13
ابوترابی در گفتگو با عصر شهروند تشریح کرد؛

جزئیات طرح سربازی حرفه ای و حذف ۲ سال سربازی اجباری

  • کد خبر : 280145
  • 16 فروردین 1400 - 10:06
جزئیات طرح سربازی حرفه ای و حذف ۲ سال سربازی اجباری
طراح طرح «اصلاح قانون سربازی» در مجلس با تشریح جزئیات طرح سربازی حرفه ای و حذف 2 سال سربازی اجباری، گفت: این طرح در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس است و بزودی تکلیف آن در مجلس روشن می شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون سربازی در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در مجلس اعلام وصول و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شده که در حال حاضر تقاضا شده تا در صحن مجلس جزئیات آن بررسی و مصوب شود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور پنج رکن و مرحله دارد، افزود: اولین مرحله که خط قرمز ما است، تأمین امنیت کشور است .

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناامنی و آشوبها در برخی کشورها اظهار داشت: با توجه به دشمنی‌‌های دشمنان و استکبار، امنیت خط قرمز است چه مرزهای داخل و چه خارج.

ابوترابی با بیان اینکه کشور ما سالانه به حدود ۴۰۰ هزار سرباز نیاز داد، افزود: این تعداد سرباز برای حفظ امنیت کشور باید تأمین شود. یعنی همزمان حداقل باید ۴۰۰ هزار سرباز داشته باشیم. این اولین خط قرمز و رکن اصلی تأمین امنیت است که باید در همه حالات حدود ۴۰۰ هزار سرباز را تأمین کرد.

وی افزود: نکته دوم ین است که باید حقوق به این سربازها بپردازیم و این حقوق، حقوق مکفی و تقریباً برابر با حقوق کادر رسمی‌ها باشد.

طراح طرح «اصلاح قانون سربازی» در مجلس تصریح کرد: مرحله سوم این است که باید طرح به گونه‌ای باشد که منابع مالی آن در دیده شده باشد زیرا مبلغ منابع مالی آن بسیار زیاد است و منابع و هزینه‌هایش باید حتماً‌ پیش بینی شود.

ابوترابی افزود: نکته چهارم این است که باید برویم به سمت سربازی حرفه‌ای و اختیاری.

وی با بیان اینکه ما امروز جز معدود کشورهایی هستیم که سربازی اجباری داریم، تاکید کرد: اساساً سربازی اجباری با جانفشانی مغایریت دارد ما در جنگ هشت ساله هم که بسیجیان و پاسداران با اختیار رفتند توانستیم پیروز شویم.

طراح طرح «اصلاح قانون سربازی» در مجلس با بیان اینکه اجبار با جانفشانی و جان فدا کردن مغایرت و تعارض دارد، تصریح کرد: همچنین ما باید به سمت سربازی حرفه‌ای، برویم. با ۲ سال سربازی، سرباز حرفه‌ای نمی‌شود چون اساساً خیلی پرهزینه است.

ابوترابی با بیان اینکه امروز جنگ‌ها خیلی پرهزینه و تکنولوژی محور شده و خیلی هم پر هزینه است، گفت: حتی برای یک تک‌تیرانداز هم هزینه شود اما برای نگه داشتن ۲ سال، به لحاظ اقتصادی اصلاً ‌توجیه ندارد. لذا باید سربازی را حرفه‌ای و اختیاری کنیم و بتوانیم از سربازی حرفه‌ای استفاده بهینه اقتصادی هم بکنیم. زیرا بالاخره هزینه سربازی حرفه‌ای خیلی بالا است.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور همه این پنچ موضوع با هم دیده شده، افزود: در مجموع ان‌شاءالله ما با ۸۰ هزار سرباز سالانه و پنچ ساله بودن این سربازی، می‌توانیم نیاز کشور به ۴۰۰ هزار سرباز در هر سال را تأمین کنیم.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا سال ۱۴۱۵ حدودا ۵۰۰ هزار نفر در سال آماده خدمت سربازی هستند. از این تعداد ۸۰ هزار نفرشان حاضر باشند با حقوق کادر رسمی نیروهای مسلح، به سربازی بروند، نیاز کشور تامین خواهد شد.

ابوترابی گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، هر ساله سربازان با اختیار خودشان و بعد هم با نظر فرمانده یگان و با در نظر گرفتن ویژگیهایی چون اخلاق، رفتار، تخصص می توانند حضورشان را تمدید کنند. لذا با تصویب این قانون در مجلس، سربازی به یک سرباز حرفه‌ای و اختیاری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: با تصویب این قانون، آنهایی که سربازی نمی‌روند، براساس دریافت خدماتی که خواهند داشت، یک مالیاتی را باید پرداخت کنند برای تأمین امنیت تا سن ۵۰ سالگی.

طراح طرح «اصلاح قانون سربازی» در مجلس تاکید کرد: این عده دیگر ممانعتی در ارائه خدمات نخواهند داشت. مثلاً می‌توانند خارج بروند، می‌توانند در ادرات استخدام شوند، می‌توانند خرید و فرش ماشین و خانه انجام بدهند و می‌توانند هر کاری را انجام دهند. اما هر خدماتی که انجام می دهند یک مبلغی که رقم آن خیلی کم است را به عنوان مالیات بر تأمین امنیت پرداخت می کنند. در واقع تأمین منابع مالی سرباز حرفه‌ای به این روش انجام می‌شود.

ابوترابی با تاکید بر اینکه با تصویب این قانون در مجلس در واقع ۲ سال سربازی اجباری حذف می شود، افزود: اگر سالی ۸۰ هزار سرباز جذب کنیم و سربازی پنچ سال باشد، در طول پنچ سال ۴۰۰ هزار سرباز حرفه‌ای خواهیم داشت که نیاز کشور را تأمین می‌کند. یعنی همیشه ۴۰۰ هزار سرباز را خواهیم داشت و مشکلی از نظر تامین سرباز پیش نخواهد آمد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .