10

خلیل‌آبادی : برج آزادی در معرض اتفاقات بدتری از شلیک توپ است

  • کد خبر : 279722
  • 09 فروردین 1400 - 15:23
خلیل‌آبادی : برج آزادی در معرض اتفاقات بدتری از شلیک توپ است
رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های همیشگی در اطراف برج آزادی انجام می‌شود که کم‌تر از شلیک توپ به این سازه لطمه نمی‌زند مانند خودروهایی که دهه‌هاست اطراف این برج تردد می‌کنند بنابراین به نظرم این محدوده باید به پیاده راه تبدیل شود.

به گزارش اخبار شورای شهر، حسن خلیل آبادی گفت: میدان آزادی یکی از پلازاهای شهری است که ما در مراسم‌های مختلف از این فضا استفاده می‌کنیم، از جشن‌های ملی تا مذهبی این مکان تاریخی محلی برای گردهمایی‌ها در تهران است.

وی ادامه داد: این میدان ورودی غربی شهر تهران هم محسوب می‌شود و مردم نیز به سازه میراثی میدان آزادی تعلق خاطر دارند، به ویژه خاطرات زیادی در ایام انقلاب در این مکان به ثبت رسیده است بنابراین برگزاری مراسم‌هایی که منجر به حضور مردم در این میدان شود، اتفاق خوبی است.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه برخی از فعالان میراثی اعتقاد دارند شلیک توپ ممکن است به سازه این برج میراثی لطمه وارد کند توضیح داد: این که ارتعاشات شلیک توپ می‌تواند به این سازه میراثی لطمه وارد کند باید مسئولان و کارشناسان فنی حوزه میراث فرهنگی در خصوص آن اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: برخی از فعالیت‌های همیشگی در اطراف برج آزادی انجام می‌شود که کم‌تر از شلیک توپ به این سازه لطمه نمی‌زند مانند خودروهایی که دهه‌هاست اطراف این برج تردد می‌کنند بنابراین به نظرم این محدوده باید به پیاده راه تبدیل شود.

خلیل آبادی گفت: اینکه این انفجار در چه فاصله‌ای از برج اتفاق افتاده است و شدت انفجار چه میزان بوده است، از سوی کارشناسان ارتش و میراث باید بررسی و در خصوص آن اظهار نظر شود و شورای شهر در زمان مقتضی، به استناد اظهارنظر کارشناسان به این موضوع ورود می‌کند اما اینکه مراسم‌های ملی و مذهبی ما در این مکان برگزار شود طبیعی است و جایگاه آن هم در همین فضاهای شهری است.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=279722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .