11

حسن رسولی : هزینه اداره شهر ۶۰ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 276849
  • 12 بهمن 1399 - 15:28
حسن رسولی : هزینه اداره شهر ۶۰ درصد افزایش داشته است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران با بیان اینکه افزایش عوارض طرح ترافیک به 25 درصد در حالی است که این رقم10 درصد کمتر از تورم است ادامه داد: این افزایش درشرایطی است که هزینه‌های اداره شهر 60 درصد افزایش پیدا کرده و دولت نیز سهم شهرداری تهران را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش اخبار شورای شهر، سید حسن رسولی در جریان بررسی لایحه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا و در موافقت با افزایش عوارض، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه امسال ۳۸ و نیم درصد است و پیش بینی می شود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای ۴۰ درصد افزایش داشته باشد و در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا کند.
رسولی با اشاره به این که هزینه های اداره شهر بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: تحقق درآمدهای شهرداری هنوز به مرز ۷۰ درصد نرسیده است و دولت از پرداخت حقوق مسلم شهرداری مقتدرانه جلوگیری می کند. منظور سهم شهرداری تهران از محل ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی است که این رقم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده در خزانه دولت است و شهرداری طلبکار است. همچنین یک دستگاه اتوبوس به شهر داده نشده و برای کل مترو در سال ۱۴۰۰، دولت  ۶۴ میلیارد تومان اعتبار گذاشته در حالی که برای ساخت یک کیلومتر مترو، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه و وبودجه شورا گفت: امسال در نوسازی سالیانه ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نتوانسیم خوب عمل کنیم . بنابراین افزایش اسمی ۲۰ درصد اولا با توافق معاون شهردار و استمزاج تلفنی از آقای شهردار صورت گرفته وثانیا در مقایسه با نرخ تورم عددی نیست.
خزانه دار شورا اظهار کرد: عوارضی را می خواهیم ۲۵ درصد افزایش دهیم حداقل ۱۰ درصد کمتر از نرخ تورم است و برای کسانی است که خودرو دارند و می خواهند طرح ترافیک بخرند و از محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند. این اصلا ربطی به مستضعفان و عدالت ندارد.
رسولی گفت: حداکثر ۱۱۰ هزار نفر می خواهند عوارض طرح ترافیک بگیرند تا وارد محدوده شوند بنابراین هرکسی خدمات بیشتری میخواهد باید هزینه آن را پرداخت کند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=276849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .