9

جزییات قراردادهای میلیاردی شهرداری تهران در سال ۹۷

  • کد خبر : 959
  • 03 آذر 1397 - 18:58
جزییات قراردادهای میلیاردی شهرداری تهران در سال ۹۷

قراردادهای شهرداری تهران در سال ۹۷ شهرداری تهران، بزرگ ترین شهرداری ایران است که بیش از یک صد هزار نفر پرسنل و صدها پیمانکار دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از حوزه های مختلف خدماتی تا فنی و مهندسی با آن قرارداد همکاری دارند. بیش ترین سطح سرمایه گذاری مسکن و ساخت مجتمع […]

قراردادهای شهرداری تهران در سال ۹۷

شهرداری تهران، بزرگ ترین شهرداری ایران است که بیش از یک صد هزار نفر پرسنل و صدها پیمانکار دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از حوزه های مختلف خدماتی تا فنی و مهندسی با آن قرارداد همکاری دارند.

بیش ترین سطح سرمایه گذاری مسکن و ساخت مجتمع تجاری و اداری، در مناطق ۲۲ گانه استان تهران انجام می شود که فاصله بسیاری با روند ساخت و ساز در دیگر شهرداری های ۳۱ استان کشور دارد.

شهرداری تهران دومین ارگانی بود که پس از نهاد ریاست جمهوری، دامنه ای تحت پسوند ملی ایران (.IR) را از طریق پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) که مسئولیت ثبت دامنه روی این گستره  را در اختیار دارد (NIC.IR) ثبت کرد. این دامنه که TEHRAN.IR نام دارد، از معروف ترین دامنه ها برای شهروندان تهرانی است که روزانه به ده ها هزار شهروند در عرصه های مختلف از خرید مجوز طرح ترافیک تا پرداخت عوارض نوسازی و امثالهم، خدمات ارائه می دهد.

در واقع تهران دات آی آر، یکی از مصداق های توسعه شهروند مجازی در پایتخت است و سایبر دیپلماسی شهرداری تهران را می توان از طریق این درگاه دنبال نمود. بسیاری از خدماتی که در  عرصه های پایین دستی و بالا دستی خدماتی و فنی و مهندسی و حتی فرهنگی  و هنری به شهروندان پایتخت ارائه می دهد، از طریق این پرتال مدیریت شده و رابط خوبی بین هموطنان تهرانی و مدیریت شهری پایتخت به  شمار می رود. شما از طریق  این درگاه می توانید نقطه نظرات و دیدگاه های خود را درباره موضوعات گوناگون شهری، در بستر سامانه  نظارت همگانی شهرداری تهران که در نشانی ۱۸۸۸٫TEHRAN.IR قرار گرفته است مطرح کنید و حتی ناظر افتخاری شهرداری تهران شوید.

شهر زیست پذیر که امروزه شعار خوب شهرداری تهران است، در فضای جامعه اطلاعاتی امروز دنیا، زمانی محقق می شود که بسترهای فناورانه به منظور استقرار یک شهر هوشمند (SMART CITY) در اختیار شهروندان مجازی قرار گرفته و شهرداری دیجیتالی بتواند نیازهای مختلف  شهروندان را در این بستر، هدایت و ردیابی کند.

گزارش امروز عصر شهروند سعی دارد تا با تجاربی که نگارنده از زیر ساخت های توسعه شهر هوشمند در برخی از پایتخت های آسیایی و اروپایی مشاهده کرده است، ایده هایی برای توسعه شهرداری مجازی تهران ارائه کند که میتواند موضوعات خوبی برای محققان و پژوهشگران مسائل شهری و فناروی اطلاعات باشد.

با ما همراه باشید.

سامانه شفافیت و شهر هوشمند تهران

یکی از اقدمات خوب شهرداری تهران برای ارتقا سطح هوشمند سازی خدمات و شفافیت زایی در روندها و فرآیندهای  عملیاتی و اجرایی آن، طراحی و راه اندازی پرتال شفافیت و شهر هوشمند است که زیر مجموعه سایت اصلی شهرداری تهران به شمار می رود.

سامانه شفافیت و شهر هوشمند تهران

این سامانه که ۲۱ فروردین ۹۷ رونمایی شد و یکی از  اقدمات خوب شهرداری تهران برای اطلاع رسانی الکترونیکی فعالیت هایش در فضای مجازی محسوب می شود، مشخصات کامل قرارداد هایی که شهرداری با پیمانکاران بخش خصوصی منعقد کرده است را اطلاع رسانی کرده و در اختیار همگان قرار داده است.

در این سامانه، فهرست اسامی دریافت کنندگان طرح  ترافیک خبرنگاری نیز درج شده است. هم چنین اطلاعات مدیران ارشد شهرداری تهران و گزارش عملکرد مالی شهرداری تهران، شفاف  سازی شده  است. جزییات بیش تر را در این نشانی دنبال کنید که امیدوارم این فرهنگ شفافیت سازی و شهرداری شیشه ای، در همه ارگان های دولتی کشور تسری یافته و مردم، در جریان قراردادهای ساخت و ساز در وزارت صمت، راه و شهرسازی، کشاورزی و امثالهم نیز قرار بگیرند.

(تصویر صفحه معرفی جزییات قرارداد های بالای ۱ میلیارد تومان شهرداری تهران)

(تصویر صفحه معرفی جزییات قرارداد های بالای ۱ میلیارد تومان شهرداری تهران)

در سامانه شفافیت شهرداری تهران، اطلاعات قرارداد های منعقده شهرداری تهران با پیمانکاران واجد شرایط که مبلغ قرارداد آن ها بالای ۱۰ میلیارد ریال است، منعکس شده و از ۵ شهریور ماه ۱۳۹۶ تا به امروز را شامل می شود. یعنی قراردادهایی که زیر ۱ میلیارد تومان باشد در این سامانه درج نشده است. اطلاعاتی که ارائه شده است، فقط اطلاعات قراردادهای منعقده رسمی را شامل می شود.

(تصویر اطلاعات یکی از شرکت های شهرداری تهران که اطلاعاتش در سامانه درج شده است)

(تصویر اطلاعات یکی از شرکت های شهرداری تهران که اطلاعاتش در سامانه درج شده است)

 شما می توانید با استفاده از فیلدهای جستجوی پیشرفته، به مشخصات هزاران پیمانکار شهرداری تهران دسترسی پیدا کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در سامانه شفافیت شهرداری تهران، شما می توانید با استفاده از فیلدهای جستجوی پیشرفته، به مشخصات هزاران پیمانکار شهرداری تهران دسترسی پیدا کنید. این کار از طریق درج موضوع قرارداد، درج نام پیمانکار، درج نام کارفرما، درج مبلغ نهایی قرارداد و درج تاریخ انعقاد قرارداد امکان پذیر است.

در این سامانه، قراردادهای کلیه مناطق ۲۲  گانه شهرداری تهران با پیمانکاران واجد شرایط و مبلغ نهایی قرارداد به ریال مشخص شده است.  همه شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران، قراردادهای مختلف خود را در این سامانه ثبت می کنند.

 از قرارداد های کوچک شهرداری تهران در سامانه شفافیت شهرداری

(یکی از قرارداد های کوچک شهرداری تهران که در سامانه شفافیت شهرداری  تهران منعکس شده است)

در عکس بالا، مشخصات یکی از شرکت های پیمانکاری شهرداری تهران منعکس شده است که در ۱۲ مهر  ماه سال ۹۶، قراردادی  به مبلغ ۵  میلیارد ریال با شهرداری منطقه ۱۶ به مدت ۱۲ ماه منعقد کرده است. شرکت مهندسین مشاور سازیان، خدمات مشاور عامل چهام را منعقد کرده و روش انتخاب این پیمانکار نیز به صورت مناقصه محدود بوده است. اطلاعات شناسه ملی و کد اقتصادی این شرکت نیز از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قابل بررسی است.

 اطلاعات شناسه ملی شرکت های طرف قرارداد شهرداری تهران

(شما می توانید اطلاعات شناسه ملی شرکت های طرف قرارداد شهرداری تهران را در این سامانه وارد کرده و شناسه ملی آن را استعلام کنید. این اطلاعات در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوق کشور  که متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است در دسترس خواهد بود)

(شما می توانید با مراجعه به سامانه بررسی اعتبار ثبت نام تایید شده مالیات بر ارزش افزوده، از ثبت اطلاعات شرکت های طرف قرارداد با شهرداری تهران در سامانه مالیاتی نیز اطلاع کسب کنید. جزییات بیش تر را در این نشانی دنبال کنید)

در سامانه شفافیت شهرداری تهران، اطلاعات قرارداد هایی که در این سامانه ثبت می شود، از عملیات نظافت و پاکیزه سازی معابر شهری و لایروبی و تنظیف مسی لها و کانال های روبسته گرفته تا خرید گل آپارتمانی و احداث ورودی ها و پارکینگ ها و سکوهای ایمنی را شامل می شود. برخی از قراردادهای منعقده با پیمانکاران شهرداری  تهران، همان طور که در این سامانه هم اعلام شده است، با ترک تشریفات قانونی یعنی بدون برگزاری مناقصه بوده است و این از اختیارات دستگاه مناقصه گذار است که پیمانکار یا پیمانکارانی را که صلاحیت فنی آن ها مورد تایید می باشد، بدون تشریفات، نسبت به واگذاری کار  و انعقاد قرارداد اقدام کند.

آن چه در اطلاعات پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری تهران در این سامانه مشاهده خواهید کرد، شامل موارد زیر است:

  • عنوان موضوع قرارداد
  • نام پیمانکار
  • اطلاعات الحاقیه قرارداد
  • مدت قرارداد
  • روش انتخاب پیمانکار (برگزاری مناقصه محدود یا مناقصه عمومی یا ترک تشریفات)
  • شناسه ملی پیمانکار
  • کد اقتصاد پیمانکاری
  • علت ترک تشریفات (مستند به کدام بند)
  • شرح خدماتی که پیمانکار ارائه می دهد
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • کارفرما (کدام نهاد شهرداری تهران این قرارداد را منعقد کرده است)

اگر شما به دنبال دریافت اطلاعات تکمیلی درباره شرکت هایی هستید که با شهرداری تهران از سال ۹۶ تا کنون قراردادهای میلیاردی منعقد کرده اید، به سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، متعلق به قوه قضاییه رجوع کرده و اطلاعات تکمیلی اخذ کنید. مثلا این شرکت متعلق به شخصیت حقیقی یا حقوقی است  و سهامدار اصلی آن چه کسانی هستند و چه سرمایه ای دارد و اخرین تغییرات آن چگونه بوده و موضوع فعالیتش و سال ثبتش چه زمانی است. همه این اطلاعات را در سامانه روزنامه رسمی پیدا کنید.

(سایت روزنامه رسمی ایران برای آشنایی با اطلاعات پیمانکارهایی که با شهرداری تهران، قرارداد همکاری انعقاد کرده اند)

(سایت روزنامه رسمی ایران برای آشنایی با اطلاعات پیمانکارهایی که با شهرداری تهران، قرارداد همکاری انعقاد کرده اند)

(از طریق این فرم در سامانه روزنامه رسمی، می توانید به آخرین اطلاعات پیمانکاران شهردارای تهران در روزنامه رسمی ایران دسترسی پیدا کنید)

(از طریق این فرم در سامانه روزنامه رسمی، می توانید به آخرین اطلاعات پیمانکاران شهردارای تهران در روزنامه رسمی ایران دسترسی پیدا کنید)

در سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات ثبتی و تغییرات شرکت ها و موسسات از سال ۱۳۸۵ تا کنون در دسترس است و شما به راحتی می توانید، همه آگهی های قانونی شرکت ها و موسسات ثبت شده داخلی را پیدا کنید.

بخش آمارها در سامانه مرکز آمار و رصد شهری شهرداری تهران

اگر شما به بخش آمارها در سامانه مرکز آمار و رصد شهری شهرداری تهران مراجعه کنید، می توانید آماری  کلی از روش های انتخاب پیمانکار شهرداری تهران، قراردادهای زیر مجموعه شهرداری تهران، بررسی موضوعات قرارداد ها از عمرانی تا خدماتی و تفکیک قرارداد ها بر اساس مبلغ و تاریخ انعقاد را مشاهده کنید که در عکس بالا نشان داده شده است.

برخی از روش های انتخاب پیمانکار در شهرداری تهران، به صورت ترک تشریفات بوده و برخی با استعلام قیمت و برخی نیز بدون تشریفات  و بعضی نیز مشمول بند ۱ ماده ۳۱ است.

نکته ای که باید بدانید آن است که نام بسیاری از پیمانکاران شهرداری تهران در این صفحه در دسترس بوده و می توانید در جریان قرارداد های منعقده و مبلغ و موضوع آن به صورت اختصاصی قرار بگیرد.

آمار هایی از انتخاب پیمانکار در شهرداری تهران سال ۹۷

آمار هایی از انتخاب پیمانکار در شهرداری تهران سال ۹۷

طبق اطلاعات منتشر شده در سامانه آمار و رصد شهری شهرداری  تهران، تا آبان ماه ۹۷، ۱۲۶۸ قرارداد به صورت مناقصه عمومی بوده و ۳۷۹ قرارداد به صورت ترک تشریفات منعقد شده است. ۶۵ درصد کل مبالغ قرارداد های شهرداری تهران با پیمانکاران، مناقصه عمومی و ۲۶  درصد با ترک تشریفات همراه بوده است که بیش ترین قرارداد ، متعلق به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است.

پس از سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، بیش ترین حجم قرارداد های منعقده شهرداری تهران با پیمانکاران، متعلق به ارگان های زیر است:

  • سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  • سازمان مدیریت و نظارت بر  تاکسیرانی شهر تهران
  • سازمان نوسازی شهر تهران
  • شهرداری منطقه ۳ تهران
  • سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران
  • سازمان بازنشستگی شهرداری تهران
  • سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
  • شرکت واحد – سامانه ۵
  • شهرداری منطقه ۲ تهران

انتظاراتی از سامانه شفافیت شهرداری تهران

  • اطلاعات قراردادهای ۲ میلیارد تا ۵ میلیارد ریال شهرداری تهران نیز اطلاع رسانی شود.
  • روند انتخاب پیمانکار نیز برای اگاهی افکار عمومی، تشریح شود.
  • این سامانه به سامانه های مالیاتی و هم چنین ثبتی کشور لینک شود تا شهروندان تهرانی، در جریان اطلاعات حقوقی تکمیلی از شرکت های طرف قرارداد با شهرداری تهران قرار بگیرند.
  • جزییات بیش تری از قراردادهای منعقده اعلامی با پیمانکاران را منتشر کند.
  • درباره اینکه فرآیند ترک تشریفات قراردادها برای برخی از پیمانکاران چگونه بوده است، اطلاع رسانی شود.
  • اگر انتخاب پیمانکار به صورت مناقصه عمومی بوده است، فرآیند و روش کار اعلام شود.
  • اگر انتخاب پیمانکار به روش مناقصه محدوده بوده است، فرآیند و الزامات آن که منجر به انتخاب پیمانکار نهایی و عقد قرارداد شده است اعلام شود.
  • با توجه به این که حدود یک سوم قراردادهای سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران با پیمانکاران، به صورت ترک تشریف و یا بدون تشریفات قانونی بوده، جزییات بیش تری از نحوه و شرایط برگزاری را در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
  • قراردادهایی که انتشار جزییات خدمات ارائه شده توسط پیمانکار، محدودیت ندارد، رسانه ای شود.
  • علت این که قرارداد برخی از پیمانکاران به صورت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد.
  • فهرست شرکت هایی که در مناقصات عمومی، پاکت داده و پاکت آن ها بازگشایی شده و قیمت پیشنهادی آن ها، کم تر از شرکت برنده مناقصه بوده است، در صورت صلاحدید و با در نظر گرفتن جمیع محدودیت های و الزامات قانونی، شفاف سازی لازم انجام شود.

شهروند گرامی

اگر شما هم از پیمانکاران و مخاطبان شهرداری تهران هستید، نظرات  و دیدگاه های خود را درباره این سامانه اطلاع رسانی کنید. امیدواریم روند شفافیت سازی در شهرداری  تهران و شورای اسلامی شهر تهران، در سال ۹۸ به  مراتب بیش تر از سال ۹۷ بوده و شعار شهر زیست پذیر با همکاری شهروندان در راستای استقرار شهرداری مجازی شیشه ای، پایتختی مدرن را در عصر ایران ۱۴۰۰ به ارمغان آورد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .