10

حجت نظری : حامی رانندگان وانت بارها هستم اما کسب و کار با ایجاد آلودگی صوتی روش درستی نیست

  • کد خبر : 282613
  • 13 تیر 1400 - 12:19
حجت نظری : حامی رانندگان وانت بارها هستم اما کسب و کار با ایجاد آلودگی صوتی روش درستی نیست
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه به عنوان طراح مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، خود را ملزم به حمایت از رانندگان وانت‌بارها نیز می‌داند گفت: اما کسب و کار با ایجاد آلودگی صوتی روش درستی نیست و پلیس راهور باید به این موضوع ورود کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان سیصدو هفتمین جلسه شورا درباره آلودگی صوتی ایجاد شده از سوی برخی وانت‌بارها در شهر تذکر داد.

حجت نظری  با یادآوری این نکته که تذکرش در مورد موضوعی است که بارها گلایه‌هایی پیرامون آن از سوی شهروندان منتقل شده است ادامه داد: آلودگی صوتی ایجاد شده از سوی برخی از وانت‌بارها یکی از گلایه های همیشگی شهروندان بوده و هست.  متاسفانه بسیاری از شهروندان از آلودگی صوتی ایجاد شده از سوی برخی از وانت بارها که عمدتا در زمینه خرید و فروش ضایعات فعال هستند گلایه دارند. این عزیزان عمدتا صدایی بسیار بلند و از قبل ضبط شده را به وسیله بلندگوهایی که بیرون از خودرو قرار گرفته پخش می‌کنند و موجب سلب آسایش مردم و به خصوص ساکنان محلات شده‌اند.

او با بیان اینکه  به عنوان طراح مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، خود را ملزم به حمایت از رانندگان وانت‌بارها نیز می‌دانم و معتقدم باید ساماندهی اصولی و با رعایت حقوق و مطالبات این رانندگان انجام شود ادامه داد: اما قطعا اینکه از ابتدای صبح و حتی در روز تعطیل صدای بلندی از بلندگوی وانت‌بارها از خرید و فروش آهن آلات و ضایعات و امثال آن خبر دهد، روش درستی برای کسب و کار نیست و چه بسا علاوه بر آلودگی صوتی، منجر به آسیب‌های جدی‌تری نیز به بیماران و افراد سالمند وارد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: وظیفه خود می‌دانم که به عنوان نماینده مردم، از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بخواهم مطابق ماده۲۹ قانون هوای پاک که ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک را ممنوع و مرتکبان آن را به جزای نقدی محکوم کرده است، به این موضوع ورود کند.

او یادآور شد: برابر تبصره یک ماده ۲۹ قانون هوای پاک، نیروی انتظامی مکلف است راننده وسایل نقلیه موتوری را که آلودگی صوتی ایجاد می‌کند در سه مرحله به صورت تصاعدی جریمه کند. اما متاسفانه در پیگیری‌هایی که پیش از این از پلیس داشتم، این ادعا مطرح شد که چون وانت‌بارها در کوچه‌های فرعی و محلی حضور دارند و پلیس نیز در این کوچه‌ها مستقر نیست، امکان جریمه آن‌ها وجود ندارد.

حجت نظری در پایان سخنانش از پلیس خواست تا در راستای توجه به این خواسته و مطالبه به‌حق مردم، بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد و همین‌طور می‌توان از ظرفیت پلیس ۱۱۰ نیز استفاده کرد. حتی می‌شود برای اعلام تخلف آلودگی صوتی وانت‌بارها، سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم گزارش‌های مستند خود را برای این سامانه ارسال کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .