30

حبیب کاشانی: آلودگی هوا جزء حقوق عامه است دادستانی ورود کند

  • کد خبر : 291761
  • 05 تیر 1401 - 14:45
حبیب کاشانی: آلودگی هوا جزء حقوق عامه است دادستانی ورود کند
عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع سخنان دادستان کل کشور افزود: یکی از موضوعاتی که به نظرم باید به آن ورود کرد بحث آلودگی هوا است که جزء حقوق عامه است و متاسفانه با ترک فعل برخی از مسئولین این مساله مغفول مانده است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ،حبیب کاشانی پس از استماع سخنان دادستان کل کشور در صحن شورا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به نظرم باید به آن ورود کرد بحث آلودگی هوا است که جزء حقوق عامه است و متاسفانه با ترک فعل برخی از مسئولین این مساله مغفول مانده است.
وی در ادامه اشاره داشت: لازم است که در مورد برخی املاک واقع در طرح‌ها، دادستانی ورود کند. مثلا سر خیابان خوش ۴ مغازه قریب به ۲۵ سال است که واقع در طرح هستند و آسایش از مردم سلب شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به این که شناسایی ساختمان‌های نا ایمن وظیفه شهرداری است افزود: اما در حد اخطار می‌توانیم ورود کنیم. در این زمینه ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شدند و ما شنیده ایم که هر هفته ۲ الی ۳ مالک این ساختمان ها به دادستانی دعوت شده و به آنها اخطار می دهند  که اگر این پروسه ادامه یابد ۴۳ هفته طول می کشد و لازم است که سرعت عمل افزایش یابد.

منتظری: اتمام حجت میکنم برای ساختمان های ناایمن پایتخت از دادستانی کسب تکلیف کنید

حجت الاسلام منتظری در  پاسخ به این سوالات گفت: ۲ سال است که دادستانی به طور جدی وارد مساله آلودگی هوا شده است اما بحث گسترده ای است و دستگاههای مختلف در آن دخیل هستند و باید تعامل و همکاری و هم افزایی بیشتری بین دستگاهها شکل بگیرد و می بینیم که در برخی از جاها ترک فعل صورت گرفته و در برخی مو اقع نیز امکانات نبوده است؛ اما در کل در معاونت حقوق عامه این موضوع در دستور کار  است.
وی با اشاره به بخش دوم و سوم تذکر عضو شورای شهر تهران افزود: از دادستان تهران می خواهم که یک فرد یا یک بخش را مسئول حل مشکلاتی که گفتید کند اما این نیاز به مطالبه گری دارد.
دادستان کل کشور خاطر نشان ساخت: تاکنون چند مورد از دادستانی خواسته‌اید که به یک موضوع وارد شود. من اتمام حجت میکنم که برای ساختمان های ناایمن پایتخت از دادستانی کسب تکلیف کنید. اگر از دادستانی درخواست کردید و به درخواست شما عمل نکردند، اعلام کنید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=291761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .