22

جزییات سریال بانوی عمارت شبکه ۳ [پشت صحنه٬ اینستاگرام و تلگرام سریال]

  • کد خبر : 13705
  • 16 دی 1397 - 14:58
جزییات سریال بانوی عمارت شبکه ۳ [پشت صحنه٬ اینستاگرام و تلگرام سریال]

سریال بانوی عمارت که با بازی مریم مومن و غزل شاکری (بازیگر سریال شهرزاد) همراه شده است٬ از ۶ آذر ماه ۹۷ پس از اتمام پخش سریال دختر گمشده٬ به کنداکتور پخش شبکه سوم سیما اضافه شد٬ یکی از پر بیننده ترین سریال های سال ۹۷ است که برای شب های بلند زمستان امسال در […]

سریال بانوی عمارت که با بازی مریم مومن و غزل شاکری (بازیگر سریال شهرزاد) همراه شده است٬ از ۶ آذر ماه ۹۷ پس از اتمام پخش سریال دختر گمشده٬ به کنداکتور پخش شبکه سوم سیما اضافه شد٬ یکی از پر بیننده ترین سریال های سال ۹۷ است که برای شب های بلند زمستان امسال در نظر گرفته شده و به نظر می رسد توانسته تا حدی٬ رضایت مخاطبان مشکل پسند این روزهای رسانه ملی را با یک درام  قجری جلب کند.

حتما بخوانید :مریم مومن ؛ محرمانه های بازیگر « فخر الزمان » بانوی عمارت

این مجموعه تلویزیونی که در ژانر درامی شور انگیز٬ روایت گر بخشی از تاریخ دوران قاجار است٬ در کاشان (خانه تاریخی طباطبایی ها)٬ قزوین (کاروانسرای سعد السلطنه) و تهران (شهرک غزالی) فیلمبرداری شده است و توسط عزیزالله حمید نژاد کارگردانی آن انجام گردید و تهیه کنندگی آن را نیز مجید مولایی بر عهده دارد. نویسندگی سریال بانوی عمارت نیز بر عهده احسان جوانمرد بود.

گزارش امروز سرویس هنری عصر شهروند نگاهی دارد به سریال بانوی عمارت شبکه سوم سیما تا با عوامل٬ روال داستان و هم چنین تصاویری از پشت صحنه این سریال جذاب قجری آشنا شویم. اگر شما هم دیدگاه و نظری درباره این سریال شب های تهران دارید٬ نظرات خود را از طریق بخش کامنت با ما به  اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید:همه چیز درباره شرکت در برنامه عصر جدید

فخر الزمان در سریال بانوی عمارت

(تصویری از تیپ مریم مومن٬ هنرپیشه نفش فخر الزمان در سریال بانوی عمارت )

داستان سریال بانوی عمارت

سریال بانوی  عمارت شبکه سوم سیما٬ در روزهایی روی آنتن شبکه ۳ رفته است که از هفته دوم دی ماه شاهد پخش مستقیم مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در امارات هستیم و احتمالا ساعت پخش آن از حوالی ۲۰:۴۵ به زمان دیگری تغییر خواهد کرد که جزییات را در سایت tv3.ir  دنبال کنید.

این سریال همان طور که گفته شد٬ نگاهی دارد به مقطعی از تاریخ  معاصر ایران که یکی ازمهم ترین اتفاقات سیاسی و اجتماعی در آن رخ داد. دوران حکومت نسبتا طولانی  ناصر الدین شاه قاجار٬ سلطان صاحب قران  و شاه شهید٬ که بخشی از مملکت در قرارداد ننگین ترکمانچای و گلستان از ایران جدا شد.

دورانی که شاهد حکمرانی ملیجک ها و شازده ها و چاکران سلطان بن سلطان  بن سلطان هستیم. دورانی که ایران در بیسوادی و جهل و بیماری های کشنده٬ غوطه می خورد و سلطان قصه ما٬ به فکر توسعه حرمسرا و سفر فرنگ به خرج ملت بدبخت ایران در اوایل قرن هجدهم میلادی است.

شازده ارسلان در سریال بانوی عمارت

(شازده ارسلان در سکانسی از سریال بانوی عمارت )

حتما بخوانید: صفحه اینستاگرام بازیگران سریال بانوی عمارت

در سریال بانوی عمارت به خوبی این موضوع مشاهده می شود که اکثرا مردم از سواد خواندن و نوشتن بی بهره  بوده و تبعیض جنسیتی در آموزش و مدیریت و امور اجتماعی در بالا ترین سطح ممکن دیده می شود و خاندان سلطنتی و اقشار ثروتمند٬ در اکو سیستمی زندگی می  کنند که درک آن برای میلیون ها هموطن ایرانی در روزگار قجری٬ غیر قابل تصور است.  عمارت های باشکوه و لباس های مرصع درباریان آن روزگار را این روزها وقتی به کاخ گلستان٬ نگین کاخ های ایران در میدان امام خمینی تهران می رویم٬ می  توان نظاره کرد و بر جهل پادشاهان قاجار گریست.

بانوی عمارت ٬ نگاهی دراماتیک قوی با سناریو فوق العاده از جنس دیالوگ های علی حاتمی نیست. این دومین تجربه کارگردان جوان است اما توانسته مخاطب عام را همراه کند. اگر چه منتقدان سینما و تلویزیون٬ با این سریال ها  میانه خوبی ندارند و به این سادگی ها نمی توان این قشر را با خود همراه کرد.

سریال بانوی عمارت از شبکه 3

بانوی عمارت ٬ عاشقانه ای است که نه فرم ملودارم دارد و نه تلاش دارد تا مستندی از تاریخ ایران باشد. صرفا٬ سرگرم کردن مردم ایران در پر بیننده ترین بخش تلویزیون یعنی ساعت ۲۰ تا ۲۲ شبکه سوم  سیما  در شب های بلند زمستان تا با این سعی و روال٬ هم ایرانیانی که اهل مطالعه نیستند را با برشی از تاریخ معاصر آشنا کند و هم اهتمامی برای فهم آن چه بر ایران در عصر سیاه قجر گذشت. تمرکز این سریال آن طور که گفته شده٬ روی ترور شاه شهید٬ توسط میرزا رضا کرمانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بوده و باید منتظر ماند و دید که روال داستان به چه سبک و سویی خواهد رفت و بانوی عمارت ٬ چه خوابی برای اهالی درباره و شاهزادگان و چاکران دارد.

 پشت صحنه بانوی عمارت

(مریم مومن و رامتین خداپناهی  در  پشت صحنه بانوی عمارت )

یکی از دلایلی که عزیزالله حمید نژاد را به کارگردانی این سریال سوق داه است٬ تم عاشقانه داستان است و این که شخصیت های سریال در روابط  اجتماعی ژرف فرو رفته و تلاش  دارند تا به فهم یکدیگر پرداخته و شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص خودشان نیز بر روند ارتباطات٬ تاثیر  گذاشته  است.

مجید سعیدی در پشت صحنه سریال بانوی عمارت

(مجید سعیدی در پشت صحنه سریال بانوی عمارت )

حسام منظور در پشت صحنه سریال بانوی عمارت

(صالح  میرزا آقایی٬ پانته آ پناهی نیا و حسام منظور در پشت صحنه سریال بانوی عمارت )

لوکیشن بیابانی سریال بانوی عمارت

(سلفی با شازده ارسلان در لوکیشن بیابانی سریال بانوی عمارت )

علیرضا شجاع نوری در نمایی از سریال بانوی عمارت

(علیرضا شجاع نوری در نمایی از سریال بانوی عمارت )

ضرب  المثل جنجالی سریال بانوی عمارت

بانوی عمارت هنوز نیامده٬ جنجالی شد و انتقادات به آن مثل سریال کلاه پهلوی و معمای شاه که سال های اخیر  از شبکه ۳ سیما روی انتن رفت٬ ادامه دارد. اگر  چه شاهد طراحی صحنه و لباس و گریم و تصویربرداری به نسبت قابل قبول در این سریال هستیم٬ اما قصه  گویی و بافت داستان نتوانسته خیلی رضایت بیننده مشکل پسند را جلب کند. مخصوصا که در سریال های عصر قجر٬ ناخودآگاه به یاد کمال الملک و سلطان صاحب قران مرحوم حاتمی می افتیم و سلیقه ما ارتقا می یابد.

تیتراژ سریال بانوی عمارت با صدای چاوشی

(تیتراژ سریال بانوی عمارت با عنوان چه شد با صدای محسن چاوشی)

گویش شخصیت ها موضوعی است که مورد انتقاد منتقدان سریال قرار گرفته است. به خصوص٬ با توجه به این که این سریال تلاش دارد دوران قجر را روایت کند٬ شنیدن اصطلاحات امروزی در دیالوگ ها٬ کمی  عجیب است! در یکی  از  موارد٬ ضرب المثلی از قوم  خلج که از  اقوام اصیل ایرانی است در  این سریال به استهزا کشیده شده که بعدا با عذرخواهی عوامل تولید همراه شد. ضرب المثلی که در بانوی عمارت جنجالی شد این است: زبون خر رو خلج میدونه! جمله ای که افسر الملوک در بخشی از سریال بر زبان آورد و انتقادات گسترده ای به آن وارد شد. احسان جوانمرد٬ نویسنده این سریال در پستی اینستاگرامی٬ بخاطر  این اشتباه از مردم عذرخواهی کرد.

سناریو نویس بانوی عمارت

(تصویر توضیحاتی اینستاگرامی احسان جوانمرد- سناریو نویس بانوی عمارت بابت  ضرب  المثل  توهین آمیز سریال  بانوی عمارت )

آگهی جذب بازیگر سریال بانوی عمارت

یکی دیگر از حاشیه های سریال بانوی عمارت مرتبط است  با زمان تصویربرداری این سریال در اوایل سال ۹۷. پنجم فروردین ۹۷ بود که اگهی هایی منتشر  شد مبنی  بر  دریافت پول از متقاضیان تست بازیگری برای سریال  بانوی عمارت .

روابط  عمومی این سریال اعلام کرد که پیش از آغاز فیلمبرداری این سریال٬ این سریال از طریق  فراخوان٬ شماری از بازیگران را برای  تست دعوت کرده بود٬ اما عده ای با سو استفاده از نام این مجموعه٬ نسبت به کلاهبرداری از مخاطبان اقدام کرده که  با واکنش عوامل تولید سریال همراه شد.

جذب بازیگر سریال بانوی عمارت

پول دستمزد بازیگران سریال بانوی عمارت را نداریم!

اواخر خرداد ماه ۹۷ بود که تهیه کننده این سریال اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی پروژه که ناشی از عدم تعهد مالی سازمان صدا و سیما در زمان مربوطه است٬ پرداخت حقوق عوامل با مشکل روبرو شده است. در خرداد ماه که بیش  از ۷۰ درصد فرآیند تصویربرداری  سریال به اتمام رسیده بود٬ بخش  قابل توجهی از حقوق پرسنل پرداخته نشده بود. باید تا پایان پخش این سریال منتظر ماند و دید که واکنش عوامل  تولید چیست.

دستمزد بازیگران سریال بانوی عمارت

اینستاگرام سریال بانوی عمارت

اینستاگرام سریال بانوی عمارت که اوایل سال ۹۷  استارت خورد٬ تا کنون بیش از ۳۰ عکس از پشت صحنه سریال و ویدیوهایی از تولید بخش  های مختلف این مجموعه تلویزیونی را به اشتراک گذاشته که بیش از ۵  هزار فالور دارد و به نظر می رسد تا روزهای آینده  این تعداد افزایش یابد. آدرس صفحه اینستاگرام سریاب بانوی عمارت در این لینک در دسترس  است.

اینستاگرام سریال بانوی عمارت

(تصویر سلفی مریم مون و پریسا امیریان در نمایی از سریال بانوی عمارت شبکه ۳ سیما)

کانال تلگرام سریال بانوی عمارت

سریال بانوی عمارت توانسته با انتشار  تصاویر و ویدیوهایی از این سریال در  کانال تلگرامی  خود٬ بسیاری  از افرادی که بیننده این سریال نیستند را نیز با خود همراه کند. کانال تلگرامی سریال بانوی عمارت را اینجا ببینید.

کانال تلگرام سریال بانوی عمارت

(تصویری از حسام منظور و مجید سعیدی در قاب بانوی عمارت )

بازیگران سریال بانوی عمارت

هنرپیشه های توانمندی در این سریال ایفای نقش کرده اند که گر چه در فرم و محتوا و انتخاب آن ها٬ کارگردان می توانست از گزینه های بهتری استفاده کند٬ اما به نظر می رسد که با بودجه و محدودیت های امروزی که رسانه ملی با آن روبروست٬ باید سطح توقعات را تا حدی پایین آورد.

بازیگران سریال بانوی عمارت

  • مریم مومن: در نقش فخر الزمان و همسر دوم ارسلان
  • پانته آ پناهی نیا: در نقش افسر الملوک و خواهر شاهزاده ارسلان
  • علی رضا شجاع نوری: در نقش طبب الاطبا و پزشک
  • حسام منظور: در نقش ارسلان میرزا قوانلو قاجار و شازده قجری
  • فریدون سورانی: در نقش عمو مشتی و پیشکار شازده ارسلان
  • اندیشه فولادوند: در نقش طلا و خواهر ناتنی شازده ارسلان
  • غزل شاکری: در نقش بهجت الملوک و همسر اول ارسلان
  • حسن علیرضایی: در نقش میرزا رضا کرمانی و قاتل ناصر الدین شاه قاجار
  • مینا وحید: در نقش جواهر و سر دسته کلفت های عمارت شازده ارسلان
  • شبنم فرشادجو: در نقش مهرالنسا و دایه فخر الزمان ( بانوی عمارت )
  • رامتین خداپناهی: در نقش میرزا اسد و برادر فخر الزمان ( بانوی  عمارت )
  • محمد فیلی: در نقش حاج فتاح و دوست پدر فخر الزمان
  • مهتاج نجومی: در نقش گلین باجی و ندیمه  پروین
  • صالح میرزا آقایی: در نقش جهان بخش میرزا و پسر عموی ارسلان
  • احسان امانی: در نقش بکتاش
  • نیکی نصیریان: در نقش آهو و ندیمه فخر الزمان
  • سیروس میمنت رنجبر: در نقش وثیق الممالک
  • محمد زارعی: در نقش یونس
  • میلاد میرزایی: در نقش رشید  و معشوقه فخر الزمان
  • نورالدین گودرزی: در نقش پیشکار حاج فتاح
  • پاوان افسر: در نقش پروین و همسر میرزا اسد
  • علی اصغر بوسفیان: در نقش یعقوب
  • رضا نجفی: در نقش سیمون و طلبکار ارسلان
  • مهری آل آقا: در نقش  گوهر و آشپزخانه ارسلان
  • مجید سعیدی: در نقش گروهبان یاور شریفی
  • احمد یاوری: هنرور

عوامل سریال بانوی عمارت شبکه ۳

عوامل سریال بانوی عمارت شبکه ۳

  • کارگردان: عزیز الله حمید نژاد
  • تهیه کننده: مجید مولایی
  • نویسنده: احسان جوانمرد
  • مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران
  • دستیار کارگردان: نور الدین گوردزی و علی حمید نژاد
  • منشی صحنه: آرزو نیک پور
  • طراح گریم: مجبد اسکندری
  • طرح صحنه: داریوش پیرو
  • طراحی لباس: ژاله زکی  زاده
  • خواننده تیتراژ: محسن چاوشی
  • مدیرتولید: آرش خبری
  • صدا بردار: محمد شیوندی
  • تدوین: حسین غضنفری و رضا کردبچه
  • موسیقی: فردین خلعتبری
  • صدا گذاری: آرش اسحاقی
  • عکاس: علی حمید نژاد

 اتاق گریم سریال بانوی عمارت

(حسن سرچاهی در اتاق گریم سریال  بانوی عمارت )

نظر شما درباره سریال بانوی عمارت چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=13705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. منم میرزا رضای کرمانی ، عالی بود

  2. باسلام درموردبیسوادی مردم ان دوره ازتاریخ صحبت به میان اومدخواستم بگم مردم الان ازاون دوره هم بیسوادترن فقط ادعاشون زیادتره مثلاهمین نویسنده این فیلمنامه که بدون هیچ زحمتی ازیه جمله زشت درموردقوم من توی یک سریالی که میلیونها بیننده دارداستفاده کرده ازکجامعلوم بقیه اطلاعات تاریخی این سریال درست باشه وطرف از روی تخیلات خودش برای جذب بیننده ننوشته باشه باتشکر خلج

  3. خیلی باحال بود این مطلب

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .