلکسیونی از پوشش گل و گیاه در سراسر ایران و بعضا نقاط مختلف جهان را شاهد باشید. در این باغ، ۶۴ گونه درخت و درختچه از اقلیم خزر، ۲۴۰ گونه گیاهی از اقلیم البرز، ۴۲ گونه چوبی و ۳۰ گونه علفی از اقلیم زاگرس، ۲۳ اجتماع گیاهی و حدود ۴۰ گونه گیانی از اقلیم کویری و بیایانی ایران وجود دارد. از اقلیم چین، ژاپن، هیمالیا، قفقاز، سیبری، باغ های اروپایی و آمریکایی نیز در این باغ ۱۴۵ هکتاری، نمونه هایی دیده می شود.

گردشگری برای علاقمندان به طبیعت ایران

این باغ در منطقه چیتگر در محله آزاد شهر قرار دارد. برای رفتن به این مقصد گردشگری جذاب، از مترو شهری تهران و حومه استفاده کنید و در ایستگاه چیتگر توقف کنید. از آنجا با تاکسی به باغ گیاه شناسی ملی بروید.

پیش از عزیمت به این باغ، می بایست رزرو کنید چون بازدید از آن مثل موزه و کاخ های تهران، در هر ساعتی از روز و هفته برای عموم امکان پذیر نیست. یکی از به یاد ماندنی ترین بخش های تهران گردی شما، می تواند بازدید از این باغ باشد.

شهروند گرامی

اگر شما نیز  تا کنون به بازدید این ۱۰ مقصد گردشگری جذاب  تهران رفتید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در اختیار ما قرار دهید.

به نظر شما،‌جذاب ترین مقصد گردشگری  تهران کدام است؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=11211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .