10

جریمه ۳۵۰ میلیارد تومانی تهرانی‌ها برای قطع درختان

  • کد خبر : 278213
  • 17 اسفند 1399 - 10:09
جریمه ۳۵۰ میلیارد تومانی تهرانی‌ها برای قطع درختان
نایب رئیس شورای شهر تهران از جریمه 350 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به دلیل قطع درختان از زمان فعالیت شورای پنجم خبر داد و گفت: با استفاده از پول جریمه‌ها 17 باغ را به بوستان عمومی تبدیل کردیم.

به گزارش اخبار شورای شهر، سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره افتتاح دو ایستگاه جدید مترو در پایتخت، اظهار داشت: اخیرا دو ایستگاه مترو دولاب و میدان قیام در پایتخت پس از مدت‌ها افتتاح شد و امیدواریم با آزادسازی باقیمانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی‌اش در حوزه کمک به ساخت و ساز مترو شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر باشیم.

وی افزود: در صورت تحقق این مسأله واگن‌های بیشتری به خطوط حمل و نقل ریلی پایتخت اضافه خواهد شد و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی جهت جلوگیری از شیوع کرونا نیز محقق می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال گفت:‌با توجه به اینکه بخش مهم و قابل توجهی از مردم به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا سفر نخواهند داشت باید به منظور پیشگیری از وقوع تجمعات و گسترش بیماری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه‌ای را در نظر گرفت تورهای تهران‌گردی مشابه سابق امکان فعالیت ندارند و باید از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده شود.

امینی تأکید کرد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید برنامه‌های مناسبی را در همین راستا اتخاذ کند تا شهروندان بتوانند هویت تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیای تهران را به صورت مجازی بشناسند.

وی در مورد موضوع گسترش فضای سبز در پایتخت گفت: شورای پنجم از دغدغه‌های آن ممانعت از قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان جهت ساخت برج و آسمان‌خراش بوده است. در این دوره از فعالیت شورا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که نتیجه آن تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی در مناطق با سرانه فضای سبز کمتر بوده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز درختکاری گفت: این روز در واقع یک تلنگر و زنگ هشدار به ما است که بیش از پیش مراقب طبیعت و اطراف خود باشیم و به نظرم نباید کاشت درخت و جلوگیری از قطع درختان را صرفا محدود به روز درختکاری بدانیم . منبع


 

نایب رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

اقدامات شورا در حفظ فضای سبز قابل تقدیر است

لزوم عمل دولت به تعهدات خود در زمینه حمل و نقل عمومی

نایب رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به اقدامات شورای پنجم در راستای حفظ و توسعه فضای سبز، اظهار کرد: ، امیدواریم با آزادسازی باقی‌مانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی خویش در زمینه کمک به ساخت و ساز مترو، شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر باشیم.

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست صحن علنی شورا در دویست و هفتاد و هشتیم جلسه این شورا که صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در محل شورا برگزار شد را بر عهده داشت، در بخشی از نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: به‌منظور احترام به طبیعت و تلاش برای جلوگیری از تداوم تخریب زیستگاه‌های مختلف بشری، (۱۵ تا ۲۲ اسفندماه) هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری  نامگذاری شده است. این روز همچون دیگر روزهای نمادین، با هدف واردساختن نوعی تلنگر و زنگ هشدار به ما انسان‌هاست که بیش از پیش مراقب طبیعت اطراف خود و گوش به زنگ خطراتی که تخریب طبیعت می‌تواند در پی داشته باشد، باشیم. از این رو نباید کاشت درخت یا جلوگیری و پیشگیری از قطع درختان را صرفاً محدود به همین روز بدانیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: شورای پنجم شهر تهران نیز از ابتدای کار خود همواره دغدغه حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهر تهران را داشته و ممانعت از قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان جهت ساخت برج و آسمان‌خراش در شهر و وصول جرایم از محل قطع این درختان و هزینه‌کرد آن در مسیر افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از شورا و شهرداری تهران بوده است. در همین راستا طی این دوره از فعالیت شورا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن، تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی در مناطق با سرانه فضای سبز کمتر از میانگین شهری پایتخت بود و چیزی در حدود همین تعداد نیز به زودی به فضای سبز عمومی در محلات کمتر برخوردار افزوده شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که اقدامی ارزشمند است و جا دارد شهروندان عزیز تهرانی به شکل شایسته‌تری از این اقدمات آگاهی یابند.

امینی ادامه داد: جا دارد از تلاش‌های کمیسیون ماده ۷، کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا و همچنین سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در این راستا تقدیر و تشکر کنیم .

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزود: وارد نیمه دوم آخرین ماه سال شده‌ایم و به روزهای پایانی سال نزدیکتر می‌شویم. به‌همین مناسبت جا دارد باتوجه به اینکه قاعدتاً بخش مهم و قابل توجهی از مردم به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا سفر نخواهند کرد و به‌منظور پیشگیری از وقوع تجمعات و گسترش بیماری، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و تورهای تهران‌گردی به شکل سابق وجود ندارد، جا دارد در کنار وظایفی که دیگر نهادها و ارگان‌های مسئول برعهده دارند، شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری بابهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، نسبت به تهیه برنامه‌هایی ویژه نوروز در عرصه شناساندن تهران و هویت تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی آن اقدامات لازم را صورت دهند.

سید ابراهیم امینی در پایان با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید مترو گفت: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح دو ایستگاه متروی دولاب و میدان قیام بودیم که پس از مدتها انتظار افتتاح شدند، امیدواریم با آزادسازی باقی‌مانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی خویش در زمینه کمک به ساخت و ساز مترو، شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر و امکان افزودن واگن‌های بیشتر به خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران و در نتیجه افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی باشیم.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .