13

حبیب کاشانی : شهرداری تهران پاسخگوی اعضای شورا نیست

  • کد خبر : 288411
  • 14 دی 1400 - 14:56
حبیب کاشانی : شهرداری تهران پاسخگوی اعضای شورا نیست
عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران طی تذکراتی از عدم پاسخگویی مسئولان شهرداری به اعضا شورا گلایه کرد و خواستار شفافیت در انعقاد قراردادهای مرتبط با خدمات شهرداری تهران نسبت به موضوعات فصل سرما شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، حبیب کاشانی در سی و هفتمین جلسه شورا با اشاره به دیدار مردمی هفته گذشته خود در منطقه ۱۵ گفت:مشکلات بسیار خاصی در این منطقه گزارش شد که ضمن تقدیر از عزیزان نیروی انتظامی، با ورود آنها و نیز دستور مقام قضایی برخی از آنان رفع شد. به عنوان نمونه بیش از ۱۰۰ مغازه که تحت لوای فروش اجناس اسقاط فعالیت داشتند اما به تولید مواد مخدر اقدام می کردند با دستور مقام قضایی و عملکرد ناجا بسته شد و باعث رضایتمندی مردم گردید.

وی ادامه داد: جمع آوری بیش از ۴۵۰ معتاد متجاهر نیز از جمله اقدامات مناسب در این منطقه بود.
کاشانی افزود: از سویی دیگر یکی از مشکلات این منطقه مربوط به خانه هایی می شد که در طرح قرار داشت که در یک مورد ۸ واحد خریداری شده و ۷ واحد دیگر باقی مانده که با آن قرارداد بسته شده است، اهالی این ۷ واحد برای آنکه بتوانند دسترسی به خانه هایشان داشته باشند باید از زیر گذری که تبدیل به فضای بی دفاع شهری شده عبور کنند ، از طرفی برای این واحد ها قرارداد بسته شده اما پولی پرداخت نشده و این در حالی است که در هنگام قرارداد برای این واحد ها متری ۱۴ میلیون تومان ارزش گذاری کردند.
این عضو شورا افزود: این خانواده ها از طرفی برای دسترسی به خانه هایشان باید از فضای بی دفاع شهری عبور کنند از سوی دیگر پولی بابت قراردادشان داده نشده و در این مدت تورم هم افزایش پیدا کرده و ۸ واحد خالی دیگر هم محل تجمع معتادان متجاهر شده است لذا تقاضای من این است که هر چه سریعتر مبلغ قرارداد این واحد ها نیز پرداخت شود که رقم بالایی هم نمی شود تا مشکل مردم برطرف شود و ما خود به فضای بی دفاع شهری دامن نزنیم.
کاشانی در ادامه سخنان با ابراز گلاه از عدم پاسخگویی مسئولین شهرداری گفت: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و پیگیر خواسته ها و تقاضاهای به حق آنان، اما متاسفانه  مسئولین شهری پاسخی به تماس های مکرر ما نمی دهند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران افزود: این نوع فضا ها خوب نیست و باعث تکدر می شود. به عنوان مثال  یک ماه پیش در جلسه ای به معاون شهردار تهران عنوان شد که  در زنجان کارخانه ای ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ واگن دارد . بنابراین اگر قرار است منویات رهبری در بحث رفع موانع تولید اجرایی شود اجازه داده شود مدیر عامل کارخانه برای معرفی ظرفیت های آنجا جلسه ای داشته باشند. این در حالی است که به دلیل شرایط کنونی ما قادر به تهیه واگن از خارج نیستیم پس چه بهتر از ظرفیت های درونی استفاده کنیم.  در این مورد هم متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.
کاشانی در ادامه تذکراتش به انعقاد قرارداد ۵ میلیارد تومانی به منظور هرس سرشاخه های درختان خیابان های منطقه ۳ اشاره کرد و افزود: این عدد برای این کار معقول نیست و ما درخواست رسیدگی به این مورد را داریم.
وی ادامه داد: از طرفی دیگر با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم قرارداد های برف روبی، بی منطق بسته می شود برای نمونه مبلغ قرارداد  ۷۰ میلیارد تومانی برای برف روبی آن هم در شرایطی که شاید در تهران برفی باریده نشود، بی منطق نیست؟  اینگونه نباشد که قرادادی بسته شود و پولی پرداخت کنیم اما نه از ماشین های برف روبی خبری باشد و نه شرکتی در کار، این موارد چون در مناطق شهرداری اجرایی می شود متمرکز نیست و از شهرداری م یخواهیم این موارد را بررسی کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=288411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .