5

حق شناس : شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی شفاف‌سازی کند

  • کد خبر : 282769
  • 18 تیر 1400 - 10:32
حق شناس : شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی شفاف‌سازی کند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار شفاف‌سازی شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگویی در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر بازداشت تعدادی از مدیران ارشد شهرداری توسط سربازان گمنام به دلیل هزینه‌کردهای نامتعارف در معاونت ارتباطات و امور بین الملل و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: وقتی جامعه نسبت به یک خبر حساس می‌شود یعنی موضوع حائز اهمیت است. اعضای شورا و هم نهادهای نظارتی  به طور حتم موضوع را پیگیری می‌کنند تا ماجرا شفاف شود و به اطلاع عموم برسد.

او ادامه داد: طبیعتا این موضوع نیز در بین اعضای شورا هم مطرح شده و مدیریت شهری نیز مورد سوال و پرسش در این زمینه قرار گرفته است تا توضیحات خود را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: درباره ابعاد این موضوع و صحت خبر انتظار ما این است که مدیریت شهری واضح و روشن بیان کند که مساله چه بوده و ابعاد آن را برای شورای شهر بیان کند. منتظر هستیم که مساله دقیق‌تر روشن شود تا آن را اعلام کنیم.

او اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا نسبت به مباحث شهری، حقوق مردم، سرمایه‌های متعلق به مردم چه مادی و چه معنوی تاکنون با حساسیت لازم مسائل را دنبال کرده و حتی هزینه‌اش را هم پرداخت کرده‌اند .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در جایی که در مواجهه با قدرت بودیم نهراسیدیم و تخلفات مربوط به ملک ریاست جمهوری در جماران را پیگیری و با آن برخورد کردیم، تخلف مجلس در خیابان مردم مورد دیگری است که اعضای شورا پیگیری کردند و تذکر دادند.

او اضافه کرد: اگر جایی مسجل شود، تخلفی صورت گرفته و حتی در سطوح بسیار بزرگ هم بوده، کوتاهی از سوی شورا نشده است چه برسد به سطوح پایین‌تر !

او با اشاره به ارقام منتتشر شده در قراردادهای شهرداری در حوزه مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: هرچند عددی که اعلام شده نسبت به حجم تخلفات قبلی عدد کوچکی است، اما از همین عدد کوچک هم نباید گذشت، ولی باید مساله دقیق و روشن شود و موضع شهرداری نیز در این زمینه با مستندات به صورت شفاف و روشن بیان شود تا بتوانیم درباره آن‌ها اظهارنظر کنیم .

حق‌شناس در واکنش به اینکه در این روزهایی که در تهران با خاموشی‌های گسترده و کم‌آبی روبرو هستیم، چراغ‌های برج میلاد با وجود تعطیلی، روشن است و آبیاری فضای سبز نیز در خارج از ساعت مجاز تعیین شده انجام می‌شود، اظهار کرد: همیشه در آغاز فصل گرما این تذکرات داده شده است و دستورالعملی برای زمان آبیاری فضای سبز در نظر گرفته شده است تا آبیاری در ساعاتی از روز که تبخیر آب را در پی ندارد انجام شود.

او اضافه کرد: در حوزه برق نیز رعایت کردیم و برق معابر در دوره‌ای که در زمستان با خاموشی مواجه بودیم خاموش می‌شد و شهرداری در این زمینه همکاری کرد. این مساله را رد نمی‌کنم و ممکن است در جاهایی ناهماهنگی وجود داشته باشد که نیازمند تذکر موردی است تا جلوی آن گرفته شود. حتی هر شهروندی می‌تواند به طور موردی این مساله را دنبال کند و بخواهد از آبیاری در خارج از ساعت مقرر جلوگیری شود . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .