11

خیز ملایم آمار کرونا در تهران

  • کد خبر : 275985
  • 25 دی 1399 - 13:48
خیز ملایم آمار کرونا در تهران
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بخش های عادی و ویژه خبر داد.

به گزارش اخبار سلامت عصرشهروند ،دکتر زالی با اشاره به وضیعت کرونا در پایتخت گفت: برای اولین بار در طول روزهای اخیر تعداد بیماران بستری جدید کرونایی در تهران از مرز ۳۰۰ گذشت و به ۳۰۹ نفر رسید که ۱۳۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند .

وی همچنین از مراجعه ۱۹۷۰ بیمار سرپایی به بخش‌های درمانی در شبانه روز گذشته در تهران خبر داد که نسبت به روز قبل ۶.۷ درصد افزایش داشته است.

زالی افزایش نسبی آمار بیماران جدید کرونایی را حاکی از یک خیز ملایم آماری دانست که باید در روزهای آتی مورد بررسی و رصد قرار گیرد.

به گفته وی این خیز آماری ممکن است یک تموج گذرا باشد ولی اگر در ۴۸ ساعت آتی همین روند افزایشی ادامه یابد می‌تواند زنگ خطر جدی برای تهران باشد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت، تغییر آمار در مراجعان سرپایی بخش‌های درمانی را زودرس‌ترین علایم افزایش شیوع بیماری کرونا برشمرد و افزود: معمولا اولین شاخصی که در تهران دچار تغییر می شود میزان مراجعان سرپایی به بخش درمان است.

به گفته زالی در حال حاضر مجموعا ۱۸۰۰ بیمار کرونایی در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های تهران بستری هستند که ۷۳۰ نفر از آنان در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند که این آمار نسبت به روزهای قبل کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی خاطرنشان کرد: تنها شاخص هایی که در طی شبانه روز گذشته تغییر داشته است تعداد موارد جدید مبتلا به کرونای بستری شده در بخش های عادی و مراقبت های ویژه است که درصورت عدم تکرار خیلی اهمیت ندارد اما اگر در ۴۸ ساعت آینده نیز این آمار کماکان رو به افزایش باشد می‌تواند به عنوان زنگ خطر جدیدی برای همان شکنندگی و ناپایداری شرایط تهران محسوب شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275985
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .