14

حیاط خلوت مدیران شهرداری تهران کجاست ؟

  • کد خبر : 280896
  • 31 فروردین 1400 - 13:28
حیاط خلوت مدیران شهرداری تهران کجاست ؟
اعضای شورای شهر تهران اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری را که حیاط خلوت مدیران شهرداری است امروز در صحن شورا بررسی و لایحه واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک را برای فعالیت‌های عام المنفعه تصویب کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر،بررسی اساسنامه ۱۹ سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران امروز در صحن شورای شهر مورد بحث قرار گرفت.

سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره این موضوع اظهارداشت:هدف ما در این مصوبه ساماندهی سازمان‌ها از جهات مختلف من جمله آیین نامه مالی و معاملاتی است و براساس مصوبه سازمان‌ها تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که آیین نامه خود را با بند ج ماده ۲۹ تطبیق دهند.

وی افزود:ما می‌خواهیم سازمان‌ها از حیاط خلوتی خارج شوند، به همین دلیل اساسنامه نمونه تصویب کردیم تا آیین نامه اداری،استخدامی و مالی آنها واحد شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان های شهرداری در حالی که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به شهرداری است ترجیح می دهند به عنوان جزایر نا پیوسته عمل کنند. در بند ج آیین نامه ای که امروز در قالب اساسنامه تیپ تصویب می شود در همه سازمان ها لازم الاجراست و اگر سازمان ها می خواهند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تغییری در آن بدهند آن را به شورا ارائه کنند تا به تصویب برسد.

رسولی گفت:اگر تا پایان خرداد اقدام نکردند آیین نامه فعلی آنها به این دلیل که می خواهیم همه سازمان ها یک آیین نامه تیپ واحد داشته باشند، قابلیت اجرا ندارد. به این دلیل به این موضوع اصرار داریم که ارکان سازمان ها تشویق شوند و وادار شوند که نظم و نظام پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما موافقت مراجع بالادستی را گرفتیم و فقط مصوبه شورا لازم است. اینکه می گویند این اتفاق در کار سازمان ها کندی ایجاد می‌کند، باید به آنها پاسخ داد که هیچ اشکالی پیش نمی‌آید. این کار فقط یک جهت گیری سیاستی است که ارکان سازمان‌ها را هماهنگ کنند. سازمان‌ها هر نقطه نظر اصلاحی دارند می‌توانند از طریق لایحه شهرداری ارائه کنند.

این عضو شورا یادآور شد: شهرداری تهران دارای ۱۹ سازمان است. آیین نامه مالی و اداری ۵ سازمان مصوب مراجع مربوطه است. این لایحه می خواهد انضباط بخشی به کل سازمان‌ها بدهد. یکی از آیین نامه هایی که آیین نامه مصوب دارد سازمان نوسازی است که مصوبه مجلس است و شورا هم صلاحیت تغییر آن را ندارد. ما هم نمی خواهیم آن را تغییر دهیم.

وی بیان داشت: سازمان نوسازی چون قانون بالادستی دارد در این مدت عین ماده قانونی خود را می گذراند، اما اگر آیین نامه سازمان نوسازی را به جمع تسری دهیم سازمان املاک پرونده یاس همه از این حفره است. همه ما جمع شدیم مکه انضباط ایجاد کنیم اگر برای یک مورد خاص همه را ازبین ببریم این کار ما عبث است.

سرانجام بررسی لایحه ساماندهی ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری با رای اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک شهرداری برای فعالیت های عام المنفعه

در ادامه جلسه صحن همچنین یک فوریت لایحه «مجوز واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به منظور فعالیت های عام المنفعه» بررسی شد.

در ابتدا محسن جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در توضیح این طرح گفت: لایحه تعیین تکلیف این املاک که به تعداد ۳۰۰ ملک بود، در مهر بررسی شد. همه بخش هایی که نیازمند صدور مجوز بهره برداری هستند نیز نیاز به تسریع در صدور مجوز دارند. از میان ۳۰۰ املاک مدنظر مواردی که قابلیت استفاده برای امور عام المنفعه را نداشته در حال بازپس گیری است اما این ۱۴ املاک مواردی است که توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل هستند.

وی افزود: اغلب این املاک نیز در حوزه بهداشتی، درمانی و آسیب های اجتماعی است بنابراین خیرین برای تکمیل این املاک نیازمند تاییدیه شورا هستند.

محمود میرلوحی نیز گفت: شهرداری برای ارائه این لایحه ۲ الی ۳ سال تاخیر کرده اما حال ماهییعاون فرهنگی اجتماعی شهرداری طی ۶ ماه گذشته این موضوع را چندین بار تکرار کرده است.

محمد سالاری نیز در موافقت با این لایحه تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر موضوع مسئولیت اجتماعی کم رنگ بوده و شهرداری هیچ وقت مشارکت خیرین در امور عام المنفعه را به طور درست ساماندهی نکرده است اگر چه ما در این زمینه قوانین خوبی را نیز داریم. حال به نظر بنده با کلیات این لایحه موافقت کنیم تا این تاخیر باعث ایجاد وقفه در جذب منابع از خیرین نشود.

سرانجام لایحه «مجوز واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک متعلق به شهرداری برای فعالیت های عام المنفعه» به تصویب اعضای شورا رسید.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .