11

حجت نظری : بین «کودک کار» و «کار کودک» باید تفاوت قائل شویم / ناظر مشخصی برای کودکان کار وجود ندارد

  • کد خبر : 281998
  • 24 خرداد 1400 - 12:53
حجت نظری : بین «کودک کار» و «کار کودک» باید تفاوت قائل شویم / ناظر مشخصی برای کودکان کار وجود ندارد
عضو شورای شهر تهران گفت: برای اجرای قوانین کار کودک نه تنها ضمانت اجرایی دقیقی نداریم، بلکه ناظر مشخصی هم در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، بشیر حجت نظری،عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگویی، با اشاره به موضوع کودکان کار اظهار کرد: سازمان ملل متحد امسال را با عنوان محو هرگونه کار کودک نامگذاری کرده که امیدوارم این نامگذاری در تمام دنیا منجر به محو کار کودکان شود.
وی ادامه داد: ما باید بین دو واژه کار کودک و کودک کار تمایز و تفاوت قائل شویم، متأسفانه برخی اوقات تصور می‌شود که این ۲ واژه هم معنا هستند، اما واقعیت این است که کودک کار انسانی است که قربانی معضل و مساله‌ای به نام کار است، ما نمی‌خواهیم با کودک کار مبارزه کنیم ما می‌خواهیم با کار آن مبارزه کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در هیچ‌کجای دنیا نباید کودکان مشغول کار‌های دشوار یا آسان شوند تا به معیشت خانواده کمک کنند، این موضوعی است که متاسفانه دنیا با آن مواجه است و بسیاری از کودکان در مزارع، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند که مشکلات زیادی را هم متحمل می‌شوند.

حجت نظری گفت: امیدوارم در ایران قوانین و مقررات به روز شوند و ضمانت اجرایی بیشتری هم داشته باشند و برای اجرای قوانین کار کودک نه تنها ضمانت اجرایی دقیقی نداریم، بلکه ناظر مشخصی هم در این حوزه وجود ندارد و انتظار می‌رود این مقررات به روز شوند.

وی بیان کرد: امسال به واسطه شرایط کرونایی، در بسیاری از کشور‌های دنیا روند مقابله با کار کودک معکوس شده و حتی در برخی از کشور‌ها هم کند شده است، همچنین این شرایط نامناسب اقتصادی برخی از کودکان را از کودکی کردن دور می‌کند و امیدواریم این بهره‌کشی‌ها به پایان برسد.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .