2

حذف وعده صبحانه چه بلایی سرمان می‌آورد؟

  • کد خبر : 206671
  • 14 بهمن 1398 - 8:41
حذف وعده صبحانه چه بلایی سرمان می‌آورد؟

بر اساس نتایج تحقیقات جدید، تاخیر یا حذف وعده صبحانه با احتمال بیشتر ابتلا به اختلالات روحی در بزرگسالان همراه است.

به گزارش عصر شهروند،  محقق این تحقیق جانا ویلسون از دانشگاه تاسمانی استرالیا، اظهار کرد: اختلالات روحی مانند افسردگی می‌تواند تأثیر زیادی بر افراد، دوستان، خانواده و همچنین جامعه داشته باشد.

وی گفت:” رژیم غذایی سالم با ریسک کمتر ابتلا به افسردگی همراه است و هدف ما در این تحقیق درک تأثیر وعده صبحانه بر ابتلا به مشکلات روحی ازجمله افسردگی بود. ”

محققان اطلاعات تحقیقات سلامت بزرگسالان (CDAH) را که در سال ۱۹۸۵، ۷ تا ۱۵ ساله بودند را تجزیه‌وتحلیل کردند.

در این تحقیق بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده در مورد رژیم غذایی خود توضیح دادند و این گروه ازنظر اختلالات روحی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان دریافتند افرادی که وعده صبحانه را نادیده گرفته یا آن را تاخیر انداخته بودند، در مقایسه با افراد با برنامه غذایی معمول بیشتر دچار اختلال روحی می‌شوند.

ویلسون گفت: نتایج این تحقیق نشان داد وعده‌های غذایی ما مانند آنچه باید بخوریم در سلامت روحی و جسمی ما نقش دارند و علت آن نیز تأثیرات هورمونی و شبانه‌روزی صرف مواد غذایی در یک‌زمان خاص است، البته این تأثیر بر افراد سحرخیز و شب‌زنده‌دار نیز مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: این تحقیق نیز مانند دیگر تحقیقات محدودیت‌هایی دارد و مشخص نیست حذف صبحانه خطر بروز اختلالات خلقی را افزایش می‌دهد یا اینکه اختلالات خلقی موجب حذف وعده صبحانه می‌شوند.

محققان توضیح دادند: این روابط ممکن است دوطرفه باشند و علت آن وجود برخی الگوهای غذایی به دلیل ویژگی‌های کرونوتایپ (عادات زمانی خواب) بر فرد باشد.

وی در ادامه افزود: مطالعات آینده ما مربوط به کرونوتایپ و تعیین تأثیر صرف وعده‌های غذایی روزانه بر اختلالات روحی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=206671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .