16

داستان، بازیگران و تصاویر  فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی

  • کد خبر : 280617
  • 26 فروردین 1400 - 8:10
داستان، بازیگران و تصاویر  فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی
فیلم سینمایی خائن کشی جدید ترین اثر استاد مسعود کیمیایی، کارگردان نامدار سینمای ایران در نیم قرن اخیر است.

فیلم سینمایی خائن کشی جدید ترین اثر استاد مسعود کیمیایی، کارگردان نامدار سینمای ایران در نیم قرن اخیر است. مسعود کیمیایی در جدیدترین اثر سینمایی خود که در سال ۱۴۰۰ اکران می شود، با علی اوجی همکاری کرده و ایشان ،تهیه  کننده  فیلم است. نویسندگی این اثر را نیز خود مسعود کیمیایی بر عهده گرفته  است.

در این گزارش سرویس هنری عصر شهروند، نگاهی داریم به قصه و بازیگران و اینستاگرام هنرپیشه های فیلم و هم چنین تصاویر پشت صحنه فیلم. اگر دیدگاهی درباره این فیلم دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: مدگردی با نورا هاشمی

داستان فیلم سینمایی خائن کشی

داستان فیلم سینمایی خائن کشی

مسعود کیمیایی، از جمله کارگردان های سینمای ایران است که به شعر و داستان نویسی مثل نرگس آبیار، علاقه زیادی دارد. کارگردان فیلم قیصر، از چهره های برجسته  موج نو سینمای ایران است. ۲ فرزند به نام گیلدا و پولاد داشته و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم  فجر ۱۳۸۹ را در کارنامه دارد.

پیش از ساخت خائن کشی ، مسعود کیمیایی  را با ۴ فیلم در دهه نود شمسی دیده بودیم. فیلم جرم محصول سال ۱۳۹۰، فیلم متروپل محصول سال ۱۳۹۲، فیلم قاتل اهلی محصول سال ۱۳۹۵ و فیلم خون شد به کارگردانی ۱۳۹۸٫ قتل و غارت و خشونت و وحشت، بخشی جداناپذیر از ژانرهای محبوب خالق قیصر سینمای ایران شده است.

در خائن کشی نیز که تیزرهایش، رضا یزدانی را در حال شلیک و اسلحه به دست نشان می دهد، مسعود کیمیایی تلاش کرده تا دوباره وارد یک اکشن دیگر شود که در خون شد و قاتل اهلی شاهد بودیم.

مسعود کیمیایی تا حدی خون شد را با الهام از فضای حاکم در فیلم های دهه هشتادش یعنی حکم و رئیس ساخت و به نظر می رسد مثل دیالوگ های به یادماندنی فیلم های ۳۰ سال اخیرش: داش آکل، گوزن ها ، دندان مار و سلطان، منتظر ادبیات ویژه در شخصیت پردازی کاراکترهای فیلم باشیم.

کارگردان فیلم خائن کشی از سال ۱۳۸۰ تا کنون، ۴ اثر را روانه بازار کرد. نخستین کتابش با عنوان جسدهای شیشه ای توسط نشر اتیه روانه بازار شد. کتاب زخم عقل از نشر ورجاوند، کتاب جسد بر زندگی عین القضاه از نشر ثالث و کتاب سرودهای مخالف ارکسترهای بزرگ ندارند از نشر اختران در سال ۱۳۹۴ منتشر شد.

مسعود کیمیایی بارها نشان داده که عاشق موضوعات مربوط به فرهنگ عامه است. داستان هایش بعضا روایت رفاقت و مردم داری و پهلوانی و گاها خیانت و تبعیض و خشونت است.

در فیلم سینمایی خائن کشی هم او دوباره به دنبال همان ایده رفافت و مرام و پهلوانی رفته که در سریال های ۳۰ سال اخیر نیز در سکانس های مختلفی از سریال های تاریخی و امروزی سیما نیز شاهد بوده و در ادبیات لوطی ها و پهلوانان شنیده بودیم. شب دهم و پهلوانان هرگز نمی میرند، صرفا مشتی نمونه  خروار است.

داستان خائن کشی، روایت دیگری از مسعود کیمایی از ژانر رفاقت در سینمای ایران است. به  مردم داری اشاره می کند. زندگی مهدی بلیغ که از مشهور ترین کلاهبرداران ایرانی است را در قاب دوربین خلاق خود به تصویر کشیده و او را از دوربین مسعود کیمیایی میبینیم. تهرانی های قدیم، داستان کلاهبرداری های مهدی بلیغ را به خوبی به یاد دارند.

کلاهبرداری که گفته شده حتی کاخ دادگستری را هم با کلاهبرداری فروخت . . .

بازیگران فیلم سینمایی خائن کشی

در فیلم سینمایی خائن کشی شاهد نقش آفرینی شماری از سلبریتی های سینما و تلویزیون و حتی عرصه موسیقی هستیم که گیشه داغی برای آن در سال ۱۴۰۰ شمسی رقم خواهد زد.

حمید رضا آذرنگ، امیرآقایی، فرهاد آئیش، پانته آ بهرام، سارا بهرامی، الهام حمیدی، سام درخشانی، اندیشه فولادوند، پولاد کیمیایی، نرگس محمدی، مهران مدیری و رضا یزدانی از هنرپیشه های اصلی خائن کشی هستند. بازیگرانی که هر یک می توانند نقش موثری در شهرت و فروش یک فیلم سینمایی ایفا کنند.

حمید رضا آذرنگ و سام درخشانی، نخستین تجربه خود را با مسعود کیمیایی در سال ۹۹ جشن گرفتند.

رضا یزدانی، خواننده پنجاه و اندی ساله و نوازنده گیتار و خواننده پاپ است. سابقه بازی از سال ۱۳۸۳ تا کنون دارد. او با حکم مسعود کیمیایی به پرده نقره ای سینما آمد و سپس در رئیس نیز بازی کرد. سومین بازی رضا یزدانی در سینما دوباره با مسعود کیمیایی بود. حسن فتحی نیز با کیفر، با رضا یزدانی همراهی داشت.

فیلم سینمایی آهو به کارگردانی هوشنگ گلمکانی از جمله آثار این  هنرپیشه و خواننده سینمای ایران است که در سال ۹۹ ساخته شده است. رضا یزدانی در ۲۰ سال اخیر، ۱۴ آلبوم از پرنده بی پرنده تا نوستالژی روانه بازار کرده است.

اینستانوشته رضا یزدانی درباره سکانس بازی خودش در فیلم خائن کشی

(اینستانوشته رضا یزدانی درباره سکانس بازی خودش در فیلم خائن کشی )

چهره خشمگین رضا یزدانی در آخرین سکانس فیلم خائن کشی که مصادف شده بود با روز ملی شدن صنعت نفت ایران با کمک دکتر مصدق، بازتاب های خبری زیادی برای فیلم داشت.

الهام حمیدی که از  دیگر هنرپیشه های نقض اصلی خائن کشی است، این عکس را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود.

الهام  حمیدی از اینکه با مسعود کیمایی در این اثر همکاری داشته

الهام  حمیدی از اینکه با مسعود کیمایی در این اثر همکاری داشته، خوشحال است.

تصویری از پشت صحنه فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی

(تصویری از پشت صحنه فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی)

پانته آ بهرام، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در اینستاگرام نیم میلیون فالوئری خود، صرفا این  عکس را در زمان تولید خائن کشی به اشتراک گذاشته بود.

علی اوجی، همسر نرگس محمدی، تهیه کنندگی فیلم را بر عهده داشته و در زمستان 99

علی اوجی، همسر نرگس محمدی، تهیه کنندگی فیلم را بر عهده داشته و در زمستان ۹۹ نیز با انتشار عکس بالا اعلام  کرد که مهران مدیری (مجری برنامه دورهمی شبکه نسیم و کارگردان سریال دراکولا در شبکه نمایش خانگی)، به این فیلم اضافه شده است. گریم مهران مدیری در این فیلم را در عکس شاخص این گفتار مشاهده می کنید.

این عکس در دفتر مسعود کیمیایی در تهران گرفته شده است.

مسعود کیمیایی می سازد و علی اوجی، تهیه کنندگی میکند، نرگس  محمدی و پولاد کیمیایی

جای تعجب نیست که در فیلمی که مسعود کیمیایی می سازد و علی اوجی، تهیه کنندگی میکند، نرگس  محمدی و پولاد کیمیایی نیز حضور داشته باشند.

اینستانوشته نرگس محمدی به مناسبت نقش آفرینی در فیلم خائن کشی

(اینستانوشته نرگس محمدی به مناسبت نقش آفرینی در فیلم خائن کشی )

او درباره حضورش گفته بود:

همه دوستان عزیزم این عکس مربوط به حضور من در فیلم سینمایی خائن کشی به کارگردانی استاد مسعود کیمیایی است … افتخار بزرگی برای من که در فیلم استاد مسعود کیمیایی بزرگ همکاری داشته باشم … لحظه لحظه بودن در کنار ایشون برای من درس یاد گرفتن بود و هست ، تلفیق شعور و سواد ، هوش و احترام و سینما و سینما … فکر می کنم برای هر بازیگری جلوی دوربین مسعود کیمیایی بازی کردن افتخار بزرگی است و خوشحالم که این افتخار نصیب من شد … فیلم سینمایی خائن کشی فیلمی پُر بازیگر است…و خوشحالم نقش کوچکی در کنار بهترین های سرزمینم ایفا می کنم… از گروه حرفه ایی و بی نظیر فیلم سینمایی خائن کشی بی نهایت ممنونم …

هنرپیشه های خائن کشی

سارا بهرامی از دیگر  هنرپیشه های خائن کشی ، عکس بالا را در زمان فیلمبرداری یکی از سکانس های ۷۰ گانه این اثر در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود.

حتما بخوانید: درباره سریال های ماه رمضان ۱۴۰۰ سیما

مخاطب گرامی

اگر شما هم نظری درباره نقش آفرینی سلبریتی های ایرانی در جدید ترین اثر استاد مسعود کیمیایی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .