5

خرید خانه در اکباتان چقدر پول لازم دارد؟

  • کد خبر : 297701
  • 09 مرداد 1402 - 11:42
خرید خانه در اکباتان چقدر پول لازم دارد؟
شهرک اکباتان از بزرگترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب تهران و منطقه ۵ شهرداری قرار دارد. این شهرک با وجود قدمت بالا هنوز طرفداران زیادی برای خرید آپارتمان دارد. اما حدود قیمتی برای خرید واحد مسکونی در این محدوده چقدر است؟

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، شهرک اکباتان یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های مسکونی در غرب شهر تهران است و در ناحیه ۶ منطقه ۵ شهرداری قرار دارد.

مشاهدات میدانی نشان‌ می‌دهد فاز ۲ شهرک اکباتان نسبت به باقی فازها از متوسط قیمت کمتری برای خرید آپارتمان برخوردار است. عواملی مانند فضای سبز کمتر، مدیریت ساختمان و مشاعات ضعیف‌تر دلایلی برای این تفاوت قیمت هستند. کف قیمت آپارتمان در این فاز از متری ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در مقابل، فازهای یک و سه متوسط قیمت بیشتری دارند. کمترین مبلغ برای خرید آپارتمان در این فازها ۸۵ میلیون تومان و بیشترین حد آن ۱۱۰ میلیون تومان است.

البته مشاوران املاک معتقد هستند از آنجا که مالکان، برخی مواقع قیمت‌های سلیقه‌ای برای املاک خود تعیین می‌کنند، به همین دلیل ممکن است حدود قیمتی خارج از این عرف هم قرار داشته باشد.

پیشینه تاریخی اکباتان

سال ۱۳۴۵ زمین‌های این منطقه توسط شخصی به نام رحمان گلزار خریداری شد و ساخت و ساز در آن به کمک مهندسان ایرانی بر اساس روش بلندمرتبه‌سازی و طراحی شهری آغاز شد. کلیه مصالح مورد نیاز علی‌الخصوص آهن‌آلات این پروژه از خارج از کشور وارد می‌شد.

طرح ساخت شهرک اکباتان در ابتدای کار بسیار وسیع و شامل دریاچه مصنوعی و همچنین بزرگترین مجموعه فرهنگی ایران بود. این مجموعه با توجه به توسعه متاخر شرقی- غربی تهران ساخته شد و ساخت آن بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.

مقاومت در برابر زلزله تا ۹ ریشتر، فضای سبز بسیار وسیع، نورگیری کافی و شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های مخصوص فرار و بیش از ده‌ها استاندارد دیگر، ساخت و ساز این شهرک را نسبت به سایر مناطق تهران متمایز کرده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .