8

حبس از ۶ ماه تا یکسال برای دستکاری پلاک

  • کد خبر : 297457
  • 25 تیر 1402 - 8:45
حبس از ۶ ماه تا یکسال برای دستکاری پلاک
سرهنگ مومنی گفت: اگر راننده‌ای در اعداد و ارقام پلاک دستکاری کرده باشد در وهله اول فرد متخلف ملزم به پرداخت تخلفاتی است که با پلاک قبلی و دستکاری شده انجام داده است، و وی باید همزمان تخلفات پلاک خود را نیز پرداخت نماید.

به گزارش عصرشهروند، سرهنگ مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است، گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و حبس از ۶ ماه تا یکسال در انتظار فردی است که اقدام به این کار کرده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسیکلت‌هایی که اقدام به مخدوشی و پوشش پلاک می‌کنند همکاران بنده به پارکینگ منتقل کرده و می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت نمایند و پس از آن موتورسیکلت تحویل آنان می‌شود و ترخیص موتورسیکلت مطمئنا یک هفته طول می‌کشد و هزینه‌هایی برای راکبین در پی دارد که به تخلف کردن نمی‌ارزد.

سرهنگ مومنی افزود: با دست افزار‌هایی که در اختیار پلیس است برای خودرو‌ها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود و مرکز اجراییات برای مالک وسیله نقلیه پیامکی با مضمون دعوت راننده متخلف به قرارگاه سرعت ارسال می‌شود و وی می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد، تعهدی مبنی بر عدم تکرار این تخلف از وی گرفته می‌شود، ولی اگر فرد متخلف علی‌رغم ارسال پیامک در کلاس شرکت نکرد برای بار دوم پیامکی برای وی ارسال می‌شود که اگر مراجعه نکرد بر روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد که این خودرو دیگر نمی‌تواند فروش رفته و انتقال یابد و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود و تا زمانی که راکب در کلاس‌های آموزشی شرکت نکند این منع خدمات پا برجاست. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .